دیدارهای حساب شده رئیس جمهور منتخب + عکس

به گزارش دیارمیرزا : عدم ملاقات با برخی علما که در سال‌های گذشته تلاش کردند مرجعیت خود را با موضع‌گیری‌های تند سیاسی تثبیت کنند نیز قابل توجه است.

به گزارش دیارمیرزا : حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن روحانی در ابتدای ورود به قم به زیارت حرم حضرت معصومه (س) رفت و پس از حضور در مراسم غبارروبی ضریح مطهر برنامه دیدار با مراجع عظام تقلید را آغاز کرد. وی در این سفر با حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی و موسوی اردبیلی دیدار کرد. به علت سفر آیت‌الله العظمی وحید خراسانی به مشهد مقدس برنامه دیدار روحانی با این مرجع تقلید به بعد موکول شد.

دیدارهای وی با مراجع عظام تقلید در نوع خود معنادار بود. نخست از آن جهت که همراهان وی در این دیدارها کسانی نبودند جز حجت الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و حجت الاسلام حسین نمازی یکی از اعضای جوان مجلس خبرگان و در این بین برخی از روحانیون اصلاح‌طلب در قم و مدعی حمایت از دکتر روحانی از همراهی او بازماندند تا گام‌های دقیق و حساب‌شده دکتر روحانی در این سفر حساس برای همه مشهود شود.

از سوی دیگر دیدار وی با مراجع عظام تقلیدی که مورد توجه جامعه متدینین بوده‌اند و عدم ملاقات با برخی علمای مدعی که در سال‌های گذشته تلاش کردند مرجعیت خود را با موضع‌گیری‌های تند سیاسی تثبیت کنند نیز قابل توجه است. انتظار بسیاری از حامیان اصلاح‌طلب دکتر روحانی آن بود که وی به دیدار این افراد نیز برود اما او باز هم شناخت دقیق خود را موقعیت ریاست جمهوری و از سوی دیگر واقعیت موجود در حوزه‌های علمیه را نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از دیدار مراجع تقلید ترجیح داد تا در دبیرخانه مجلس خبرگان واقع در میدان رسالت قم با حضرت آیت الله محمد یزدی و جمع دیگری از نمایندگان مجلس خبرگان ساکن قم و تعدادی از علما دیدار داشته باشد و ناهار را با این افراد میل کند.این ساختمان برای او ناآشنا نیست چرا که وی سال‌های متمادی در جلسات مربوط به مجلس خبرگان و در این ساختمان شرکت کرده است.

این اقدام معنادار روحانی از آن جهت قابل توجه است که آیت الله یزدی از بزرگان طیف اصولگرا بوده و ریاست جامعه مدرسین را برعهده دارد؛ جامعه مدرسینی که در سال‌های گذشته منتقد جدی اصلاح‌طلبان بوده و تا مرحله نامشروع خواندن سازمان مجاهدین انقلاب نیز پیش رفت. اما دکتر روحانی با درک صحیح از مسائل درون‌حوزوی در نخستین گام ترجیح داد با بزرگان جامعه مدرسین از جمله آیت الله یزدی دیدار داشته باشد.

با توجه به تجربیات موجود و رفتارهای رؤسای جمهور تا کنون باید گفت بدیهی است همه این رفتارهای جناب حجت الاسلام و المسلمین روحانی تا زمانی می‌تواند مثبت ارزیابی شود که وی به معنای واقعی ارتباط دقیق و مستمر خود را با مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه در چهار سال آینده رعایت کند.

مراجع عظام تقلید همچون گذشته وظیفه خود شرعی خود می‌دانند که از دولت و اقدامات مثبت آن حمایت کنند و هر جا که احساس کردند بر خلاف مبانی شرع و مصالح جمهوری اسلامی ایران اقدامی صورت می‌گیرد تذکرات لازم را بدهند.

رئیس جمهور اسلامی ایران هم‌اینک به خوبی می‌داند مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه و روحانیت دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و تذکرات دلسوزانه و توجه به تذکرات دلسوزانه آنها یقینا سعادت دنیوی و اخروی را به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام و الامسلمین حسن روحانی برای دیدار با مراجع عظام تقلید و علما به شهر قم سفر کرد.

* آیت الله نوری همدانی: مردم با انتخاب یک عالم و روحانی نشان دادند که به روحانیت امیدوار و علاقه‌مند هستند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران امروز (پنجشنبه) با آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله نوری همدانی در این دیدار با تبریک به دکتر روحانی و آرزوی موفقیت برای وی و دولت یازدهم، گفت: با برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری، حماسه سیاسی چشمگیری خلق شد.

وی با بیان اینکه همه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اخیر خوب و شایسته بودند، افزود: مردم یک عالم و روحانی را انتخاب کردند و نشان دادند که به روحانیت امیدوار و علاقه‌مند هستند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: علاقه مردم به روحانیت که آن را همیشه پناهگاه خود می‌دانند، یک زمینه فطری و ریشه‌ای عمیق دارد.

وی با قدردانی با مرزبانان کشور، اظهارداشت: علما و روحانیون هم وظیفه مرزبانی از عرصه‌های فرهنگی و دینی کشور را برعهده دارند و جلوی نفوذ دشمنان ایستاده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره سوابق روشن و تجربیات دکتر روحانی از جمله در انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و امور فرهنگی گفت: امروز شخصیتی به عنوان رییس جمهوری انتخاب شده که نسبت به جریان‌های متعارف و مسائل در داخل و خارج از کشور مهارت، با مسائل طلبگی و مرزبانی از فرهنگ دین آشنایی دارد.

آیت الله نوری همدانی افزود: همیشه باید سخنان امیدوار کننده گفت و دشمنان را مأیوس و دوستان را خوشحال کرد.

وی با اشاره به مشکلات کشور مانند گرانی و بیکاری، تصریح کرد: مردم نمی گویند که مشکلات باید خیلی فوری حل شود و متوقع هم نیستند اما امیدوارند قدم های موثری برداشته شود.

این مرجع تقلید به نیازهای کشور در بخش های کشاورزی، صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت که برای حل مشکلات، رونق این بخش ها و پیشرفت کشور، سرمایه های مردمی و منابع کشور باید بکار گرفته شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به تلاش ها و اقدامات استکبار جهانی برای به تسلیم کشاندن امت های اسلامی، مواضع دکتر روحانی را در این باره خوب و هوشمندانه توصیف کرد.

دکتر روحانی نیز در این دیدار با تشکر از آیت الله نوری همدانی، گفت که برگزاری موفق انتخابات اخیر ریاست جمهوری توانست تلخی هایی را که در کشور وجود داشت از بین ببرد و مردم امروز شادمان و برای حل مشکلات امیدوار هستند.

رییس جمهوری منتخب صبح امروز پنجشنبه وارد شهر قم شد و پیش از این دیدار، مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را زیارت و با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، آیت الله العظمی شبیری زنجانی ، آیت الله العظمی سبحانی و آیت الله موسوی اردبیلی به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

**رئیس جمهور منتخب با آیت الله العظمی موسوی اردبیلی دیدار کرد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی  با حضور در حسینیه آیت الله العظمی موسوی اردبیلی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.  بر اساس این گزارش، پیش از این دیدار دکتر حسن روحانی با مراجع عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، سبحانی دیدار کرده بود.

آیت الله موسوی اردبیلی در این دیدار با تبریک به دکتر روحانی و آرزوی موفقیت برای وی و دولت یازدهم گفت: انتخابات موفق اخیر ریاست جمهوری همگان اعم از دوست و دشمن را متحیر و شرایط بسیار خوبی را برای کشور در عرصه های داخلی و خارجی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه مردم امروز خوشحال و امیدوار هستند، افزود: مناسب است دکتر روحانی قبل از شروع بکار دولت یازدهم گزارشی از وضعیت کنونی کشور در بخش های مختلف به مردم ارائه کند و بعد هم در فواصل زمانی مناسب عملکرد دولت یازدهم را به اطلاع مردم برساند.

آیت الله موسوی اردبیلی به شرایط سیاسی کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد که فضای سیاسی- اجتماعی کشور با روی کار آمدن دولت یازدهم تلطیف شود و تلخی ها و خسارت هایی که احیانا پیش آمده، جبران شود.

دکتر روحانی نیز در این دیدار گفت: امیدواریم دولت یازدهم بتواند با ارتباط خوب با مراجع تقلید و حوزه های علمیه و علما برای حل وفصل مشکلات داخلی و خارجی کشور تلاش و اقدام کند.

رییس جمهوری منتخب صبح امروز پنجشنبه وارد شهر قم شد و پیش از این دیدار، مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را زیارت و با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، آیت الله العظمی شبیری زنجانی و آیت الله العظمی سبحانی به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

** آیت‌االه شبیری زنجانی: روحانی با آیت‌الله شبیری زنجانی دیدار کرد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران امروز با آیت الله العظمی شبیری زنجانی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله شبیری زنجانی دراین دیدار با آرزوی موفقیت برای دکتر روحانی و دولت یازدهم، گفت که مشکلات سخت فراروی کشور با حرکتی جهادی حل و فصل خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه کمتر کسی است که مشکلات کنونی کشور را درک نکند، افزود : شخصیتی که برای حل مشکلات کشور وارد صحنه شده از خودگذشتگی نشان داده است.

آیت الله شبیری زنجانی اظهارداشت که دکتر روحانی و دولت یازدهم باید به وعده الهی امیدوار باشند.

وی تصریح کرد: اگر کارها برای رضای خداوند باشد می توان بر مشکلات فایق شد و این وعده ای قطعی است.

آیت الله شبیری زنجانی گفت: برای موفقیت دکتر روحانی و دولت یازدهم دعا می کنیم. وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) رمز موفقیت را وحدت کلمه می دانستند و با وحدت کلمه انقلاب پیروز و جمهوری اسلامی محقق شد، تاکید کرد که با وحدت کلمه می توان از شرایط امروز کشورهم عبور کرد.

آیت الله شبیری زنجانی همچنین خاطره سخنرانی دکتر روحانی در مراسم ختم آیت الله حاج سید مصطفی خمینی در آبان ماه سال ۵۶ را بازگو کرد که دکتر روحانی برای نخستین بار در آن سخنرانی از حضرت امام (ره) با عنوان امام خمینی یاد کرد.

رییس جمهوری منتخب نیز در این دیدار با تشکر از آیت الله شبیری زنجانی، گفت: دولت یازدهم نیازمند حمایت مردم، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما و حوزه های علمیه است.

دکتر روحانی افزود: اگرچه شرایط سختی است اما انشاء الله همانطوری که انتخابات با عنایت الهی با موفقیت برگزار و شبهات رفع شد و نتیجه آن برای انقلاب ، کشور و مردم شیرین و عزت بخش بود، بتوانیم بر مشکلات فایق شویم.

رییس جمهوری منتخب تصریح کرد: به فضل الهی و حمایت مردم، مقام معظم رهبری، مراجع محترم، علما و حوزه های علمیه برای چیره شدن بر مشکلات کشور امیدوار هستیم.

دکتر روحانی اظهارداشت: با صبر، حوصله و استقامت مردم از مشکلات عبور می کنیم و کمک مراجع محترم و حوزه های علمیه در این باره بسیار موثر است.

رییس جمهوری منتخب صبح امروز پنجشنبه وارد شهر قم شد و پیش از این دیدار، مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را زیارت و با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و آیت الله العظمی مکارم شیرازی دیدار و گفت وگو کرد.

** حجت‌الاسلام روحانی با آیت‌الله سبحانی دیدار کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی  با حضور در موسسه تحقیقاتی امام صادق(ع) با آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش؛‌دیدار رئیس جمهور منتخب با آیت الله سبحانی چهارمین دیدار وی با مراجع عظام در قم پس از زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) است.

** آیت الله مکارم شیرازی: دولت یازدهم وارث بسیاری از مشکلات است/ برای حل وفصل این مشکلات به زمان، حوصله و شکیبایی نیاز است

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی  با حضور در مدرسه امام سجاد(ع) با آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با ابراز خوشوقتی از دیدار با رییس جمهور منتخب، گفت که باردیگر موفقیت شما را در انتخابات اخیر که به فضل الهی نصیب شما گردید، تبریک می‌گویم.

وی افزود: برگزاری موفق انتخابات اخیر ریاست جمهوری باعث سربلندی مردم و نظام اسلامی شده و تاثیر آن در داخل و خارج از کشور بسیار خوب بوده است.

آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت: دولت یازدهم وارث بسیاری از مشکلات است که هیچ دولتی در ایران با آنها مواجه نبوده است.

وی تاکید کرد: باید به مردم بگوییم که برای حل وفصل این مشکلات به زمان، حوصله و شکیبایی نیاز است و انتظار نداشته باشند حالا که دکتر روحانی رییس جمهور شده، یکباره مشکلات حل خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید مواظب باشیم و مراقبت کنیم که توقع های نابجا برای حل و فصل مشکلات بزرگی همچون تورم، گرانی و بیکاری که پیش روی دولت یازدهم قرار دارد، ایجاد نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی نیز دراین دیدار با تشکر از آیت الله مکارم شیرازی، خواستار حمایت مردم، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما و حوزه های علمیه از دولت یازدهم شد تا بتواند با عقلانیت، تدبیر و حوصله برنامه های خود را پیش ببرد و برای حل مشکلات کشور تلاش کند.

رییس جمهوری منتخب گفت: دولت یازدهم مصمم است ارتباط منظمی با حوزه ها به ویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام داشته باشد و از نظرات و حمایت آنها بهره مند شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین  روحانی افزود: دولت یازدهم در سخت ترین شرایط کار اجرایی را تحویل   می گیرد و براین اساس باید به این دولت کمک کرد.

بر اساس این گزارش؛ رییس جمهوری منتخب صبح امروز پنجشنبه وارد شهر قم شد و پیش از این دیدار مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را زیارت و با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار کرد.

** روحانی: دولت مصصم است برای عبور از مشکلات ارتباط مستقیمی با حوزه و مراجع تقلید داشته باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با وی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: در شرایط سختی عهده‌دار مسئولیت اجرایی کشور می‌شوید که در این باره برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم.

این مرجع تقلید در دیدار حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب، گفت:‌ امیدوارم وی بتواند در پرتو الطاف امام زمان(عج) در رسیدن به مقاصد و اهداف بلند نظام اسلامی موفق باشد.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود: حجت الاسلام والمسلمین روحانی ماموریت خود را طوری انجام دهد که خیر مردم در آن باشد و گرفتاری‌ها و کمبود های ایجاد شده مرتفع گردد.

وی توجه به مقاصد اساسی اسلام را از ضرورت‌های کاری رئیس جمهور منتخب دانست و افزود : نباید طوری در رفتار و گفتار عمل کنیم که تنزل داشته باشیم بلکه باید عزت و اقتدار اسلام و مسلمین در جهان تقویت شود.

آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به حجت‌الاسلام روحانی گفت : باید توجه شود کسانی که در دولت آینده مسئولیت می‌گیرند  مدیریت عقلانی داشته باشند تا رضایت الهی و مردم تامین شود.

وی با توصیه به استفاده از افراد بصیر و آگاه در امور، در دولت آینده افزود: امروز در جهان مسائل پیچیده‌ای وجود دارد که تعامل با دیگران می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: در مسائل سیاسی هم توجه به عقلانیت موضوعی مهم است که می‌تواند تنگناهایی که امروز در دنیا وجود دارد را اصلاح کند.

وی با اشاره به قتل عام مسلمانان در برخی از کشورها بویژه  درکشور های اسلامی  افزود : دولت می‌تواند با تعامل و گفتگو از بسیاری از این حوادث تلخ جلوگیری کند .

آیت الله صافی گلپایگانی  همچنین مسائل اقتصادی را مهمترین نیاز و توجه به معیشت و اشتغال را از دغدغه‌های اصلی جامعه دانست و گفت : دولت با مدیریت و تدبیر می‌تواند این امور را ساماندهی کند.

وی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود : شما پرچمی را که به دست گرفتید، مسئولیت بزرگی است و باید در راه تقویت عظمت اسلام و مسلمین گام بردارید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی هم در این دیدار با اشاره به شرایط امروز جامعه گفت : شرایط امروز کشور شرایط خاصی است و دولت مصصم است برای عبور از مشکلات ارتباط مستقیم با حوزه و مراجع تقلید داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکثر جمعیت کشور جوان هستند، افزود : ما برای جلو گیری از انحراف جوانان باید تصمیم‌گیرهای مدبرانه‌ای داشته باشیم.

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: مراجع و حوزه‌های علمیه باید به دولت آینده کمک کنند تا کارهای عقب مانده و معضلات جامعه را به گونه‌ای حل کنیم تا امید در دل‌های مردم گسترش یابد و نسل جوان به قرآن و معارف دینی بیش از پیش علاقمند شود.

وی با اشاره شرایط جهان اسلام افزود: فرقه‌گرایی مصیبت بزرگی است که گریبان دنیای اسلام را گرفته است و برخی از گروه‌های تکفیری و تروریستی در عراق ، پاکستان و افغانستان و دیگر کشور‌ها به شدت برای ایجاد تفرقه فعالیت می‌کنند که باید در راه حفظ وحدت با مسلمانان تلاش کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی نیز در این دیدار گفت: دولت یازدهم کمک حوزه های علمیه و مراجع را نیاز دارد و از این کمک بهره‌مند خواهد شد.

** رئیس جمهوری منتخب چگونه وارد قم شد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران ساعت ۷ صبح امروز وارد شهر قم شد.

وی در بدو ورود به شهر قم ، مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را زیارت کرد.

حجت‌الاسلام روحانی همچنین در مراسم غبار روبی مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها شرکت کرد.

Share