احمدی نژاد در جمع خبرنگاران :

مشغول اسباب‌کشی به نارمک هستیم

به گزارش دیارمیرزا :پس از انتشار ابلاغیه‌ای در مورد تشکیل “دفتر رئیس جمهور سابق”، شایعه‌ای پخش شد مبنی بر این که احمدی‌نژاد قصد دارد در ساختمان پاستور بماند. احمدی‌نژاد ضمن تکذیب این خبر گفته که مشغول اسباب‌کشی به نارمک است.

به گزارش دیارمیرزا :پس از انتشار ابلاغیه‌ای در مورد تشکیل “دفتر رئیس جمهور سابق”، شایعه‌ای پخش شد مبنی بر این که احمدی‌نژاد قصد دارد در ساختمان پاستور بماند. احمدی‌نژاد ضمن تکذیب این خبر گفته که مشغول اسباب‌کشی به نارمک است.

غلام‌حسین الهام، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در دولت محمود احمدی‌نژاد، در نامه‌ای به تاریخ اول تیرماه شرح وظایف و تشکیلات تفصیلی “دفتر رییس جمهور سابق” را برای اجرا به حمید بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ابلاغ کرده بود. متن این ابلاغیه در ۲۵ تیر ماه منتشر شد.

مطابق این ابلاغیه قرار است تشکیلات بزرگی برای “رئیس جمهور سابق” با ده‌ها مسئول و کارشناس در ساختار نهاد ریاست جمهوری تشکیل شود که “تابع تمامی ضوابط و مقررات اداری، مالی و استخدامی” این نهاد باشد.

0,,16422513_303,00

یک ابلاغیه و “جوسازی رسانه‌ها”

در ابلاغیه‌ی یادشده ضرورت ایجاد تشکیلاتی برای “بهره‌مندی از تجربیات ارزنده و مؤثر رؤسای جمهور سابق و به منظور پیگیری و ساماندهی امور اجرایی مربوط به آنان” عنوان شده است.

با رسانه‌ای شدن این ابلاغیه خبرها و شایعه‌هایی در مورد قصد احمدی‌نژاد مبنی بر ماندن در ساختمان پاستور پس از پایان عمر دولت دهم منتشر شد که اکنون ظاهرا تکذیب شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا محمود احمدی‌نژاد، پیش از ظهر چهارشنبه، ۲۶ تیر در حاشیه نشست هیئت دولت، قصد ماندن خود در نهاد ریاست جمهوری را انکار کرد و گفت: «ما در حال اسباب‌کشی به خانه قبلی خودمان در نارمک هستیم و چنین موضوعاتی صحت ندارد.»

حمید بقایی نیز روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که آنچه امروز در رسانه‌ها در این ارتباط نوشته شده جوسازی است و احمدی‌نژاد قصد ندارد در پاستور بماند.

اخراج خاتمی از مجموعه سعدآباد

معاون اجرایی احمدی‌نژاد می‌گوید: «آنچه که آقای الهام ابلاغ کردند، چیزی بوده که در دولت هشتم نیز وجود داشته، مبنی بر این‌که روسای جمهور بعد از پایان ماموریتشان یک تشکیلات داشته باشند و این در قانون خدمات مدیریت کشوری نیز قید شده است که رییس‌جمهور و حتی معاون اول او دفتر و محافظ داشته باشند.»

سایت خبری “عصرایران” در گزارشی با اشاره به این که ابلاغیه الهام با مصوبه دولت هشتم تفاوت دارد، می‌پرسد چرا دولت احمدی‌نژاد در ۸ سال گذشته از ضرورت استفاده از “تجربیات ارزنده و موثر روسای جمهور سابق” غافل بوده است؟

سید محمد خاتمی پس از خاتمه دوران ریاست جمهوری‌اش در بخشی از ساختمان همراهان در مجموعه سعدآباد مستقر شده بود. مدیر کل پشتیبانی نهاد ریاست جمهوری در دولت احمدی‌نژاد به تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۵ در نامه‌ای به این بهانه که “ساختمان همراهان، مورد نیاز تشریفات نهاد ریاست جمهوری است” و باید تخلیه شود.

الهام
غلامحسین الهام (در عکس راست) از تشکیل نهادی برای رئیس جمهور سابق خبر داده بود

تنظیم و مستند کردن سفرهای آینده احمدی‌نژاد

حمید بقایی در پاسخ به اجرایی نشدن این مصوبه در مورد خاتمی و بیرون کردن او از سعدآباد مدعی است: «ساختمان و تشکیلات بحث جداگانه‌ای است و اکنون شما می‌بینید که آقای خاتمی نیز پرسنل و محافظ دارند و این مصوبه‌ای است که در دولت هشتم تصویب شده.»

محمد خاتمی پس از تخلیه ساختمان همراهان در مجموعه سعدآباد به پیشنهاد حسن خمینی در یکی از عمارت‌های جماران مستقر شد. بقایی می‌گوید: «متاسفانه می‌بینیم که مسابقه دروغگویی بین برخی از افراد آغاز شده و مطالب را به هم می‌بافند، در حالیکه مشخص نیست منبع آن کجاست.»

بقایی توضیحی نداد که اگر خبرهای مربوط به ماندن احتمالی احمدی‌نژاد در پاستور دروغ است، چرا “شرح تفصیلی تشکیلات دفتر رئیس جمهور سابق” در واپسین روزهای عمر دولت دهم برای اجرا به او ابلاغ شده است.

در شرحی که الهام ابلاغ کرده نخستین وظیفه دفتر رئیس جمهور سابق “هماهنگی و تهیه و تنظیم اوقات، برنامه ملاقات‌ها، جلسات، سفرها و دیدارها” ذکر شده.

بر اساس این ابلاغیه نخستین وظیفه‌ی بخش امور تشریفات و اطلاع‌رسانی نیز “مستند سازی و تدوین گزارش دیدارها و سفرهای داخلی و خارجی” رئیس جمهور سابق است.

Share