پایان کار تیم مطالعات قرارگاه جهادی شهید میرزا کوچک

به گزارش دیارمیرزا  جهادگران بسیجی قرارگاه جهادی شهید میرزا کوچک جنگلی کار تحقیق و پژوهش در مناطق محروم شهرستان سیاهکل را به پایان رساندند. علی فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در رشت، بیان داشت: طبق وعده ای که به مردم روستا بعد از افتتاح قرارگاه جهادی داده بودیم، جهادگران بسیجی قرارگاه جهادی شهید […]

به گزارش دیارمیرزا  جهادگران بسیجی قرارگاه جهادی شهید میرزا کوچک جنگلی کار تحقیق و پژوهش در مناطق محروم شهرستان سیاهکل را به پایان رساندند.

علی فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در رشت، بیان داشت: طبق وعده ای که به مردم روستا بعد از افتتاح قرارگاه جهادی داده بودیم، جهادگران بسیجی قرارگاه جهادی شهید میرزاکوچک جنگلی کار مطالعات و پژوهش خود را در تیرماه سال جاری در مناطق محروم شهرستان سیاهکل به پایان رساندند.

وی افزود: این کار مطالعاتی توسط جهادگران به صورت میدانی و همچنین با استفاده از نرم افزار GIS به صورت کاملا علمی انجام گرفت و در این مراحل در حوزه های زیربنایی، فرهنگی، بهداشت و درمان، جمعیت و مسکن حوزه های سیاسی کارهای مطالعات و پژوهش انجام شد.

مسئول قرارگاه جهادی شهید میرزاکوچک جنگلی تصریح کرد: کار مطالعات نوع راه، برق، گاز، لوله کشی آب، سیستم تصفیه آب، نقلیه عمومی، در حوزه زیربنایی انجام گرفت.

فتحی گفت: در حوزه کشاورزی نیز دسترسی به کانال های آبرسانی؛ سرانه زمین های کشاورزی، باغی، دسترسی به رود و تحقیق و پژوهش هایی انجام شد و جهادگران بسیجی مشکلات و موانع روستاییان را در زمینه کشاورزی بررسی کردند.

وی بررسی و تحقیق در امور دهیاری، شورای روستا و طرح هادی را از جمله کارهای پژوهشی جهادگران در حوزه سیاسی عنوان کرد.

مسئول قرارگاه جهادی شهید میرزاکوچک جنگلی تصریح کرد: در حوزه آماری مسکن و جمعیت نیز؛ مباحثی چون نسبت باسواد؛ نسبت خانوار به مسکن، نسبت خانه های نوساز، جمعیت استاندارد، نسبت خانوار مسکن استاندارد، نسبت خانه نوساز استاندارد، رشد جمعیت استاندارد، نسبت جنسی استاندارد و نسبت باسواد استاندارد مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

فتحی گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز در خصوص دارابودن یا نبودن استاندارهای بهداشتی، داروخانه، خانه بهداشت، پزشک در روستاها و غیره فعالیت هایی صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین در حوزه خدمات حوزه ای نیز درباره دارابودن مدرسه و خدمات آموزشی، کتابخانه، شرکت تعاونی، دفتر پست، دفتر مخابرات، فروشگاه تعاونی، بانک و تعمیرگاه ماشین آلات کشاورزی نیز مطالعات صورت پذیرفت.

مسئول قرارگاه جهادی شهید میرزاکوچک جنگلی در ادامه در رابطه با فعالیت ها و پژوهش های امور فرهنگی خاطرنشان کرد: جهادگران بسیجی در رابطه با نوع فرهنگ و مباحث آموزشی و حوزه های اعتقادی روستاییان تحقیقاتی انجام دادند که پیشرفت و سطح فرهنگ در حوزه های اخلاقی و احکام مردم روستا چقدر بوده است و به چه چیزهایی در این مقوله نیاز دارند که بر اساس آن در ماه رمضان کلاس های آموزش احکام و کلاس های معرفتی با حضور مبلغان در روستاها برگزار شود.

فتحی ادامه داد: بعد از اتمام کار مطالعات و پژوهش جهادگران بسیجی کار برنامه ریزی آن توسط تیم مطالعات و برنامه ریزی قرارگاه و مشورت از صاحب نظران و دلسوزان جهادی و مسئولان ذیربط تا اوایل شهریورماه انجام می شود و به حول قوه الهی کار عملیاتی و اجرایی قرارگاه را از اواخر شهریور آغاز خواهیم کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همت مردم و مسئولان بخش و شهرستان، جاده جدید و مواصلاتی یرشلمان به کارسنگ که مراحل مقدماتی و تعریض آن انجام شده است؛ کار نهایی و اتمام پروژه با روحیه جهادی انجام گیرد و شاهد مراسم افتتاح رسمی آن باشیم.

Share