سردار قائد رحمتی :

پلیس با ۱۵۰ وبگاه اینترنتی فروش داروهای غیر مجاز در گیلان برخورد کرد

به گزارش دیارمیرزا فرمانده نیروی انتظامی گیلان به شناسایی و برخورد قانونی با ۱۵۰ وبگاه اینترنتی فروش داروهای غیر مجاز ازسوی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این فرماندهی خبر داد.

به گزارش دیارمیرزا سردار ابراهیم قائد رحمتی پیش از ظهر شنبه در مصاحبه با رسانه ها افزود: کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پلیس گیلان در راستای اجرای طرح بین المللی “پانگه آ۶” که به طور همزمان در ۸۰ کشور جهان انجام شد توانستند ۱۵۰ وبگاه اینترنتی فروش داروهای غیر مجاز را شناسایی و برخوردهای قانونی را با آنان انجام دهند.

وی همچنین با اعلام اینکه بسیاری از گردانندگان اصلی وب سایت های اینترنتی شناسایی شده در استان های دیگر سکونت دارند، گفت: تمهیدات لازم برای دستگیری آنها با همکاری فرماندهی انتظامی استان های مربوطه صورت گرفته است.rahmati

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه طرح بین المللی “پانگه آ۶ ” بعد از اجرای موفقیت آمیز طرح “پانگه آ۵” انجام می شود، گفت: در طرح قبلی پلیس فتای استان نیز موفق به کشف، شناسایی و برخورد با ۶۴ سایت فروش داروهای غیر مجاز و تقلبی و دستگیری دو نفر از گردانندگان آنها و کشف ۲۰۰ قلم انواع دارو غیر مجاز و تقلبی شده بود.

 وی تصریح کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتای گیلان در اجرای طرح مزبور که از اول خرداد به مدت یک ماه به طول انجامید، با بهره جستن از توان فنی و مهندسی خود توانستند وبگاه های اینترنتی فروش داروهای غیر مجاز را شناسایی و برخورد قانونی با آنان اعمال کنند..

سردار قائد رحمتی عرضه داروهای تقلبی و غیر مجاز از طریق فضای مجازی را  یکی از دغدغه های بزرگ جامعه جهانی عنوان کرد و افزود: این گونه اعمال، بهداشت و سلامت جامعه را به مخاطره می اندازد.

وی در ادامه  از شهروندان خواست به هیچ وجه اقدام به خرید داروهایی که از طریق سایت های اینترنتی تبلیغ و عرضه می شوند، نکرده و در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند تا با عوامل سود جو و فرصت طلبی که برای کسب منافع مادی خود بهداشت و سلامت جامعه را به خطر می اندازند برخورد قانونی و قاطع انجام و از ادامه فعالیت مجرمانه آنها جلوگیری شود.

Share