رونمایی از یادمان شهیدان انصاری و نورای با حضور استاندار گیلان + عکس

به گزارش دیارمیرزا در مراسم رونمایی  از نقش برجسته های سفالینه  تنها استاندار شهید کشور ومعاون عمرانی اش علاوه بر کیهان هاشم نیا ، معاونان سیاسی وامنیتی ، توسعه مدیریت و منایع انسانی وهماهنگی امور عمرانی، نماینده بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی  وجمعی از مدیران کل استان حضور داشتند .   شهیدان انصاری و […]

به گزارش دیارمیرزا در مراسم رونمایی  از نقش برجسته های سفالینه  تنها استاندار شهید کشور ومعاون عمرانی اش علاوه بر کیهان هاشم نیا ، معاونان سیاسی وامنیتی ، توسعه مدیریت و منایع انسانی وهماهنگی امور عمرانی، نماینده بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی  وجمعی از مدیران کل استان حضور داشتند .

 

1042

شهیدان انصاری و نورانی صبح پانزدهم تیرماه سال ۱۳۶۰ در خیابان لاکانی رشت توسط منافقان کوردل به شهادت رسیدند.
این نقش  برجسته های سفالینه که  یکی از تکنیک های ماندگار  نقاشی دیواری است با تلاش هنرمندان واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری گیلان طراحی ودر ورودی اصلی استانداری گیلان نصب شد.

1043
محمد زحمتکش شهرستانی هنرمند نقاش  گیلانی که پیشینه ی دیوار نگاری مزار شهدای رشت و برگزاری نمایشگاه های متعدد ، انفرادی و گروهی  در گالری های معتبر کشور  را در کارنامه خود دارد  اجرای این کار  ارزشمند را که  در آن علاوه بر واقع گرایی از نمادهای ایثار و شهادت بهره  گیری شده و کادری موزون را به مخاطب ارایه می نماید به عهده داشته است .

1040
سفال در گیلان پیشینه‌ای دوردست دارد و یافته‌های باستانی بسیار از این هنرِ مردان و زنان گیلانی، گواه این ادعاست. سفالینه‌های خاکستری، سیاه و قرمز مارلیک و نواحی گیلان شرقی که به لحاظ زیبایی و فرم از زیباترین دست‌ساخته‌های بشر است، امروزه زینت‌بخش بسیاری از گنجینه‌ها و موزه‌های سراسر جهان است.

1041

Share