لاهوتی:بنادر از قطب‏های مهم اقتصادی کشور هستند/ بندر چمخاله ۲ میلیون تن ظرفیت تجاری دارد

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر یکی از قطب‏های مهم اقتصادی کشور هستند که می‏توانند با تبادلات کالا با کشورهای همسایه در تقویت اقتصاد از طریق دریا موثر باشند. مهرداد لاهوتی بائوج در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، در خصوص روند اجرایی بندر چمخاله […]

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر یکی از قطب‏های مهم اقتصادی کشور هستند که می‏توانند با تبادلات کالا با کشورهای همسایه در تقویت اقتصاد از طریق دریا موثر باشند.

مهرداد لاهوتی بائوج در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، در خصوص روند اجرایی بندر چمخاله گفت: بندر تجاری و تفریحی چمخاله که مصوب دور دوم سفر ریاست جمهوری به گیلان است طی ۲ ماه گذشته کلنگ سطحی آن زده شده و تاکنون از روند اجرایی خوبی برخوردار است. وی دلیل تاخیر اجرای این پروژه را خریداری زمین‏های منطقه عنوان کرد و گفت: مساحت بندر چمخاله ۲۵ هکتار است و همچنین برای اجرای پروژه جرثقیل‏هایی از بندرعباس خریداری شده و در حال انتقال به لنگرود است.

نماینده مردم لنگرود درخصوص اعتبار مورد نیاز این پروژه اظهار کرد: اعتبار لازم جهت اجرای فاز اول این پروژه حدود ۷۰ میلیارد تومان پیش‏بینی شده است.

لاهوتی در ادامه افزود: با توجه به اینکه این پروژه از روند اجرایی خوبی برخوردار است اما برای نظارت بیشتر به اداره بندر نیاز است که زیرنظر اداره‏کل بنادر و دریانوردی استان فعالیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه بندر چمخاله ۲ میلیون تن ظرفیت تجاری دارد، در خصوص دیگر مزایای این بندر گفت: بندر چمخاله علاوه بر اشتغالزایی می‏تواند نقش موثری در توسعه فضای اقتصادی استان داشته باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در بخش حمل و نقل، ۹۰ درصد حمل و نقل‏های ما در جاده‏ها انجام می‏شود، طبق قوانین و اسناد سند چشم‏انداز باید حمل و نقل‏های دریایی و هوایی افزایش یابد.

لاهوتی افزود: بنابراین بنادر یکی از قطب‏های مهم اقتصادی کشور هستند که می‏توانند با تبادلات کالا با کشورهای همسایه نظیر آذربایجان و … در تقویت اقتصاد کشور از طریق دریا موثر باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه این طرح به کمک دولت و اداره‏کل بنادر و دریانوردی اجرا می‏شود اما مشارکت سرمایه‏گذار بخش خصوصی نیز می‏تواند نقش موثری در پیشبرد این پروژه داشته باشد.

نماینده مردم لنگرود تاکید کرد: امید است بندر چمخاله با توسعه اقتصاد قوی در کنار بندرانزلی در رفع بیکاری استان و همچنین تبادلات اقتصادی نقش موثری داشته باشد.

Share