روایت دیارمیرزا از حواشی تجلیل از خبرنگاران استان گیلان :

ذوق زدگی مدیرمسئول سایت تازه به دوران رسیده گیلانی!!!!

ماجرا از آنجایی آغاز شد که در بخشی از مراسم تجلیل، از فردی تقدیر بعمل آورد که خود منبع حاشیه ها است این فرد که هویت آن و سوابق ارزشمندش در ایجاد جو مسموم رسانه ای تقریبا برکسی پوشیده نیست و همواره منافع شخصی و بغض و کینه های فردی و گذشته خود را در مطالب گاه گاه خود در یک پایگاه خبری محلی (شما بخوانید وبلاگ )منعکس می نماید

اختصاصی دیارمیرزا : آیین تجلیل از خبرنگاران استان گیلان روز پنج شنبه  ۲۴ مرداد با یک هفته تاخیر با حضور استاندار گیلان و به همت اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری گیلان برگزار شد.13920516000020_PhotoA

حواشی این مراسم کم نبوده که دیار میرزا در مطلب قبلی تحت عنوان  حاشیه‌های مراسم ۴۰۰ نفره در سالن خاتم الانبیا (ص) رشت  به آن پرداخته است اما نکته ای که باعث شد دوباره در مورد این مراسم صحبت کنیم  حواشی بیش از حد این مراسم بود

اما نکته جالبی که در این بین موجب تعجب و اعتراض جمعی از خبرنگاران و بویژه مسئولین پایگاههای خبری  استان را برانگیخت بد سلیقگی مسئولین ارشاد استان  در انتخاب تجلیل شوندگان بود  که  این امر موجب سوء استفاده افرادی  را  نیز در پی داشته است .

ماجرا از آنجایی آغاز شد که در بخشی از مراسم تجلیل، از فردی تقدیر بعمل آمد که  خود منبع حاشیه ها است این فرد که هویت آن و سوابق ارزشمندش در ایجاد جو مسموم رسانه ای تقریبا برکسی پوشیده نیست و همواره منافع شخصی و بغض و کینه های فردی و گذشته خود را در مطالب گاه گاه خود در یک پایگاه خبری محلی (شما بخوانید وبلاگ )منعکس می نماید ، بعنوان پیشکسوت رسانه  دفاع مقدس با حمایت بعضی از مسئولین ارشاد استان  معرفی و  از وی تجلیل شد.

این شخص معلوم الحال، ذوق زده از این اتفاق با انتشار پیامک انبوه اینطور وانمود نمود که پایگاه خبری ایشان بعنوان رسانه برتر استان شناخته شده و با شکوه و عزت به انعکاس این مطلب پرداخت. متن پیامک انبوه 🙁در آیینی با حضور مقامات ارشد استان، از سایت خبری تحلیلی …. بعنوان رسانه برتر گیلان تجلیل شد)

حال که به واقع اگر قرار به معرفی پایگاه خبری برتر استانی بوده باشد ،  اولاً سایت های خبری فراوانی  در طی چند سال اخیر فعالیت رسانه ای خود را در سطح استان استمرار بخشیده اند که اولا از لحاظ میزان مخاطب ، کار حرفه ای خبری ، تولید خبر و … بسیار بسیار برتر از ایشان و وبلاگ گذشته و پایگاه خبری اکنونشان بوده و می باشد بطوری که در بالاترین حالت ممکن پربازدید ترین خبر 12343این سایت به ۶۵۰ مورد می رسد و به گواه اکثریت فعالین کار در پایگاه های خبری این آماری مضحک در بازدید خبر  بشمار می رود.

ثانیاً خود فرد تجلیل شونده و سوابق کاری ایشان نشان می دهد که بیشتر اهل شعر هستند و از کار حرفه ای خبری فاصله بسیاری دارند  و به کرار نشان داده اند  که حرمت قلم را برای دستیانی به منافع و تسویه حسابهای شخصی و ایجاد جو مسموم ،  نگاه نداشته اند.

از استاندار گیلان و مسئولین فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز انتظار می رفت در انتخاب کسانی که نماد خبرنگاران واقعی و اصحاب اصلی رسانه می باشند تجلیل کنند نه کسانی که با القاب اجاره ای مدافع منافع خود هستند.

یادمان نرفته است که این شخص در ایامی که همین استاندار محترم آقای هاشم نیا در مسند کار قرار گرفته اند چگونه سخیف ترین توهین ها و افترا ها را نصیب ایشان می نمود و این به جهت عدم برخورد مسئولین امر بعدها در خصوص یکی از نمایندگان مجلس نیز تکرار شد و متاسفانه کسی که همواره ندای  ایثار و جبهه و … سر می دهد در هر دو مورد به هتک حرمت جانبازی این دو عزیز نیز پرداخته است .

در پایان امیدواریم ،  مسئولان و خبرنگاران به وظیفه ای که در قبال قلم بر عهده دارند چه در مقام یک مسئول و یا در مقام یک منتقد را  حفظ نماییم و روز قیامت شرمنده شهدا نباشیم .

Share