عاشوری:احتمال رواج سودجویی با انتقال مالکیت اراضی مسکن مهر به مردم

به گزارش دیارمیرزا  نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات مسکن مهر موضوع سند سجلی و مالکیت آن است که باید پیشنهادات برای حل این موضوع بررسی شود. ناصر عاشوری قلعه رودخانی، اظهار داشت: نباید فراموش کنیم هدف از اجرای طرح مسکن مهر، خانه دار شدن اقشار کم درآمد و […]

به گزارش دیارمیرزا  نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات مسکن مهر موضوع سند سجلی و مالکیت آن است که باید پیشنهادات برای حل این موضوع بررسی شود.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی، اظهار داشت: نباید فراموش کنیم هدف از اجرای طرح مسکن مهر، خانه دار شدن اقشار کم درآمد و دهک های پائین جامعه است اما در خصوص سند دار شدن خانه های مهر باید کار کارشناسی انجام شود تا مانع حضور دلالان به این بخش شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: می توان برای رفع این مشکل تعهداتی از مالکان  خانه ها اخذ و سند و شناسنامه مالکیت مسکن برای آن صادر شود اما این خانه ها تا تسویه بدهی در رهن بانک باشند.

عاشوری قلعه رودخانی تصریح کرد: یکی از تعهداتی که از متقاضی باید گرفته شود این است که تا زمانیکه اقساط تسهیلات توسط وی به بانک پرداخت نشود اجازه خرید وفروش ملک را نداشته باشد، با این کار مانعی در برابر ورود دلالان به مسکن مهر ایجاد خواهد شد.

وی گفت: تولید مسکن مهر کار مهمی بود که توسط دولت دهم برای تسهیل در خانه دار شدن مردم انجام می شود اما چالش های مهمی پیش رو خواهد داشت.

عاشوری قلعه رودخانی ادامه داد: سال ۹۲و ۹۳را به نوعی می توان سال بحران مسکن مهر دانست چون زیر ساخت هایی مانند مدرسه، بیمارستان ، پاسگاه های نیروی انتظامی و غیره در این پروژه در نظر گرفته نشده است که در صورت مرتفع نشدن این نیازها می تواند اعتراضاتی در پی داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی  مجلس در زمینه ارائه لایحه انتقال مالکیت مسکن مهر در روزهای پایانی دولت دهم خاطر نشان کرد: به دولت پیشنهاد می کنم در این زمینه عجول نباشد و انتظار اینکه حتما کار ۲۰ روزه به سرانجام برسد را نداشته باشد

Share