استاندار گیلان هشدار داد

واردات ۵۵۰ هزار تن برنج به کشور

به گزارش دیارمیرزا کیهان هاشم‌نیا امشب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با بیان اینکه کشور نیاز به ذخیره راهبردی برنج دارد اظهار کرد: سالانه ۳۰۰ هزار تن نیاز به واردات برنج داریم.

به گزارش دیارمیرزا کیهان هاشم‌نیا امشب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با بیان اینکه کشور نیاز به ذخیره راهبردی برنج دارد اظهار کرد: سالانه ۳۰۰ هزار تن نیاز به واردات برنج داریم.ATDIYGNCAKNB4Y7CA7BF1RACAJYME7OCA8ZAP0CCAI5HPXMCAMLQSJ2CAGRHV07CAAWYKLKCA2K6PQ8CAX20OHKCA1C1DORCAXOIWLZCAWZCU4YCAF1SA5GCAJITZZICAHCSWRTCA1IDLKECACEEAEKCAKBT86D

وی به واردات ۵۵۰ هزار تن برنج در سه ماه نخست امسال در کشور اشاره کرد و افزود: توزیع برنج وارداتی در شهریور ماه به کشاورزی گیلان صدمه وارد می‌کند.

هاشم‌نیا خواستار مدیریت توزیع برنج در بازار شد و تصریح کرد: برنج نباید به صورت ناگهانی وارد بازار شود.

استاندار گیلان واردات برنج در تنظیم بازار را اثرگذار خواند و بیان کرد: توزیع برنج وارداتی در فصل برداشت نباید انجام شود.

وی با اشاره به رونق برنج‌کاری در سال جاری، یادآور شد: امسال کشاورزان گیلانی با توجه به کمبود آب توانستند مزارع خود را کشت کنند.

هاشم‌نیا در ادامه به اجرای طرح شبنم در گیلان اشاره کرد و گفت: طرح مذکور در استان خوب صورت گرفته و فعالیت بیشتری باید در اجرای این طرح انجام شود.

این مسئول مردم گیلان را دارای فهم و درک بالایی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش در اجرای طرح شبنم تاثیرگذار است.

استاندار گیلان همچنین دولت الکترونیک در برطرف کردن مشکل قاچاق را اثرگذار دانست و اظهار کرد: گزارش‌ها در دولت الکترونیک به‌لحظه است.

*صدور کارت هوشمند ملی در گیلان

وی با بیان اینکه دولت الکترونیک هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: صدور کارت هوشمند ملی توسط بخش خصوصی و با نظارت ثبت احوال تا هفته آینده در گیلان اجرایی می‌شود.

هاشم‌نیا هزینه اجرای دولت الکترونیک در گیلان را ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: کنسرسیومی متشکل از ۵۰ شرکت بخش خصوصی برای اجرای دولت الکترونیک در استان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

استاندار گیلان هزینه اجرای سخت‌افزاری دولت الکترونیک را ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دولت الکترونیک فساد اداری را از بین می‌برد و هزینه تمام‌شده خدمات را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش صد درصدی سرعت فعالیت‌ها در دولت الکترونیک، تصریح کرد: امنیت شبکه طبق امنیت کشور پیگیری می‌شود.

Share