مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان: شهید محمدبیگلو ۲۷ روز پس ازدواجش به جبهه رفت

به گزارش دیارمیرزا حجت‌الاسلام محمدعلی محسن‌زاده شامگاه دوشنبه در مراسم یادواره سردار شهید محمد(میثم) بیگلو و چهلمین روز درگذشت مادر این شهید در مهدیه این شهر با اشاره به مقام شهدا، اظهار کرد: شهدا دارای بالاترین درجه در نزد خداوند متعال هستند. وی با بیان اینکه در هر خیر و مقامی، خیر و مقام بالاتری وجود دارد، […]

به گزارش دیارمیرزا حجت‌الاسلام محمدعلی محسن‌زاده شامگاه دوشنبه در مراسم یادواره سردار شهید محمد(میثم) بیگلو و چهلمین روز درگذشت مادر این شهید در مهدیه این شهر با اشاره به مقام شهدا، اظهار کرد: شهدا دارای بالاترین درجه در نزد خداوند متعال هستند.خبرگزاری فارس: بیداری اسلامی حاصل خون شهداست

وی با بیان اینکه در هر خیر و مقامی، خیر و مقام بالاتری وجود دارد، افزود: شهادت یک خیر و سعادتی است که بالاتر از آن وجود ندارد و کسانی که در راه خدا شهید شدند با آگاهی کامل در راه خدا جنگیدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: شهدا دارای حیات بالنده هستند و هرگز نمی‌میرند و اگر خداوند پرده از چهره آنها کنار زند می‌توان شهدا و جایگاه آنها را دید.

وی با تأکید بر حیات راستین شهدا، تصریح کرد: عده‌ای در جامعه هستند که هنوز جایگاه شهدا را درک نکرده‌اند.

محسن‌زاده خاطرنشان کرد: تمام کینه توزی‌های دشمنان به خاطر مخالفت با اصل ولایت فقیه است بنابراین نباید گذاشت این سنگر مورد تهدید دشمن قرار گیرد و شکر نعمت ولی فقیه بر همه ما واجب است .

*شهید محمدبیگلو ۲۷ روز پس ازدواجش به جبهه رفت

وی با اشاره به جایگاه معنوی سردار شهید محمدبیگلو گفت: این سردار شهید ۲۷ روز پس از ازدواجش به جبهه رفت و ۲۴ تیر سال ۶۱ به شهادت رسید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان تصریح کرد: شهید محمدبیگلو و همرزمان شهیدش بیداری اسلامی عصر کنونی را می‌دیدند و بیداری اسلامی در جهان نشأت گرفته از خون پاک و مطهر شهداست.

وی با اشاره به ویژگی شهدا، اذعان کرد: شهید محمدبیگلو زندگی خود را رها کرد و برای نجات اسلام به جبهه رفت و امروز همه ما مدیون خون این شهید هستیم.

محسن‏زاده پایه‏های مکتب شهادت را بصیرت، ایمان و تلاش برای اعتلای کلمه حق و همراه بودن با ولی خدا و نایب ایشان در زمان غیبت دانست.

وی افزود: همراهی با نایب امام زمان(عج) به اندازه‏ای اهمیت دارد، که اگر کسی در امور از ایشان سبقت گیرد و یا عقب بماند، حقیقتاً به خطا رفته و هلاک می‌شود.

این مسئول یکی از شاخصه‌های نعمت شهادت را علاوه بر اتصال به قرب الهی، مقام شفاعت برشمرد و اذعان کرد: کسانی که با شهدا و در راه شهدا باشند اهلیت دارند که مورد شفاعت قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای نسبت به شهدا بیگانه هستند و مقام آنها را درک نمی‌کنند و عده‌ای اهل معرفت و صاحب درک هستند و ما که برای توسل به شهدا، جمع شده‌ایم باید بدانیم که مقام حیات شهدا، با حیات مادی ما متفاوت بوده و به مراتب بهتر است زیرا حیات شهدا نزد خداوند است.

*آموزش ۲۶ هزار بسیجی توسط شهید بیگلو

سردار پاسدار شهید محمد «میثم» بیگلو در سوم اسفند سال ۱۳۳۷ در خانواده‌ای مسلمان و متدین در شهرستان رشت دیده به جهان گشود.

شهید محمدبیگلو سهم مهمی در به ثمر رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه داشت و خدمات فراوانی ارائه کرد.

این شهید با تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی به عضویت بسیج درآمد و پس از مدتی کوتاه به همراه چند نفر از دوستانش برای فراگیری فنون نظامی به تهران رفت و تحت نظر یکی از بهترین مربیان که سال‌ها تجربیات نظامی در لبنان و فلسطین داشت فنون نظامی را فرا گرفت.

سردار شهید محمدبیگلو با وجود اینکه مسئولیت خطیر آموزش نیرو را به‌عهده داشت و ۲۶ هزار نفر از نیروهای سپاه و بسیج را تعلیم آموزش نظامی داد اما خود بی‌قرار حضور مستمر در جبهه‌های حق علیه باطل بود.

*شهادت سردار شهید محمدبیگلو

شهید بیگ لو مشتاقانه به سوی پاوه هجرت کرد و در بهار ۵۸ در کنار شهید والا مقام دکتر چمران تجربیات تازه‌ای در جنگ کوهستانی آموخت و در عملیات بیت‌المقدس حضور فعال داشت.

این سردار رشید اسلام در تاریخ ۲۴ تیر سال ۶۱ در جبهه شلمچه به درجه عظمای شهادت نایل آمد و نام پرآوازه و بلند او در تاریخ رشادت‌های مردان رشید و دلاور اسلام و انقلاب گیلان و ایران ثبت شد.

*وصیت شهید محمدبیگلو به آیندگان

ای پویندگان راه حق و حقیقت، سلام آتشین مرا بپذیرید، من با آگاهی کامل پا به راه الله که همان راه حسین (ع) است گذاشتم و به ندای هل‌من‌ناصراًینصرنی حسین (ع) که از حلقوم مبارک امام امت، این رهبر عظیم‌الشأن مسلمانان به جهان بیرون آمده است، لبیک گفتم./فارس

Share