مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان:

مهارت اندیشیدن موجب ارتقای جایگاه انسان می‌شود

به گزارش دیارمیرزا مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان گفت: مهارت اندیشیدن موجب ارتقای جایگاه انسان می‌شود و با آموزه‌های دینی می‌توان تمدنی با هویتی ایرانی و اسلامی ساخت.

به گزارش دیارمیرزا حجت‌الاسلام سعید مهدوی عصر امروز در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه قدرت تفکر و خوب اندیشیدن را یکی از ویژگی‌های مهم طرح ضیافت اندیشه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: کسی که قدرت خوب شنیدن داشته باشد قدرت تبعیت بهتر برای او فراهم می‌شود.mahdavi

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان، ضیافت اندیشه را یک تمرین خواند و تصریح کرد: ضیافت اندیشه تمرینی برای در کنار یکدیگر نشستن و آشنایی در قالب‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه در ضیافت اندیشه به دنبال ظرفیت باورهای قشنگ هستیم، اذعان کرد: باید خوب بشنویم و باور کنیم.

مهدوی به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین زاویه‌ای که در این ماه انسان را به درک عشق خدا می‌رساند تأمل و تفکر و اندیشیدن است.

وی با تصریح بر اینکه در طول عمر ساماندهی ساعات عمر انسان بیشتر از روی احساسات است، متذکر شد: اگر انسان می‌خواهد به خلیفه‌الله برسد باید تأمل و تدبر کند.

این مسئول مهارت اندیشیدن را موجب رسیدن انسان به جایگاه بالاتر دانست و یادآور شد: ظرفیت اندیشیدن انسان را به اوج می‌رساند و برای تمام بندگان خدا خوب است که این ظرفیت را در خود تقویت کنند.

وی، فطرت کمال‌جو را ویژگی‌های انسان تشنه شنیدن و پیرو خوب‌تر در بین خوبان ذکر کرد و متذکر شد: در این صورت است که ظهور و بروز اجتماعی پیدا می‌کنیم.

مهدوی، ضیافت اندیشه را فرصتی برای خودسازی انسان دانست و خاطرنشان کرد: ضیافت اندیشه علاوه بر ساختن جان، جهان را نیز می‌سازد.

وی اذعان کرد: می‌توانیم با آموزه‌های دینی تمدنی با هویتی ایرانی و اسلامی بسازیم و ضیافت اندیشه بهانه‌ای برای این جرقه بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان از تمام دست‌اندرکارانی که در مدت اجرای طرح ضیافت اندیشه همکاری کرده بودند، قدردانی کرد./فارس

Share