سفرهای خارجی احمدی نژاد رکورد سفرهای استانی را شکست

به گزارش دیار میرزا امروز احمدی نژاد به مسکو احتمالا آخرین سفر او در کسوت رییس جمهور ایران است. در این سفر همراهان همیشگی او از جمله مشایی و بقایی هم حضور دارند. به گزارش گروه سیاسی صراط، «نشست سران کشورهای صادرکننده گاز به روسیه» احتمالا آخرین مجالی است که احمدی نژاد در آن می […]

به گزارش دیار میرزا امروز احمدی نژاد به مسکو احتمالا آخرین سفر او در کسوت رییس جمهور ایران است. در این سفر همراهان همیشگی او از جمله مشایی و بقایی هم حضور دارند.
به گزارش گروه سیاسی صراط، «نشست سران کشورهای صادرکننده گاز به روسیه» احتمالا آخرین مجالی است که احمدی نژاد در آن می تواند تعدادی از سران کشورهای آمریکای لاتین را که ارتباط نزدیکی با ایران دارند و در دنیای سیاست به عنوان دوستان احمدی نژاد نام گرفته اند، ملاقات کند.
«اوو مورالس»، رییس‌جمهور بولیوی، و به اختمال زیاد «نیکلاس مادورو» رییس جمهور جدید ونزوئلا از آن جمله هستند. احمدی نژاد به ترتیب ۶ و ۳ بار میهمان کشورهای آنان بوده است.
جالب است که در این سفر دو روزه مراسم یادبودی نیز برای هوگو چاوز در نظر گرفته شده است. رییس‌جمهور در ای باره گفته است «ان‌شاء‌الله امشب در مراسمی که در سفارت ونزوئلا در مسکو برای یادبود آقای چاوز برگزار خواهد شد نیز شرکت خواهیم کرد.»

 

مشایی و بقایی هم هستند
یاران همیشگی احمدی نژاد او را در این آخرین سفر دوروزه هم تنها نگذاشته اند. بر اساس گزارش ها، «علی اکبر صالحی»،«سید شمس الدین حسینی» وزیران امور خارجه و امور اقتصادی و دارایی، «اسفندیار رحیم مشایی» رییس دبیر خانه جنبش عدم تعهد و «حمیدبقایی» معاون اجرایی رییس جمهور، احمدی نژاد را در این سفر همراهی می کنند.دولت کثیرالسفر
آمار سفرهای احمدی نژاد به کشورهای خارجی از یکصد سفر گذشته است. احمدی نژاد در چهار سال ابتدایی ریاست جمهوری خود یعنی در دولت نهم ۶۰ بار به ۳۸ کشور دنیا سفر کرد.
از طرفی چندی پیش احمد توکلی از ۹۶ سفر مشایی در طول صرفا ۵ سال انتقاد کرده بود و دامنه آن تا جایی پیش رفت که صالحی وزیر امور خارجه مجبور شد برای ارائه توضیح درباره آن به صحن علنی مجلس برود.
گذشتن آمار سفرهای خارجی احمدی نژاد از رقم یکصد سفر در حالی است که تا پیش از آغاز سال جاری تعداد سفرهای استانی دولت یکصد سفر بوده است. سفرهای دور چهارم البته در سال جاری نیز ادامه یافت اما به دنبال ثبت نام مشایی در انتخابات ریاست جمهوری و سپس رد صلاحیت او متوقف شد و بر خلاف گفته های مسئولین دیگر ادامه نیافت.
با این وصف، امروز احمدی نژاد در حالی سفرهای خارجی خود را تکمیل می کند که به نظر می رسد سفرهای استانی هیات دولت در دور چهارم  هرگز به اتمام نخواهد رسید.
Share