مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد: ایجاد ۵۰ موسسه قرآنی در گیلان

به گزارش دیارمیرزا علی اسماعیل‌پور عصر امروز در مراسم افتتاح پانزدهمین دوره ختم قرآن کریم با نام «سی‌روز با قرآن» در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر خواستار تداوم برگزاری جلسات قرآنی در ماه مبارک رمضان شد. وی مطالب خود را در قالب چند مثال عنوان کرد و گفت: همانگونه که یک تولید کننده کالا دفترچه راهنما […]

به گزارش دیارمیرزا علی اسماعیل‌پور عصر امروز در مراسم افتتاح پانزدهمین دوره ختم قرآن کریم با نام «سی‌روز با قرآن» در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر خواستار تداوم برگزاری جلسات قرآنی در ماه مبارک رمضان شد.esmailpour

وی مطالب خود را در قالب چند مثال عنوان کرد و گفت: همانگونه که یک تولید کننده کالا دفترچه راهنما برای آموزش کالای خود دارد خداوند نیز در کنار خلقت انسان‌ها دفترچه راهنما قرار داده است.

این مسئول، قرائت قرآن و تفسیر آن را دارای اثر تربیتی دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از قرآن به عنوان یک اقیانوس بیکران معرفت و دریای بزرگ، آگاهی کسب کنیم نباید تنها به قرائت کفایت شود بلکه نیاز است که علم بیشتری فراگیریم و تفسیر خوانده شود تا حقانیت آشکار شود.

وی رمضان را ماه نزول قرآن نام برد و اذعان کرد: قبل از دولت نهم و دهم تنها ۱۰۰ موسسه قرآنی در کشور زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و امروز پس از هشت سال این عدد به ۳ هزار موسسه قرآنی رسیده است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه در گیلان تعداد ۲۰ موسسه قرآنی دارای مجوز هستند، افزود: ۱۰ موسسه قرآنی تا پایان ماه مبارک رمضان مجوز می‌گیرند.

وی استاندارد کشور به ازای هر ۵۰ هزار نفر را یک موسسه قرآنی ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به جمعیت حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان باید تا پایان سال جاری به ۵۰ موسسه قرآنی مجوز دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه قبلاً این مجوزها در تهران صادر می‌شد، تصریح کرد: پنج چهره قرآنی را به تهران معرفی کردیم و آموزش ابتدایی و مقدماتی را فرا گرفتند و از این پس مجوز موسسه‌های قرآنی در گیلان صادر می‌شود.

وی قرآن را کتاب رهایی‌بخش خواند و خاطرنشان کرد: قرآن داروخانه بزرگ بشری است که وقتی وارد آن می‌شویم متصدی دارد.

اسماعیل‌پور، متصدی قرآن را مفسران نامید و متذکر شد: نباید خودمان را محدود به قرائت کنیم و اگر چه قرائت خوب است اما کافی نیست و باید به تفسیر قرآن بیشتر پرداخته شود.

Share