آیت‌الله خاتمی در جمع مردم رشت:

نماینده ولی فقیه حجت است و باید او را همراهی کنند

خاتمی با قدردانی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، خاطرنشان کرد: نماینده ولی فقیه برای ولایتمدارانی که در این شهر زندگی می‌کنند یک حجت است و باید او را همراهی کنند

به گزارش دیارمیرزا آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: روز گذشته وقتی وارد گیلان شدم دیدم دو مجلس بزرگداشت همزمان برای شهدای هفتم تیر در رشت برگزار می‌شود.IMG_0032

وی ادامه داد: از حجت‌الاسلام اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان درخواست کردم که یک مجلس برای شهدای هفتم تیر در شهر رشت برگزار شود.

خاتمی به برگزاری مجلس بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مصلای امام خمینی (ره) رشت توسط آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان اشاره کرد و افزود: جایگاه نمایندگان ولی فقیه باید مورد احترام همه باشد و این منش مقام معظم رهبری است که هر جا تشریف می‌برند به مسئولان سفارش می‌کنند با نمایندگان اینجانب باید همراه باشید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تالیف ۵۰ جلد کتاب از طرف آیت‌الله قربانی، تصریح کرد: ۱۲ جلد کتاب تفسیر آیت‌الله قربانی از جمله کتاب‌های ارزشمند است.

وی وحدت و اتحاد را ضرورت همیشگی جامعه خواند و بیان کرد: مجالس ارزشی باید با وحدت برگزار شود.

*نماینده ولی فقیه حجت است

خاتمی با قدردانی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، خاطرنشان کرد: نماینده ولی فقیه برای ولایتمدارانی که در این شهر زندگی می‌کنند یک حجت است و باید او را همراهی کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یک نهاد قانونی عنوان کرد و گفت: نهاد مذکور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و وظیفه برگزاری مراسم ارتحال امام (ره)، هفتم تیر، ۲۲ بهمن و … به عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گذاشته شده است.

*تمام دستگاه‌ها با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هماهنگ باشند

وی با تاکید براینکه تمام دستگاه‌ها باید با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هماهنگ باشند، یادآور شد: دعا می‌کنم برای عزیزانی که در شهر رشت زمزمه وحدت و همدلی در پیشبرد آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی سر می‌دهند.

خاتمی علما را سفرای نور و معنویت نامید و بیان کرد: علما زینت‌بخش مجالس هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه شهادت دکتر بهشتی و یاران او نخستین و آخرین شهدا نیست، اظهار کرد: بسیاری از افراد راه حق از زمان هابیل تاکنون کشته شدند.

وی ایمان شیعیان را رمز کشته شدن آنها در نقاط مختلف جهان دانست و تصریح کرد: تمام درگیری دنیای استکبار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بر سر دین بوده است.

خاتمی با بیان اینکه مشکل استکبار با انقلاب اسلامی انرژی هسته‌ای و بمب اتم نیست، بیان کرد: دنیای استکبار نمی‌خواهد مشکل انرژی هسته‌ای ایران برطرف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به برد ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری موشک‌های ایران اشاره کرد و افزود: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد کوچک‌ترین تعرضی به نظام اسلامی داشته باشد تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم و از کسی ترسی نداریم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند که هر گروه فلسطینی بخواهد علیه رژیم صهیونیستی مبارزه کند به او کمک می‌کنیم.

خاتمی با اشاره به اینکه موشک‌های والفجر ۵ ایران در درگیری حماس با رژیم صهیونیستی تل‌آویو را تبدیل به شهر ارواح کرد، گفت: فقه اجازه تولید بمب اتمی به ما نمی‌دهد.

IMG_0050

*آمریکا بزرگ‌ترین نقض کننده حقوق بشر

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی مسئله حقوق بشر نیست زیرا آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی نقض‌کنندگان حقوق بشر هستند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز در مراسم شهدای هفتم تیر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: استکبار اسلام رادیکال و لیبرال را می‌خواهد در منطقه به صحنه آورد.

وی به صحنه کشاندن اسلام تند، خشن و وهابیت و همچنین لیبرال را نقشه استکبار در رابطه با بیداری اسلامی عنوان کرد و افزود: استکبار می‌خواهد اسلام رادیکال و لیبرال را به جان هم بیندازد.

خاتمی با بیان اینکه آمریکا خوب می‌داند که طالبان قاتل هستند، تصریح کرد: آمریکا با شعار مقابله با تروریست به طالبان در قطر پایگاه می‌دهد و در افغانستان اسلام رادیکال را دنبال می‌کند.

امام جمعه موقت تهران قصه انقلاب اسلامی با دنیای استکبار را بر سر اسلام دانست و بیان کرد: کاندیداهایی که در مناظره تبلیغاتی امید به تنش‌زدایی داشتند، اشتباه کردند.

وی ادامه داد: کاندیداهایی که می‌گفتند با تنش‌زدایی با غرب مشکلات اقتصادی را برطرف می‌کنیم و دل به آنها بسته بودند اشتباه کردند زیرا آنها با ما تنش ایجاد کردند و درگیر شدند.

خاتمی با اشاره به اینکه استکبار به دنبال ایجاد تنش با انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: می‌خواهند آن‌قدر برای ما تنش ایجاد کنند تا دست از انقلاب و ارزش‌های اسلامی برداریم اما ملت ایران تا آخرین نفس پای مقام معظم رهبری و مکتب خود ایستاده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به شهادت بهشتی و ۷۲ تن از یاران او اشاره کرد و گفت: دشمنان با شهادت رئیس قوه قضائیه، تعدادی از نمایندگان مجلس و معاونان وزرا می‌خواستند کشور مشکل پیدا کرده و نظام متزلزل شود.

وی با بیان اینکه استکبار با ترور بزرگان می‌خواست به نظام آسیب بزرگ برسد، یادآور شد: با ترور شهید مظلوم بهشتی و یاران او نظام آسیب ندید و امام (ره) بحران را تبدیل به فرصت کرد و انقلاب سوم را شکل داد.

*طومار جهنمی منافقین با شهادت بهشتی بسته شد

خاتمی سقوط شاه را انقلاب نخست نامید و اظهار کرد: سقوط ابهت آمریکا در تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم مردم ایران بود و انقلاب سوم با شهادت بهشتی شکل گرفت و طومار جهنمی منافقین برای همیشه در کشور بسته شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ترور ۱۷ هزار نفر در کشور توسط منافقین، تصریح کرد: منافقین پوست پاسداران کمیته آن روز را کندند و آنها را کشتند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری بارها از امام (ره) نقل می‌کنند که دست دیگری کشور را اداره می‌کند.

خاتمی با بیان اینکه ضد انقلاب در چند ماه اخیر در تلاش بود تا مردم پای صندوق‌های رای نروند، بیان کرد: دشمنان شعار تحریم انتخابات را سر می‌دادند و آرای ۲۵ درصدی را پیش‌بینی می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خواسته ضد انقلاب را حضور بی‌رمق و اندک مردم در انتخابات عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر حضور مردم در انتخابات تاکید داشتند.

وی مشارکت ۷۲ درصدی مردم در انتخابات برای استکبار را وحشتناک عنوان کرد و یادآور شد: شبکه‌های بیگانه جلیلی را کاندیدای نظام معرفی می‌کردند و هفته قبل از انتخابات این توطئه را در نماز جمعه تهران برملا کردم.

خاتمی اضافه کرد: اگر انتخابات با حضور ۳۰ یا ۴۰ درصدی مردم برگزار می‌شد استکبار دولت در تبعید را تشکل می‌داد و این رشته سر درازی داشت.

امام جمعه موقت تهران حضور گسترده مردم در انتخابات را معجزه خواند و تصریح کرد: انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات بیشتر شد و حماسه سیاسی بزرگ را رقم زد.

*مدیریت ولی فقیه از آسیب به نظام جلوگیری کرده است

وی با بیان اینکه مدیریت ولی فقیه از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون نظام اسلامی را بارها از آسیب نجات داده است، خاطرنشان کرد: طاغوتی‌ها به دوبی آمده بودند و به امید اینکه شش ماه، یک سال یا دو سال دیگر انقلاب از بین می‌رود، امید به بازگشت داشتند اما ۳۴ از انقلاب اسلامی می‌گذرد و نظام ماندگار شده است.

 

 

گزارش تصویری مراسم بزرگداشت شهید دکتر بهشتی

 

Share