مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان: باید سرمایه‏گذاری و صنایع را به بخش دریایی سوق دهیم

به گزارش دیارمیرزا مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: باید سرمایه‏گذاری و صنایع را به بخش دریایی سوق دهیم چون با توسعه دریا محوری به توسعه کشور دست خواهیم یافت. مهندس فرهاد منتصر کوهساری ، در زمینه طرح توسعه بندر انزلی گفت: ۱۵۵ میلیارد تومان پروژه در بندرانزلی در دست ساخت داریم که شامل ساخت […]

به گزارش دیارمیرزا مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: باید سرمایه‏گذاری و صنایع را به بخش دریایی سوق دهیم چون با توسعه دریا محوری به توسعه کشور دست خواهیم یافت.

مهندس فرهاد منتصر کوهساری ، در زمینه طرح توسعه بندر انزلی گفت: ۱۵۵ میلیارد تومان پروژه در بندرانزلی در دست ساخت داریم که شامل ساخت موج شکن، دایک‏ها، اسکله، سیلوی غلات و … است و با این ساخت و سازه‏ها بندرانزلی شاهد توسعه منحصر به فردی خواهد شد .

وی ظرفیت تخلیه و بارگیری واقعی در بندرانزلی را ۴.۵ میلیون تن و ظرفیت اسمی آن را ۷ میلیون تن در سال دانست و گفت: با اجرای طرح توسعه، ظرفیت واقعی بندرانزلی به ۱۱ میلیون تن و ظرفیت اسمی آن به ۱۷ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت .

 وی افزود: بندر انزلی یک بندر سیستمی است که از زمان ورود کشتی و تخلیه و بارگیری آن تا خروج کالا همه مراحل آن سیستمی انجام می‏گیرد و استفاده صحیح از سیستم‏های روز باعث ارتقای بهره‏وری شده است.

 کوهساری همچنین خاطرنشان کرد: با واگذاری امور به بخش خصوصی یک رقابت خوب و مثبت بین ترمینال‏ها بوجود آمده و این رقابت درون بندری موجب افزایش کارآیی و بهره‏وری در بندر انزلی شده است.

 وی عدم توسعه دریامحوری در کشورمان را نوع دیدگاه مردم به دریا و توجه بیشتر رسانه ملی و خبرگزاری‏ها را برای تغییر نگرش مردم به دریا و سرمایه‏گذاری در آن را ضروری دانست و اظهار کرد: ما باید نگاه و دیدگاه خود را به دریا تغییر دهیم و سرمایه‏گذاری و صنایع را به بخش دریایی سوق دهیم چون با توسعه دریا محوری به توسعه کشور دست خواهیم یافت.

 کوهساری در پایان خواستار ارتباط بیشتر بین دانشگاهها و ادارات خصوصاً دستگاههای تخصصی شد تا با این ارتباطات، تبادل اطلاعات و تجربیات صورت گیرد.

Share