رسالت دانشجوی طرح ولایتی محکم کردن اعتقادات دینی است

به گزارش دیارمیرزا ، محمد مهدی نیازمند عصر روز گذشته در نشست توجیهی دانشجویان طرح ولایت کشوری و استانی در دانشگاه آزاد رشت، با بیان اینکه اگر به مسیر زندگی خود نگاه کنیم، جنگ بین حق و باطل حتی در زمان انبیاء نیز وجود داشته است، گفت: انبیاء آمدند که گفتمان حق و توحید محوری […]

به گزارش دیارمیرزا ، محمد مهدی نیازمند عصر روز گذشته در نشست توجیهی دانشجویان طرح ولایت کشوری و استانی در دانشگاه آزاد رشت، با بیان اینکه اگر به مسیر زندگی خود نگاه کنیم، جنگ بین حق و باطل حتی در زمان انبیاء نیز وجود داشته است، گفت: انبیاء آمدند که گفتمان حق و توحید محوری را گسترش بدهند و پیامبر خاتم (ص) برای گسترش دین و توحید محوی ابتدا از حلقه کوچک به نام خانواده و خویشاوندان آغاز کرد و بعد آن را در جامعه گسترش داد.

وی با بیان اینکه جریان حق در طول تاریخ همیشه با سختی های زیادی مواجه بوده است، گفت: در بعثت پیامبر (ص) دوهدف تزکیه و تعلیم مطرح بود و اساس طرح ولایت نیز از این دو حوزه شکل می گیرد.

استاد دانشگاه های گیلان ادامه داد: ما برای اینکه به ندای حق پاسخ دهیم باید از این هدفگذاری که انبیاء گذاشته اند یعنی تزکیه نفس را در مسیر آموزش حکمت، قرآن و سنت قرار دهیم.

نیازمند گفت: زمانی که تزکیه نفس صورت بگیرد مقدمه ای می شود برای تعلیم، ما باید به چیزی بپیوندیم که بتوانیم آن گفتمان را تبیین کنیم و ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه علم دارای سه جزء علم اخلاق، علم عقاید و علم احکام است، افزود: برای اینکه انسان در مسیر علم قرار بگیرد و تزکیه ای بدست بیاورد و به کمال برسد باید تزکیه نفس اخلاق و احکام را رعایت کند.

استاد دانشگاه تصریح کرد: اعتقادات دینی زمانی که با قلب و دل ما آغشته شود در حوزه انجام احکام و اخلاق قرار می گیرد و می شود مجموعه ای در حوزه تربیت و رشد و شکوفایی و توانایی انسانی که می توانند بستری باشد برای مسیر آخرت ما.

نیازمند بیان کرد: در حوزه طرح ولایت باید بستری آماده شود که سه رکن اعتقاد و احکام و اخلاق را بیاموزیم.

وی افزود: مشکل جامعه ما این است که مسائل اعتقادی برای جوانان ما وجود ندارد و نکته قابل توجه این است که تقابل حق و باطل در طول زندگی انبیاء تا بحال وجود داشته و همیشه هجمه باطل برای زدن هدف انبیاء است.

این استاد دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی ما مبنایش قراردادن اعتقادات دینی و تلاش برای پیاده کردن اسلامی است که مجموعه ای از این سه رکن است.

نیازمند تصریح کرد: ما در انقلاب اسلامی با جریان باطلی مواجه هستیم که تلاش می کند نظام و انقلاب را سرنگون کند.

وی افزود: ما باید در دوره طرح ولایت به بحث مهدویت و انتظار توجه خاص داشته باشیم؛ زیرا این دو زمینه ساز ظهور خواهند بود.

این استاد دانشگاه گفت: طرح ولایت بستری است برای خود سازی و رفع شبهاتی که در دانشگاه ها مطرح است و دانشجوی طرح ولایتی پس از گذراندن دوره باید بتواند این شبهات را برطرف کند.

نیازمند خاطرنشان کرد: رسالت شما دانشجوی طرح ولایتی این است که اعتقادات دینی خود را محکم کنید.

وی ادامه داد: طرح ولایت شما را وارد سبک زندگی می کند که وارد عرصه اقیانوس علم الهی شوید و باید اهل علم و مطالعه باشید و وظیفه دارید این علم واعتقادات دینی خود را به دیگران بیاموزید و با این کار خود برای امام زمان (عج) نیرو جمع کنید.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: زندگی ما باید طوری باشد که وجود آقا امام زمان را در زندگی خود احساس کنیم و با تمرین ولایت پذیری باید کاری کنیم که حادثه کربلا اتفاق نیفتد و آقا تنها و غریب نمانند.

لازم به ذکر است، در این نشست مسئول کانون طرح ولایت واحد خواهران سازمان بسیج دانشجویی توضیحاتی در رابطه با نحوه برگزاری دوره طرح ولایت استانی و کشوری برای دانشجویان ارائه داد.

در ادامه ویژه نامه روز ملی عفاف و حجاب که کاری بود از کانون مرکزی مطالعات زنان و خانواده سازمان بسیج دانشجویی گیلان در بین دانشجویان طرح ولایتی توزیع شد.

Share