سرلشکر سلیمانی:تا آخر عمر شرمنده یک عمل خود هستم

به گزارش دیارمیرزا سردار سرلشکر قاسم سلیمانی ظهر امروز در یادواره سرداران و ۹۲شهید تیپ مالک اشتر شهرستان آمل در محل مصلی قدس این شهر با اشاره به اینکه شهر آمل از افتخارات استان مازندران است و این شهر بزرگان زیادی را تحویل داده است، اظهار داشت: این منطقه زادگاه لشکر ۲۵ کربلا است؛ لشکری […]

به گزارش دیارمیرزا سردار سرلشکر قاسم سلیمانی ظهر امروز در یادواره سرداران و ۹۲شهید تیپ مالک اشتر شهرستان آمل در محل مصلی قدس این شهر با اشاره به اینکه شهر آمل از افتخارات استان مازندران است و این شهر بزرگان زیادی را تحویل داده است، اظهار داشت: این منطقه زادگاه لشکر ۲۵ کربلا است؛ لشکری که رزمندگان آن حق بزرگی بر گردن جامعه دارند.SOLYMANI

وی با بیان اینکه تیپ مالک اشتر یک چهره حقیقی از مازندران را نشان می‌دهد و کسی که بخواهد تاریخ مازندران را ورق بزند می‌تواند خلاصه آن در این تیپ ببیند، تصریح کرد: تاریخ حقیقی جهاد و فداکاری مردم در یگان‌های این تیپ متصور است و جهاد و دین مردم مازندران در این یگان‌ها دیده می‌شود.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه آنچه در این محافل اهمیت دارد این است که برای کسانی که در آن شرکت دارند نشانه‌های بزرگ آن به عنوان یک به شمار می‌رود، ادامه داد: این امر می‌تواند برای جوانانی که با انداختن چفیه بر گردن این راه ارزشمند را ادامه دهند تذکر بزرگی باشد.

هیچ سندی در ایران بالاتر از سند دفاع مقدس نیست

وی با تاکید بر اینکه کسانی که بخواهند انصاف داشته باشند و از روی حب و بغض سخن نگویند می‌دانند که هیچ سندی در جامعه از بعد دینی و ملی بالاتر از سند دفاع مقدس نیست، اظهار داشت: این سند در بروز چهره ملت ایران نقش مهمی داشته است و سندی با جامعیت کامل است.

فرمانده نیروی قدس ‌سپاه پاسداران افزود: اینکه امام راحل و علمای بزرگ در برابر ملت ایران تعظیم می‌کنند و این ملت را با امت صدر اسلام مقایسه می‌کنند به دلیل این است که ورق‌های این سند ملی توسط ملت نگاشته شده است.

وی با بیان اینکه شخصیت امام راحل تعریفی جامع از جبهه است، یادآور شد: به گونه‌ای می‌تواند تمامی شخصیت و وجود امام راحل در جبهه‌ها تکثیر پیدا کرده است.

سلیمانی با اعلام اینکه دو خصوصیت امام(ره) در عبد بودن و اعتقاد به خدا داشتن در جبهه‌ها متبلور شده بود، خاطرنشان کرد: با این ویژگی‌ها بود که جنگ تحمیلی زمینه ساز سه انقلاب دیگر شد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس نمایشگاه دینی و مذهبی بود و بخشی از ارزش‌های دینی بعد از دفاع مقدس به درون جامعه رسوب کرده و جامعه را متحول کرده است.

دفاع مقدس منشا تحول در جامعه ایران بود

این فرمانده سال‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس منشا تحول در جامعه شد و امروز با افتخار می‌گوییم که یکی از افتخارات فرهنگ ما اداره و مدیریت جامعه فرهنگ دفاع مقدس بود، گفت: شاید یکی از نادرترین اتفاقات دفاع مقدس این بود که منشا گستردگی مدیریت فرهنگی بود.

ضرورت توجه به مدیران در برنامه‌های فرهنگی

وی با بیان اینکه شاید دلیل اینکه این همه برنامه‌های فرهنگی می‌گذاریم ولی از آن نتیجه‌ای نمی‌گیریم یافتن نقش مدیران است، ادامه داد: اگر اعمال مدیران با معنویت همراه باشد و این حقیقت آن را دچار تحول کند موثر خواهد بود.

سلیمانی افزود: معنویت از زیادت کار حاصل نمی‌شود بلکه عصاره اخلاق و کردار ماست.

فرمانده نیروی قدس سپاه ‌با اشاره به اینکه مدیریت در زمان جنگ صرف مدیریت جنگی نبود بلکه افرادی مانند همت، کاظمی و خرازی اساتید اخلاق بودند، یادآور شد: اینها افرادی هستند که فرزندان شما به آن افتخار می‌کنند چون این شهدا سلسله اقداماتی انجام می‌دادند که ادغام شده در دین بود.

وی با تاکید بر اینکه در دفاع مقدس همه چیز با نام ائمه اطهار گره خورده بود و این در نظام جنگی دنیا مرسوم نیست، اظهار کرد: بسیاری از رفتارهایی که در جبهه‌ها عیب بود امروز برای ما رسم شده است.

در طول جنگ کسی برای اعمالش تشویق نشد

‌سلیمانی با بیان اینکه در دفاع مقدس نشنیده‌ایم که کسی را تشویق کرده باشند، افزود: جنگ صدها هزار رزمنده و ده‌ها عملیات داشت ولی تاکنون به گوش کسی نخورده که امام راحل به کسی مدال و درجه داده باشند.

تا آخر عمر شرمنده یک عمل خودم هستم

وی با بیان اینکه چنین عملی در دوران جنگ و دفاع مقدس خرد کردن یک فرد و توهین محسوب می‌شد، بیان داشت: من یک بار این عمل را انجام دادم و تا آخر عمر شرمنده این عمل خود هستم و این تنها به دلیل نگاه و جمله یک شهید بود که من او را تشویق کردم.

این فرمانده سپاه ایران ادامه داد: این شهید به من گفت که تو با اینکارت مرا شکستی و کارت تشویق من با لوح و سکه بود.

وی گفت: باید با افتخار به این افراد شیعه واقعی لقب داد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه جامعه ما برای همیشه مدیون خون شهدا خواهد بود، تصریح کرد: قبور شهدا و خانواده شهدا را نباید فراموش کنیم و با وجود اینکه بیش از دو سوم والدین شهدا از دنیا رفته‌اند باید بدانیم سلول‌های آنها در بدن شهیدان تکثیر پیدا کرده است./فارس

Share