به گزارش ديارميرزا:

زنانی که به دولت روحانی راه پیدا می کنند+عکس

به گزارش دیارمیرزا  بعد از آنکه حسن روحانی تشکیل وزارت زنان در دولت خود را به عنوان یکی از شعارهای خود مطرح کرد حالا همه چشم دوخته اند تا ببیند شیخ اعتدال در کابینه خود به چه میزان از حضور زنان استفاده می کند.

به گزارش دیارمیرزا  بعد از آنکه حسن روحانی تشکیل وزارت زنان در دولت خود را به عنوان یکی از شعارهای خود مطرح کرد حالا همه چشم دوخته اند تا ببیند شیخ اعتدال در کابینه خود به چه میزان از حضور زنان استفاده می کند.

زمزمه های تشکیل وزارت وزارت زنان در دولت اصلاحات شنیده شد. طرحی که هیچ وقت به نتیجه نرسید.  البته  در سال ۸۹ هم فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد نمایندگان برای تشکیل وزارت زنان در طرح بازنگری و بررسی ساختار اداری دولت خبر داده و گفته بود این طرح در حال بررسی در چند کمیسیون است و بزودی در صحن علنی مطرح می شود.

اولین نشانه‌های  تشکیل این وزارتخانه در دولت یازدهم، در شعارهای انتخاباتی حسن روحانی نمودار شد. آنجا که او گفت که تشکیل وزارت امور بانوان را در دولت تدبیر و امید پیش‌بینی کردیم تا حقوق ضایع شده زنان را به آنها برگردانیم.

معصومه ابتکار عضو کنونی شورای شهر و رییس سابق سازمان محیط زیست از زنانی است که نام او برای پست های مختلف در دولت جدید مطرح شده است. از همان ریاست سازمان حافظت از محیط زیست گرفته تا همان وزارت زنان اگر وزارتخانه ای تشکیل شود. ابتکار که از حضور در شورای شهر چهارم بازمانده است قطعا پستی در دولت روحانی خواهد داشت.

از معصومه ابتکار به عنوان یکی از گزینه های ریاست سازمان محیط زیست یاد می شود

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از آن وزارتخانه هایی بود که محمود احمدی نژاد هم در ابتدای دولت دهمش تصمیم داشت، مسئولیتش را به یک زن واگذار کند. او فاطمه آجرلو را برای وزارت رفاه معرفی کرد اما مجلس به وی رای اعتماد نداد. این وزارتخانه در دولت یازدهم هم از آن وزارتخانه هایی است که احتمال سپردنش به یک زن زیاد است. از سهیلا جلودارزاده نماینده دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی و از اعضای خانه کارگر به عنوان یکی از گزینه های این وزارتخانه یاد می شود.

سهیلا جلودار زاده شاید برای وزارت در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شود

مرضیه وحید دستجردی راه حضور زنان در وزارتخانه ها را باز کرده است. او در وزارت بهداشت و درمان سابقه مدیریتی خوبی از خود نشان داد و حالا در کنار علیرضا مرندی و مسعود پزشکیان وزیران بهداشت دولت سازندگی و اصلاحات، از مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد هم به عنوان یکی از گزینه های تصدی وزارت بهداشت یاد می شود.

زهرا مصطفوی و زهرا پیشگاهی فر گزینه های ریاست مرکز امور زنان ریاست جمهوری هستند

در کنار این ها از زهرا مصطفوی و زهرا پیشگاهی فر به عنوان گزینه های ریاست مرکز امور زنان ریاست جمهوری یاد می شود. البته این روزها زمزمه حضور پیشگاهی فر در این پست قوت بیشتری گرفته است. او نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی و رئیس مطالعات زنان است. پیشگاهی فرد به عنوان نخستین بانوی ایرانی است که توانسته‌است در رشتهٔ جغرافیای سیاسی، بالاترین مدرک دانشگاهی (دکترا) را دریافت کند. نایب رئیسی و عضویت شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی از پست های اوست.

فاطمه هاشمی را به عنوان یکی از گزینه های ریاست هلال احمر می دانند

فاطمه هاشمی که عضو حزب اعتدال و توسعه است و حضورش در همایش انتخاباتی حسن روحانی از لنز دوربین ها ثبت شده بود هم احتمالا از زنانی است که می تواند در کابینه روحانی جایی داشته باشد. طبق شنیده ها ریاست هلال احمر احتمالا برای وی در نظر گرفته شده است.

با همه این ها پیشنهاد جالب را  توران ولی‌مراد دبیر ائتلاف اسلامی زنان در  نشست ائتلاف اسلامی زنان مطرح کرده و گفته که اصرار داریم که سخنگوی دولت هم از میان زنان انتخاب شود، چرا که این امر باعث می‌شود که خیلی از مرزها شکسته شود و وجهه‌ جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌ بین‌المللی ارتقاء پیدا کند.

 

 

 

Share