استاندار گیلان تاکید کرد:

شاخص های کسب و کار در گیلان الویت بندی شود

به گزارش دیارمیرزا ، مهندس کیهان هاشم نیا پیش از ظهر امروز در دومین نشست گفتگوی بهبود فضای کسب و کار استان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به ضرورت بیان شاخص های عمده بهبود کسب و کار در استان اظهار کرد: قوانین و شاخص های مربوط به فضای کسب و کار در استان باید تسهیل گردد.

به گزارش دیارمیرزا ، مهندس کیهان هاشم نیا پیش از ظهر امروز در دومین نشست گفتگوی بهبود فضای کسب و کار استان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به ضرورت بیان شاخص های عمده بهبود کسب و کار در استان اظهار کرد: قوانین و شاخص های مربوط به فضای کسب و کار در استان باید تسهیل گردد.ATDIYGNCAKNB4Y7CA7BF1RACAJYME7OCA8ZAP0CCAI5HPXMCAMLQSJ2CAGRHV07CAAWYKLKCA2K6PQ8CAX20OHKCA1C1DORCAXOIWLZCAWZCU4YCAF1SA5GCAJITZZICAHCSWRTCA1IDLKECACEEAEKCAKBT86D

وی استان گیلان را به عنوان تنها استان پایلوت کشور در اجرای طرح دولت الکترونیک بیان کرد و افزود: برای اجرای طرح دولت الکترونیک در استان نیاز به سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی است.

هاشم نیا الکترونیکی کردن برخی از مراحل اجرای کسب و کار را مهم برشمرد و گفت: با اجرای این طرح فساد در فضای کسب و کار کاهش و زمان نیز به کوتاهترین حد خود خواهد رسید.

وی با اشاره به وظایف شورای گفتگوی کسب و کار در استان یادآور شد: وظایف و اختیارات شورای گفتگوی کسب و کار در استان در راستای نیل به اهداف موجود در قوانین و اسناد بالادستی مرتبط با موضوع بهبود محیط کسب و کار استان است.

به گفته استاندار از این پس موضوعات نشست این شورا با الویت رسیدگی به شاخص های کسب و کار و مشکلات موجود در این زمینه در استان تشکیل و پیگیری خواهد شد.

هاشم نیا در ادامه با بیان اینکه کشاورزی و صنعت نباید با هم در تعارض نباشند بلکه باید با یکدیگر هم افزایی داشته باشند افزود: محدودیت های بخش کشاورزی و صنعت و راهبردهای توسعه این دو بخش باید در استان مورد توجه همه مسئولین باشد.

وی سهم استان گیلان در بخش صنعت را ۲۴.۲ و بخش کشاورزی را ۲۶.۸ بیان کرد و گفت: ارزش افزود صنعت در استان ۲۲.۶ و ارزش افزوده کشاورزی برای استان ۱۳.۹ است.

هاشم نیا با بیان اینکه صنعت یکی از بخش های مورد نیاز در استان است اظهار کرد: سهم استان گیلان در بخش کشاورزی ۴.۵ تا ۵ درصد بیشتر از متوسط کشوری است که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

وی رتبه استان در بخش صنعت را ۹ تا ۱۱ کشوری برشمرد و گفت: در استان گیلان مشکل سرمایه گذار نداریم بلکه مشکل اصلی استان در بخش صنعت بهبود فضای کسب و کار است.

هاشم نیا از ساخت ۴۱ سد کوچک و بزرگ در استان خبر داد و افزود: این سدها شامل ۸ سد متوسط، ۲۱ سد کوچک و ۱۲ سد لاستیکی است.

وی احیای ۱۱ هزار هکتار آب بندان را در استان ضروری خواند و خاطرنشان کرد: میزان رسوب سد سپیدرود ۷۵۰ میلیون مترمکعب و تالاب انزلی ۱.۲ میلیون مترمکعب است.

هاشم نیا میزان محصول هر هکتار برنج را ۴ تن دانست و گفت: باید به ازای هر هکتار ۴ هزار مترمکعب آب در استان مورد استفاده باشد در حالی که اکنون ۱.۵ برابر بیش از این مقدار مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه استان گیلان از استانهایی که مصوبه هیئت دولت برای مدیریت متمرکز منابع آب برخوردار است خاطرنشان کرد: تمام منابع آب برای کنترل و تنظیم کنترل آب در خارج از گیلان با مدیریت گیلان انجام شود.

Share