مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد :

افزایش سرانه مطالعه در گیلان

به گزارش دیارمیرزا علی اسماعیل‌پور عصر دیروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های گیلان با اشاره به افزایش سرانه مطالعه در استان، اظهار کرد: در دولت دهم سرانه مطالعه در کشور از ۸ دقیقه به ۱۸ دقیقه و ۷ ثانیه افزایش یافته است.

به گزارش دیارمیرزا علی اسماعیل‌پور عصر دیروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های گیلان با اشاره به افزایش سرانه مطالعه در استان، اظهار کرد: در دولت دهم سرانه مطالعه در کشور از ۸ دقیقه به ۱۸ دقیقه و ۷ ثانیه افزایش یافته است.esmailpour

وی با بیان اینکه سال گذشته اقدام‌های خوبی در امر چاپ و نشر کتاب در کشور صورت گرفت، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته با تیراژ ۶۸ هزار عنوان کتاب رتبه نخست منطقه خاورمیانه و رتبه دهم جهان را به خود اختصاص داده است.

این مسئول، با اشاره به ارتباط تنگاتنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، اذعان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هفت کتابخانه را در مجتمع‌های خود جای داده است.

وی از فعالیت ۴۹۰ کانون فرهنگی‌هنری مساجد در گیلان خبر داد و تصریح کرد: ۴۹۰ کانون فرهنگی‌هنری مساجد در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۲۶۰ کانون در روستاها فعالیت دارند.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی‌هنری می‌توانند نقش مهمی در ترویج کتابخوانی ایفا کنند، اذعان کرد: می‌توان با بهره‌گیری از فعالیت کانون‌های فرهنگی در نقاط مختلف شهر و روستا اقدام‌هایی مانند توزیع کتاب و… را به منظور بالا بردن سرانه مطالعه انجام داد./فارس

Share