کوچکی نژاد:یک صندوق آرای رشت ابطال شد/ اعلام نتیجه هفته آینده

به گزارش دیار میرزا  جبار کوچکی‌نژاد ،ا اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت نامزدهای معترض به انتخابات شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: برای انتخابات شورای شهر تلاش زیادی صورت گرفته است ضمن اینکه نگرانی‌های به حقی نیز وجود دارد. وی با بیان اینکه برخی دخالت‌ها موجب شده تا آنچه که باید اتفاق بیفتد رخ ندهد، گفت: متأسفم […]

به گزارش دیار میرزا  جبار کوچکی‌نژاد ،ا اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت نامزدهای معترض به انتخابات شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: برای انتخابات شورای شهر تلاش زیادی صورت گرفته است ضمن اینکه نگرانی‌های به حقی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی دخالت‌ها موجب شده تا آنچه که باید اتفاق بیفتد رخ ندهد، گفت: متأسفم از اینکه چنین بحث‌هایی پیش آمد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق قانون، پس از انتخابات فرمانداری‌ها نتایج را اعلام می‌کنند و دو روز فرصت رسیدگی به اعتراض‌های کاندیداها است و پس از آن پنج روز در هیئت اجرایی و نظارت شهرستان فرصت رسیدگی به شکایت‌ها وجود دارد.

وی مهلت رسیدگی به شکایت کاندیداها در هیئت عالی نظارت استان را ۱۵ روز عنوان کرد و یادآور شد: در مدت این ۱۵ روز که تا نیمه تیرماه جاری فرصت باقی است تلاش می‌کنیم تمام نکات انتخابات و نگرانی‌های نامزدها، مردم، احزاب و گروه‌های سیاسی و شک‌زده‌های اثرگذار در استان را بررسی کنیم.

*ابطال یک صندوق آرا در رشت

کوچکی‌نژاد اضافه کرد: در بخش هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها صندوق‌هایی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تصریح بر اینکه طبق رئیس هیئت نظارت شورای رشت برای رسیدگی به صندوق‌های آرای انتخابات شورا مجوز داده شد، اذعان کرد: صندوق‌های آرای ماسال، رضوانشهر، تالش و چندین شهر غرب و شرق گیلان مورد بازرسی قرار گرفت.

این مسئول افزود: یک صندوق آرا در شهر رشت ابطال شد به دلیل اینکه در منطقه‌ای قرار داشت که نباید رأی‌گیری صورت می‌گرفت و خارج از حوزه شهری بود و با توجه به تخلفی که در این زمینه رخ داد، صندوق آرا باطل اعلام شد.

وی با بیان اینکه بازشماری آرا و تغییرات اساسی در رأی منتخبان ایجاد نشد، گفت: تنها رتبه‌های منتخبان را بالا و پایین کرد.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: یک سری کارشناسان خبره بومی روی پرونده‌ها کار می‌کنند و امیدواریم تا شنبه یا یکشنبه آینده بتوانیم جمع‌بندی نهایی را داشته باشیم و به تهران اعلام کنیم تا انتخابات استان و رشت مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه قانون گفته است همه باید تمکین کنند و البته نگرانی‌هایی وجود دارد که قانون مسیرها را مشخص کرده و از تمام افراد که اظهار نظر می‌کنند و برخی‌ نظرها نیز اخلاقی نیست و اتهام‌هایی به دیگران می‌بندند، می‌خواهیم  همدیگر را متهم نکنند.

نماینده مردم رشت در خانه ملت با اشاره به اینکه نظام اسلامی آزادی کامل داده است، یادآور شد: تمام گروه‌ها می‌توانند شکایت و موارد خود را قانونی را طی کنند و انتخابات یک ارتقا برای نظام و مردم است که نباید به کام مردم تلخ شود.

Share