مدیرکل ارشاد گیلان: ارتباط با عالمان دینی ضریب خطای قشر جوان را کاهش می دهد

به گزارش دیارمیرزا علی اسماعیل‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، عصر امروز(۱ تیر)در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اینکه برای انتقال مفاهیم دینی راه‌های متفاوتی وجود دارد، گفت: یکی از این راه‌ها و ابزارهای مناسب، زبان مثل و تمثیل گویی است. وی با بیان اینکه حضرت آیت الله […]

به گزارش دیارمیرزا علی اسماعیل‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، عصر امروز(۱ تیر)در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اینکه برای انتقال مفاهیم دینی راه‌های متفاوتی وجود دارد، گفت: یکی از این راه‌ها و ابزارهای مناسب، زبان مثل و تمثیل گویی است.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله حائری شیرازی و حجت الاسلام والمسلیمن قرائتی دو عالم برجسته‌ای هستند که در کشور برای انتقال مفاهیم دینی از زبان مثل استفاده می‌کنند، گفت: در واقع این شیوه راهبرد بسیار موثری برای انتقال مفاهیم دینی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نقش مسجد در جامعه همچون نقش قلب در بدن انسان است، گفت: در واقع همچنان که قلب در بدن انسان باعث تسویه و پاک سازی خون‌های آلوده می‌شود مساجد نیز جامعه را از آلودگی‌ها و ناپاکی‌ها دور می‌کنند.

اسماعیل پور همچنین با تمثیل ائمه جماعات مساجد به عنوان نخ دانه‌های تسبیح، تصریح کرد: در حقیقت عالمان دینی در طول تاریخ با انعطاف پذیری فوق العاده، روح و روان جوانان را به سمت خود و مساجد جذب کرده‌اند.

وی با اشاره به امکانات پیچیده دشمنان برای به انحراف کشاندن جوانان، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد هر جوانی که با عالم دینی ارتباط داشته باشد ضریب خطای آن‌ها به حداقل می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سپس با اشاره به در پیش بودن ولادت امام زمان(عج) تصریح کرد: وجود مقدس امام زمان(عج) عصاره همه ارزش‌های والای انسانی است چه اینکه همگان به واسطه او متنعم به نعمت‌های الهی می‌شوند.

وی با اشاره به رشد تاسیس کانون‌های مساجد کشور در دولت‌های نهم و دهم، گفت: از سال ۱۳۷۱ تا سال ۱۳۸۴، دو هزار ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد تاسیس شد که این میزان تا سال ۱۳۹۲ به ۱۶ هزار کانون رسید که حکایت از توجه وزارت فرهنگ و ارشاد به این بخش فرهنگی در کشور است.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با مشارکت موسسه مالی اعتباری کوثر استان گیلان برگزار شد./شبستان

Share