سید جلال رافخایی آقای گل ملوان کفش طلا گرفت

به گزارش دیارمیرزا مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران که قرار بود ، از ساعت ۱۸:۰۰ آغاز شود ، با بیش از یک ساعت تاخیر از ساعت ۱۹:۳۰ در تالار وحدت شروع شد تا به این ترتیب ، مردم شاهد نخستین جشن فوتبال ایران باشند .  در آغاز مراسم و پس از تلاوت آیات قرآن کریم […]

به گزارش دیارمیرزا مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران که قرار بود ، از ساعت ۱۸:۰۰ آغاز شود ، با بیش از یک ساعت تاخیر از ساعت ۱۹:۳۰ در تالار وحدت شروع شد تا به این ترتیب ، مردم شاهد نخستین جشن فوتبال ایران باشند .thumbs_110x82

 در آغاز مراسم و پس از تلاوت آیات قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ، سید جواد هاشمی ، مجری مراسم درباره ی مراسم توضیحات مختصری داد و صحنه را برای حضور رضا یزدانی ، خواننده ی پاپ کشور خالی کرد . یزدانی هم دو ترانه را برای حضار اجرا کرد . ترانه ی خلیج همیشگی فارس ، یکی از این دو کار بود که با استقبال شدید حاضرین روبرو شد .

 

 در ادامه مجری مراسم از نامداران درگذشته ی فوتبال ایران یاد کرد . هاشمی از حضار خواست ، ابتدا به احترام پرویز دهداری دست بزنند . سپس یک گروه نمایشی ، همراه با پخش تصاویر بزرگان درگذشته ی فوتبال ایران و سرود گروه کر ، به انجام رقص پرچم پرداختند .

 

 در ادامه ی برنامه محمدرضا احمدی ، گزارشگر فوتبال به هاشمی پیوست تا در اجرای برنامه به وی کمک کند .

 

 احمدی در ابتدای حضورش درباره ی برنامه توضیح داد و گفت که قرار است ، امروز‌ برترین‌های فوتبال ایران از داوران گرفته تا تماشاگران انتخاب شوند .

 

 بهترین داور

 

نخستین بخش اهدای جوایز به انتخاب برترین داور و کمک داور فوتبال ایران اختصاص داشت . غلامرضا بهروان با حضور در صحنه بابک داوری را به عنوان برترین کمک داور انتخاب کرد . او همچنین نام سعید مظفری‌زاده را به عنوان برترین داور عنوان کرد .

 

 تیم اخلاق

 

در ادامه حجت‌السلام علی‌پور روی صحنه آمد و تیم فوتبال فجر شهید سپاسی را به عنوان برترین تیم اخلاق انتخاب کرد . جعفر جعفری ، مدیرعامل این باشگاه برای دریافت جایزه روی صحنه حاضر شد .

 

 برترین تماشاگران

 

شهاب‌الدین عزیزی خادم ، عضو هیات رییسه ی فدراسیون فوتبال ، برای اعلام برترین تماشاگران فوتبال ایران روی صحنه آمد . تماشاگران تیم فوتبال گهر دورود ، به عنوان برترین تماشاگران انتخاب شدند و محمود رحمتی ، رییس اداره ی ورزش و جوانان دورود برای دریافت جایزه به صحنه آمد .

 

 مربی اخلاق

 

امیدوار رضایی ، عضو هیات مدیره ی باشگاه استقلال با حضور روی صحنه ، نام حسین فرکی را به عنوان مربی اخلاق فوتبال ایران بر زبان آورد . فرکی در هنگام دریافت جایزه به شدت از سوی حاضرین تشویق شد .

 

چهره ی برتر اخلاق

 

کریم باقری که به عنوان مرد اخلاق دهه ی اخیر فوتبال ایران انتخاب شده بود ، با حضور روی صحنه از مهدی مهدوی کیا دعوت کرد تا برای دریافت جایزه ی چهره اخلاق فوتبال ایران روی صحنه بیاید . رویارویی این دو مرد اخلاق باعث شعف حاضرین و تشویق بی‌امان آن ها شد .

 

 سرمربی برتر

 

عزیزالله محمدی با حضور روی صحنه از بین حسین فرکی ، امیر قلعه‌نویی و زلاتکو کرانچار ، نام سرمربی تیم فوتبال استقلال را به عنوان برترین سرمربی فصل گذشته ی فوتبال ایران عنوان کرد . علی فتح‌الله‌زاده جایزه ی قلعه‌نویی را دریافت کرد .

 

 گلزن برتر :

 

وقتی پای انتخاب برترین گلزن فوتبال به میان می‌آید ، همه به یاد علی دایی می افتند . دایی با حضور روی صحنه ، کفش طلای مراسم را به جلال رافخایی – که آقای گل لیگ دوازدهم لقب گرفته بود – اعطا کرد .

 

 بازیکن برتر :

 

مهدی رحمتی ، محرم نویدکیا و پژمان منتظری ، کاندیدای برترین بازیکن فصل دوازدهم بودند . علی دایی که همچنان روی صحنه بود ، توپ طلای برترین بازیکن ایران در فصل گذشته را به کاپیتان سپاهان اعطا کرد .

 

 در ادامه ی برنامه ، یکی دیگر از خوانندگان پاپ کشور روی صحنه آمد و حاضرین را به شنیدن یک ترانه دعوت کرد . اجرای فرزاد فرزین ، با استقبال مخاطبان همراه شد .

 

 در ادامه مجری برنامه درباره ی نحوه ی قرعه‌کشی فصل سیزدهم لیگ برتر توضیح داد و گفت که هفت جایزه دیگر برای اهدا به برترین‌ها باقی مانده است .

 

 احمدی از سید بندی تیم‌های لیگ برتری خبر داد و گفت که برای تعیین میزبان و مهمان بودن تیم‌های همشهری مثل استقلال و پرسپولیس در تهران و تراکتورسازی و گسترش فولاد در تبریز این شیوه برگزیده شده است .

 

 در ادامه ، جوایز باقی ‌مانده ی برترین‌های فوتبال اهدا شد .

 

 برترین کانون هواداران :

 

تهرانی ، پیشکسوت فوتبال ، ضمن تبریک صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی و حلول ماه مبارک رمضان ، کانون هواداران باشگاه پرسپولیس را به عنوان برترین کانون هواداران ایران انتخاب کرد . بهروز منتقمی به نمایندگی از این باشگاه جایزه را دریافت کرد .

 

 جوایز ویژه ی AFC :

 

علی کفاشیان ، رییس فدراسیون فوتبال ایران در ادامه ی مراسم روی صحنه آمد تا جوایز کنفدراسیون فوتبال آسیا را به برگزیدگان اعطا کند .

 

 نقش‌بند زرین کنفدراسیون فوتبال آسیا به همایون بهزادی ، مهاجم سال‌های دور فوتبال ایران به عنوان بازیکن سرطلایی آسیا اعطا شد .

 

 نشان زرین آسیا نیز به علی پروین رسید . این پیشکسوت فوتبال ایران به عنوان مرد میدان دار فوتبال آسیا لقب گرفته است .

 

علی جباری ، بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال هم سومین جایزه ی آسیایی مراسم را دریافت کرد .

 

 در ادامه ی مراسم هدیه‌یی به رسم یادبود به مهدی تاج ، سرپرست سازمان حرفه‌یی فوتبال اعطا شد . همچنین ابرقویی‌نژاد و ساکت ، هدایایی به رسم یادبود دریافت کردند .

 

 در این لحظه مراسم به احترام اذان مغرب ، برای دقایقی متوقف شد .

 

 در بخش بعدی مراسم نیز جدول مسابقات فصل سیزدهم لیگ برتر فوتبال ، قرعه کشی شد .

Share