موفقیت هنرمند رشتی در عرصه های جهانی

به گزارش دیار میرزا محمدرضا بابائی هنرمند گیلانی توانست در دو جشنواره جهانی برنده جایزه های مهم جهانی شود. این هنرمند جوان توانست در جشنواره طنز گرافیک در ( vianden 2013 ) در بلژیک موفق به کسب جایزه ویژه و دیپلم افتخار در میان ۱۱۷۲ هنرمند از ۸۲ کشور جهان شود او همچنین با ویدئو […]

به گزارش دیار میرزا محمدرضا بابائی هنرمند گیلانی توانست در دو جشنواره جهانی برنده جایزه های مهم جهانی شود. این هنرمند جوان توانست در جشنواره طنز گرافیک در ( vianden 2013 ) در بلژیک موفق به کسب جایزه ویژه و دیپلم افتخار در میان ۱۱۷۲ هنرمند از ۸۲ کشور جهان شود او همچنین با ویدئو آرتی که با عنوان (تحرک اجتماعی) ساخته بود در جشنواره چین (۲۰۱۳) در میان ۵۲۰ ویدئو آرت ارسالی از سراسر جهان در میان ۵۸ کشور جهان موفق به دریافت جایزه استثنایی و موفقیت نائل گردید. این هنرمند جوان چندی پیش نیز توانسته بود در جشنواره ( Porto cartoon 2013 ) پرتغال و اسکوپیه (مقدونیه ۲۰۱۳) با آثاری در زمینه طنز گرافیک به عنوان آثار برگزیده انتخاب شود.
محمدرضا بابائی در خصوص اثر ویدئو آرت اش عنوان نمود :
اهمیت روزافزون عقاید عمومی در زندگی جامعه های صنعتی باعث شده است با روش مصرف هرگز راضی و قانع نشویم زیرا شخصیت حقیقی حسی ما مصرف کننده اشیاء حقیقی و حسی نیست لذا همواره نیاز فزاینده ای به اشیاء و مصرف بیشتر داریم. در واقع اعضای هر یک از طبقات اجتماعی به حکم سبک زندگی طبقه خود به طرز معینی به جهان می نگرند و رفتار می کنند ولی تمایل شدید ما به مصرف پیوند خود را به نیازهای حقیقی انسان از دست داده است. در اصل مصرف بیشتر و اشیاء بهتر به منظور تأمین زندگی مرفه تر و آسوده تر بشر شده است معجزه تولید به معجزه مصرف منجر شده است. هیچگونه مانع سنتی در برابر خرید چیزی که بشر امروزی به آن تمایل پیدا می کند وجود ندارد و کافی است پول داشته باشد تا بخرد. مصرف وسیله ای شده است برای آسایش بشری و امروز مصرف گرایی خود هدف شده است و این باعث گردیده که انسانی نیازمند خود را آزاد و مستقل حس نکند و تابع هیچگونه اقتدار اصل و وجدان نباشد.

Share