مجتمع رسانه‌های دیجیتال شهری گیلان افتتاح شد

به گزارش دیارمیرزا : نخستین مجتمع و مرکز رسانه‌های دیجیتال شهری گیلان در آستارا با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد. نخستین مجتمع و مرکز رسانه‌های دیجیتال شهری گیلان با هدف نشر فرهنگ دیجیتال، آشنایی بیشتر جوانان با رسانه‌های دیجیتالی در حوزه‌های مختلف اینترنت و ترویج و نشر فرهنگ اسلامی توسط اداره کل فرهنگ […]

به گزارش دیارمیرزا : نخستین مجتمع و مرکز رسانه‌های دیجیتال شهری گیلان در آستارا با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

نخستین مجتمع و مرکز رسانه‌های دیجیتال شهری گیلان با هدف نشر فرهنگ دیجیتال، آشنایی بیشتر جوانان با رسانه‌های دیجیتالی در حوزه‌های مختلف اینترنت و ترویج و نشر فرهنگ اسلامی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان در آستارا افتتاح شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه در گیلان چهار مجتمع دیجیتال راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: در راستای راه‌اندازی مراکز رسانه‌های دیجیتال در گیلان بالغ بر ۵۴ مجموعه فرهنگی دیجیتال در کمتر از یک‌سال در استان راه‌اندازی شده است.

محمد حسن‌پور با بیان اینکه سه خانه دیجیتال نیز در مناطق مختلف گیلان راه‌اندازی شده است، افزود: نخستین مجتمع دیجیتال شهری گیلان در شهرستان مرزی آستارا راه‌اندازی شد.

وی این مجتمع را دارای ۲۷ سیستم رایانه ذکر کرد و گفت: این مرکز خدماتی مانند بازی سرا، کافی‌نت، تولید و راه‌اندازی وب و ارائه و تولید نرم‌افزارهای فرهنگی و اسلامی را شامل می‌شود.

این مسئول، یکی از اهداف اصلی این مجتمع را ارائه اینترنت پاک عنوان کرد و یادآور شد: در این مراکز خدمات اینترنت پاک انجام می‌شود.

به گفته وی، این خدمات پاک شامل تولیدات انیمیشن و نرم‌افزارهای فرهنگی و علمی در تمام حوزه‌ها است.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور مدیرکل و معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، نماینده آستارا، معاونان فرماندار و جمعی از مسئولان و اصحاب قلم و هنرمندان حضور داشتند.

Share