سوتی خبرگزاری معروف برای سومین بار در یک ماه !!!!

دیارمیرزا هیچ غرضی در برملا کردن اشتباهات این خبرگزاری ندارد ولی وقتی این روزها که روزهای حساسی برای شورای رشت و همچنین چیدمان کابینه دولت جدید است اخبار مرتبط را پیگیر می شویم با چنین مواردی از سوی نمایندگی این خبرگزاری در گیلان که برخی مسئولین هم انها را موثق ومعتبرمی دانندبر می خوریم نگران میشویم نکند در سایر اخبار کم اهمیت تر به دلیل کم مخاطب بودن هم چنین اشتباهاتی وجود داشته باشد؟

به گزارش دیارمیرزا  یکی از خبرگزاری های رسمی کشور که دفتر گیلانش این روزها کم گاف نمی دهد در خبری به نقل از عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نوشت که نوبخت به زودی به عنوان معاون وزیر برنامه و بودجه منصوب می شود.

axe3300این خبر با عنوان “نماینده مردم فومن و شفت در مجلس:نوبخت گزینه پیشنهادی پست وزارت سه استان شمالی است” با شماره: ۱۳۹۲۰۵۲۰۰۰۱۰۱۲ در ساعت ۱۶:۳۰ بیستم مرداد ماه روی خروجی این تلکس خبری قرار گرفت.

در این بین هرچه در دایره المعارف سیاسی گشتیم و کتاب قانون را ورق زدیم وزارتخانه ای به نام برنامه و بودجه ندیدیم که این خبرگزاری محترم نوبخت را به عنوان معاون آن وزارتخانه منصوب کرد.

شاید خبرنگار  این خبرگزاری که در همین یک ماهه اخیر برای بار چندم است که به روز بودن خود را به رخ مخاطبان می کشد هنوز خبر ندارد که در دولت چنین وزارت خانه ایی وجود ندارد و مهمتر اینکه درست در یکی دو ساعت بعد از انتشار این خبر، دفتر مرکزی همین خبرگزاری در خبری به نقل از نهاد ریاست جمهوری نوشت که رئیس جمهوری ایران، در حکمی محمدباقر نوبخت را به عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور منصوب کرد.

 اکنون شاید خبرنگار این خبرگزاری با پی بردن به این موضوع، اشتباه را گردن گوینده یعنی ناصر عاشوری بیاندازد، ولی آیا هیچ عقل سلیمی می پذیرد که یک نماینده مجلس چنین ناآگاهی داشته باشد، حتی به فرض اشتباه این نماینده مجلس، وظیفه و رسالت یک خبرگزاری انتشار درست اخبار است و خبرنگار باید با هماهنگی آقای عاشوری به اصلاح این مهم می پرداخت.

در پایان لازم به ذکر است این سایت خبری هیچ غرضی در برملا کردن اشتباهات این خبرگزاری ندارد ولی وقتی این روزها که روزهای حساسی برای شورای رشت و همچنین چیدمان کابینه دولت جدید است اخبار مرتبط را پیگیر می شویم با چنین مواردی از سوی نمایندگی این خبرگزاری در گیلان که برخی مسئولین هم انها را موثق ومعتبرمی دانندبر می خوریم نگران میشویم نکند در سایر اخبار کم اهمیت تر به دلیل کم مخاطب بودن هم چنین اشتباهاتی وجود داشته باشد؟

ناگفته نماند این خبرگزاری ۲۷ تیر ماه خبر عزل بخشدار تنیان صومعه سرا را داده بود، در حالی که تنیان یک روستا هست و اصلا بخشدار ندارد، البته بخشدار بخش میرزاکوچک صومعه سرا نیز که روستای تنیان در ان قرار دارد به سرعت خبر عزل احتمالی خود را تکذیب کرد. در تاریخ ۱۵ مرداد هم این خبرگزاری خبر از پیدا شدن صندوق گم شده انتخابات شورای رشت داد در حالیکه اصلا صندوقی گم نشده بود بلکه تعرفه های داخل آن ناپدید شده بودند./خزرانلاین

Share