بعد از ماهها انتظار مردم رشت :

انتخابات شورای اسلامی کلانشهر رشت تایید شد +اسامی نهایی

اختصاصی دیارمیرزا شنیده شد بعد از ماهها بلاتکلیفی و شایعات مختلف روز گذشته انتخابات شورای اسلامی کلانشهر رشت از سوی هیات مرکزی انتخابات شهر وروستای کشور تایید و به هیات عالی نظارت استان ابلاغ شد

اختصاصی دیارمیرزا شنیده شد بعد از دقیقا دو ماه بلاتکلیفی و شایعات مختلف  و حرف و حدیث ها و بالا و پایین رفتن های آسانسوری برخی از اعضای شورای شهر چهارم در رشت ، روز گذشته انتخابات شورای اسلامی کلانشهر رشت از سوی هیات مرکزی انتخابات شهر وروستای کشور تایید و به هیات عالی نظارت استان ابلاغ شد در این تایید ۱۵ نفر اصلی شورای شهر رشت انتخاب شدند

البته امیدواریم این آخرین تایید باشد زیرا چند روز دیگر آغاز رسمی شوراهای شهر و روستا خواهد بود و کلانشهر رشت که زخم خورده از شورای قبلی است و با این وضعیت متزلزل و حرف و حدیثهای فراوانی در روند انتخابات مشاهده گردید ، این شهر رنگ آرامش به خود بگیرد که با این وضعیت بسیار بعید به نظر می رسد.

شایان ذکر است اوج اهمال کاری  در روند برگزاری انتخابات شورای شهر رشت ، از سوی هیات نظارت شهرستان و استان و بویژه فرمانداری رشت رخ داد که به نوعی در کشور بی سابقه بود ه است و فرمانداری که متاسفانه بیش از تسط کامل بر اجرای صحیح انتخابات بر مسائل حاشیه ای تمرکز داشت نتیجه ای جز این برای شهر رشت متصور نبوده و نخواهد بود.

345

نتایج نهایی و اسامی منتخبین شورای اسلامی شهر رشت

۱- رضا جمشیدی چناری ۲۲۴۶۷

۲-فرانک پیشگر ۱۶۷۸۹

۳- محمود باقری خطیبانی ۱۵۷۵۶

۴- اسماعیل حاجی پور ۱۲۹۴۴

۵- فرهادشوقی چهارده ۱۲۴۱۲

۶- محمد حسین واثق کارگرنیا

۷- سید امیرحسین علوی امتدانی ۱۱۴۶۰

۸- مسعود کاظمی لیچائی ۹۹۸۴

۹- مجید رجبی ویسرودی ۹۵۹۴

۱۰- فاطمه شیرزاد ۹۵۳۵

۱۱- محمدعلی رفیعی نوده ۸۹۰۷

۱۲- عباس صابر  ۸۸۹۲article-743x1024

۱۳رضا رسولی ۸۷۴۲
article1-743x1024

۱۴- سید رضا موسوی روزان ۸۷۰۵

۱۵- مظفرنیکومنش ۸۶۸۵

  اعضای علل بدل

۱- منوچهر جمالی سوسفی ۸۶۶۱

۲-  حجت جذب ۸۰۷۹

۳- قربانعلی الماسخاله ۸۰۶۴

۴-حسن کریمی کرنق ۷۷۱۹

۵ – حسین میربلوک لیچایی ۷۵۸۴

۶- مجید عزیزی ۷۱۳۰

۷-  مرتضی احمدی سراوانی ۷۰۳۱

به گزارش دیارمیرزا جبار کوچکی‌نژاد رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان گیلا ن امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با  پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل  در رشت درباره آخرین  وضعیت انتخابات شورای اسلامی شهر رشت اعلام نتایج بازشماری آرا از طرف تهران، اظهار کرد:  نتیجه نهایی انتخابات شورای اسلامی شهررشت از سوی تهران ( به قرارپیوست )تایید و ظهر امروز به رییس ستاد انتخابات استان ابلاغ شد.

 وی افزود: خوب بیش از ۸ماه است که دوستان ما در هیئـت های نظارت استان و شهرستانها دارند پیگیری می کنند .جادارد از همه ی دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی ، انتظامی ،هیئت های اجرایی ،فرمانداران،بخشداران ،اعضای هیات نظارت بخش ها و شهرها و آنهایی که در این امر مهم نقش داشتندو مارا یاری کردند از همه تشکر کنیم

. بهرحال انتخابات شوراهای شهرو روستا در استان گیلان با وفاق و همدلی به پایان رسید خوب مشکلات هم داشتیم شهرهایی نظیر صومعه سرا ،لنگرود ،اطاقور ، رودسر، املش ، تالش .و…. . برای اینکه ما در ارتباط با گزارشات و شکایات به اطمینانی برسیم بازشماری را در تعدادی از صندوقها راانجام دادیم که در این مسیر تغییراتی راهم شاهد بودیم .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تصریح بر اینکه بعضی جاها نیروهای علل بدل جزء نیروهای اصلی شدند اذعان کرد : چالش بزرگی در شهررشت داشتیم .مشکلاتی را خود هیات اجرایی ایجادکرد وموجب شد که ما بازشماری کل انتخابات  را داشته باشیم در این بازشماری آرای زیادی تغییر کرد حتی در یک صندوق بیش از ۹۰۰ رای در ان مفقود بود .

آرای صندوق ۱۳۹ در یکی از کمدهای مدرسه ای در رشت با دخالت دستگاه قضایی و اطلاعاتی پیداشد البته انها هم نتیجه اقدامات خود را برای مسئولین نظارت برانتخابات کشور گزارش کردند.  دستگاههای قضایی و امنیتی اعلام داشته اند که عمدی در کار نبوده ولذا ماهم مطابق قانون به گزارشات این دستگاهها توجه و اقدام کردیم .

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان افزود:

در نتایج یکسری جابجایی صورت گرفت . مثلاً آقای رسولی از ردیف شانزدهم می آید در ردیف سیزدهم .آقای موسوی از ردیف یازدهم می آید در ردیف چهاردهم ؛ آقای جذب می رود دوباره در ردیف هفدهم ، آقای جمالی می آید در ردیف اول علل بدل قرارمی گیرد. آرای آقای جمشیدی تا ۲۰۰۰رای افزایش پیدامی کند خوب اینها نشانه عدم دقت هیئت های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستای استان بود. ما همه توان خود را گذاشتیم تا برای مردم اطمینان حاصل شود . در جاهایی که شک وجود داشت قانون می گوید که دستگاههای امنیتی و قضایی باید ورود پیداکنند و ما هم مطابق قانون عمل کردیم.

برسر صندق ۱۳۹ اختلاف وجود داشت صندوق زندان را برده بودند در یکی از روستاها که این تخلف محسوب می شد از این رو آرای آن صندوق باطل شد. البته ما گزارش تخلف را با اسناد به دستگاههای مسئول ارائه داده ایم تا بررسی و با متخلفین برخورد کنند . حتی بنده با دکتر لاریجانی رییس محترم مجلس شورای اسلامی صحبت کرده ام و ایشان هم پیگیر انتخابات رشت است. امیدواریم که دستگاههای قضایی و امنیتی با متخلفین برخورد شایسته نمایند.البته بجاست که نتایج اقدامات هم برای مردماطلاع رسانی کنند.

نماینده مردم شریف رشت گفت: دستگاه اجرایی خوب عمل نکرد.  دستگاه اجرایی انتخابات نباید فاصله وتاخیر می انداخت . این تاخیر موجب نگرانی مردم شد. بهرحال من از همه ی مردم ، دستگاههای اجرایی ، سایت های خبری ، روزنامه ها و سایر رسانه ها تشکر می کنم . این نتیجه تجمیع کل صندوق هااست که اعلام می شود و هرگونه اظهارات غیر رسمی و گمانه زنی دیگر را ما رد می کنیم . نتیجه نهایی انتخابات شورای شهر رشت همین است که اعلام شد.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی باید از متخلفین توضیح بخواهد، خاطرنشان کرد: جناب آقای اکبرزاده بعنوان رییس ستاد انتخابات استان .فرماندار و معاون سیاسی امنیتی فرمانداری رشت باید پاسخگوی مردم و مسئولین باشند و دستگاههای امنیتی و قضایی باید از اینها توضیح بخواهند البته تا جایی که مربوط به ما می شد ما سولاتی داشتیم و آنها هم پاسخ مکتوب داده اند و ماهم آنها را در اختیار مسئولین امر قرارداده ایم . قانوناًکارما تمام شده است . در همین ارتباط جلسه ای را با برادران رهبری املشی و ندیمی داشتیم  که قرارشد ما نتایج انتخابات و اقدامات انجام شده را اعلام کنیم بعد موضوع از طریق قانونی پیگیری شود . ممکن است کاندیدایی از نتیجه اعلام شده شکایت داشته باشد که ایشان می تواندموارد خود را جمعبندی و از طریق دیوان عدالت و… پیگیری قضایی  نماید.

 کوچکی نژاد در خصوص رضایت مندی خود از قانون نظارت برانتخابات توسط نمایندگان مجلس گفت :

نباید نمایندگان درگیر چنین اقداماتی شوند .باید این قانون اصلاح شود .ما در این خصوص تلاشمان را خواهیم کرد چراکه نمایندگان مشغله های فراوان دارند و بعضی مشکلات هم در مسیر نمایندگان وجود دارد . شورای محترم نکهبان بهترین انتخابات دنیا را نظارت می کند و با کسی رودربایستی ندارد  آنها مجموعه ای منسجم و آموزش دیده هستند . من معتقدم که بررسی صلاحیت ها و نظارت براجرای انتخابات باید از طریق شورای محترم نگهبان صورت گیرد .

 

Share