کارت بازرگانی ملی در منطقه آزاد انزلی صادر می شود

به گزارش دیارمیرزا سعید رحیمی ظهر شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: تاکنون ۸۶ کارت بازرگانی ملی در منطقه صادر شده است. وی اظهار داشت: باهمکاری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گیلان این منطقه موفق به صدور و تمدید کارت بازرگانی در گستره ملی شده است. مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه […]

به گزارش دیارمیرزا سعید رحیمی ظهر شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: تاکنون ۸۶ کارت بازرگانی ملی در منطقه صادر شده است.

وی اظهار داشت: باهمکاری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گیلان این منطقه موفق به صدور و تمدید کارت بازرگانی در گستره ملی شده است.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه به موجب ماده دو قانون صادرات و واردات مصوب مجلس شورای اسلامی در دوم تیر ماه سال ۱۳۷۲، تعریف کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می‌شود به امر تجارت خارجی بپردازد، گفت: بر اساس مقرراتی که هم اکنون در حال اجراست، اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور به مدت یک سال بوده و تمدید کارت بازرگانی با ارائه مدارک لازم برای مدت مزبور انجام می‌شود.

وی در ادامه کارت بازرگانی را سندی به منظور شناسایی، نظام مندی فعالیت های تجار و بازرگانان کشور اعلام کرد و در زمینه کاربردهای کارت بازرگانی افزود: ثبت سفارش و ترخیص کالا، واردات از مناطق آزاد، مبادرت به حق العمل کاری در گمرک و صادرات تمامی کالاهای مجاز از جمله کاربردهای کارت بازرگانی است.

رحیمی همچنین با اعلام اینکه مناطق آزاد به منظور تقویت و رشد اقتصاد کشور، افزایش درآمدعمومی، تولید و صادرات کالاهای صنعتی داخلی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی ایجاد شده‌اند، تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار یکی از مهمترین اولویت های مناطق آزاد کشور است که در این میان مسئولان مناطق باید از هر فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی استفاده کنند.

وی اظهارداشت: در برخی از مناطق آزاد کشورزیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاران و بازرگانان  تکمیل نشده و مناطق می‌ توانند با مشوق ‌هایی مناسب حضور سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد را تسریع کنند و در این میان کارت بازرگانی و تسهیلاتی که در ازای دریافت این کارت به سرمایه‌گذاران و بازرگانان داده می‌شود، می‌تواند یکی از فرصت ها و مشوق های مناسب برای جذب سرمایه‌گذار باشد.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با قدردانی از حسن همکاری رئیس و پرسنل اتاق بازرگانی استان  در فعال سازی این ظرفیت قانونی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فعال در منطقه آزاد انزلی یادآورشد: حضور مشترک در نمایشگاه های بین المللی و اختصاصی در کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز به همراه فراهم کردن شرایط مذاکره با سرمایه گذاران خارجی گیلان از دیگر همکاری های مشترک دو طرف است که موجب فعال سازی ظرفیت های بازرگانی – تجاری منطقه برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی شده است.

وی ادامه داد: دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی صنایع،معادن و کشاورزی گیلان در منطقه آزاد انزلی به منظور گسترش همکاریهای و ارائه خدمات سریع تر به بازرگانان مستقر شده و نقش بسزایی در تسهیل فرایند صدور و تمدید کارت بازرگانی داشته است.

Share