رئیس پلیس فتای گیلان هشدار داد:فراگیر شدن عضویت کودکان در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش دیارمیرزا ایرج محمدخانی بعد از ظهر امروز در نشست پلیس گیلان با هشدار نسبت به عضویت کودکان در فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی اینترنتی به سرعت در حال رشد و توسعه هستند. وی با بیان اینکه در دو سال اخیر فضای اینترنت این شبکه‌ها در کشور شکل گرفته است، افزود: این […]

به گزارش دیارمیرزا ایرج محمدخانی بعد از ظهر امروز در نشست پلیس گیلان با هشدار نسبت به عضویت کودکان در فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی اینترنتی به سرعت در حال رشد و توسعه هستند.13911212000265_PhotoA

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر فضای اینترنت این شبکه‌ها در کشور شکل گرفته است، افزود: این شبکه‌ها در حال رشد هستند.

رئیس پلیس فتای گیلان گفت: امروزه عضویت در شبکه‌های اجتماعی در بین کودکان نیز فراگیر شده بنابراین والدین باید بدانند کودکان به اندازه کافی بزرگ نیستند تا تمام رفتار و موارد مختلفی که در اینترنت وجود دارد را درک کنند.

وی با تصریح بر اینکه در مواردی ممکن است کودکان در اینترنت مورد تهدید قرار گیرند، اذعان کرد: والدین باید روی فعالیت‌های رایانه‌ای فرزندان خود نظارت دقیقی داشته باشند و با رعایت نکات آموزشی از آنها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی محافظت کنند.

محمدخانی، آموزش تفاوت بین اشتراک‌گذاری اطلاعات و فاش کردن اطلاعات به کودکان را امری مهم دانست و یادآور شد: به کودکان بیاموزیم هرگز اطلاعات شخصی، شماره تماس، آدرس، شماره حساب بانکی، کلمه عبور و غیره را به اشتراک نگذارند.

وی با بیان اینکه به کودکان آموزش داده شود که هرگز با غریبه‌ها در محیط مجازی صحبت نکنند، خاطرنشان کرد: حتی اگر در حین صحبت کردن بتوانند آنها را ببینند، گفت‌وگو با فرد غریبه آنلاین خطرناک و مضر است.

رئیس پلیس فتای گیلان، اذعان کرد: به کودکان آموزش داده شود که دسترسی به اطلاعات پروفایل خود را برای همه به جز افراد نزدیک مورد اعتماد یعنی خود پدر و مادر محدود کنند.

به گفته وی، تنظیمات حریم خصوصی به کاربران اجازه می‌دهد تا انتخاب کنند اطلاعات خود را با چه کسانی در میان بگذارند.

محمدخانی حفظ ارتباط دوستانه با فرزندان را مورد تاکید والدین قرار داد و متذکر شد: کودکان باید بدانند که والدینشان همواره  آماده صحبت با آنها در زمینه هر مشکل یا مسئله‌ای که برای آنها در فضای مجازی رخ دهد، هستند.

وی از والدین خواست تا هنگام استفاده از اینترنت با کودکان همراه شوند و در وب‌سایت‌هایی که فرزندشان در آن عضویت دارد صفحه‌ای بسازند و عضو شوند تا با این کار از نحوه فعالیت و ارتباطات کودکان بیشتر آشنا شوند و تمام کارها و دوستان آنها را زیر نظر داشته باشند./فارس

Share