دیارمیرزا بررسی می کند :

دکتر روحانی کلید استانداری گیلان را به چه کسی می دهد ؟

به گزارش دیار میرزا با انتخاب حسن روحانی بعنوان رییس یازدهمین دولت جمهوری اسلامی ، کارشناسان سیاسی اولین چالش وی در عرصه سیاسی را انتخاب وزراء و سپس استانداران کشور قلمداد می کنند.

دولت روحانی و چهاردهمین استاندار گیلانos

به گزارش دیار میرزا با انتخاب حسن روحانی بعنوان رییس یازدهمین دولت جمهوری اسلامی ، کارشناسان سیاسی اولین چالش وی در عرصه سیاسی را انتخاب وزراء و سپس استانداران کشور قلمداد می کنند.

از آنجاییکه با حمایت خاتمی، عارف از کاندیداتوری استعفا داد و باعث افزایش آرای روحانی گردید، اصلاح طلبان خود را سهام دار بزرگ ریاست جمهوری این دوره می دانند. به همین دلیل برای اولین گام ، معاونت اولی عارف در کابینه روحانی را حق بی چون و چرای خود می دانند.

از طرفی دیگر روحانی با شعار اعتدال و ادامه رویه هاشمی، به نظر نمی رسد علاقه ای به دادن جایگاه های کلیدی دولت خود به اصلاح طلبان داشته باشد و از زیر پرچم اصلاحات قرار گرفتن امتناع دارد، چنانچه خود را هرگز کاندیدای اصلاح طلب ننامید.

لذا به به نظر می رسد چه در کابینه و چه در استانداریها به دنبال گزینه هایی باشد که بتواند هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان را راضی نگه دارد.

در استان گیلان نیز گزینه های مختلفی سعی در تبلیغ خود بعنوان گزینه استانداری دارند.

ربانی مسئول ستاد موسوی در گیلان یکی از این افراد است. اگرچه وی در زمان خاتمی که در تبلیغات وی نیز بسیار فعال بود سمتی بالاتر از مدیرعاملی سابق شرکت ابریشم گیلان دریافت ننمود، لذا استاندار شدن وی بسیار بعید به نظر می رسد.

گزینه دیگری که شنیده شده است هادی حق‌شناس(نماینده مجلس هفتم مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی ) است. وی از چهره های معروف اصلاح طلب گیلان می باشد حق شناس قبل از نمایندگی مدیرکل ادارات  کل بنادر استانهای مازندران و گیلان را برعهده داشته است و به نظر می رسد با توجه به سوابق و تخصص ایشان ، وی یکی از گزینه های جدی ریاست سازمان بنادر و دریانوردی باشد و بعید به نظر می رسد در صورت پیشنهاد،  ایشان استانداری گیلان را قبول نمایند

به نظر می رسد شایعه پخش شده در مورد این دو گزینه  تنها به خاطر بزرگ کردن آنها باشد و در حد این پست حساس نباشند.

سومین گزینه محتمل برای پست استانداری گیلان نیز سید کاظم دلخوش نماینده سابق صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی است. وی نماینده دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بود و بر اساس مصوبه هیئت وزیران، به عنوان هیئت عامل و معاون نظارتی بیمه های کل کشور(بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران) منصوب گردید.

دلخوش را نه می توان یک فرد اصولگرای تند دانست و نه کارنامه اصلاح طلبی دارد. به لحاظ اقتصادی نیز دلخوش در مجلس شورای اسلامی عملکرد خوبی داشت. لذا با توجه به مشی سیاسی و اقتصادی روحانی احتمال رسیدن پست استانداری به دلخوش بعید به نظر نمی رسد!/گیلانی ها

همچنین شنیده شده است در آخرین جلسه ای که با حضور مسئولین ستاد آقای روحانی و جمعی از چهره های شناخته شده اصلاح طلب در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد  جمع به اتفاق  به یکی  از گزینه هایی که این روزها اسم او در محافل نسبتا خصوصی مطرح است رسیدند و آقای قاسم رمضانپور نرگسی  را بعنوان استاندار منتخب خود اعلام نمودند حتی شنیده شد در این جلسه آقایان  شجاع و ربانی از حضور در ساختمان بزرگ خیابان معلم رشت انصراف دادند  اما  به نظر دیارمیرزا با توجه به صحبت های اخیر دکتر روحانی  این گزینه هم از شانس کمی برخوردار است

اما یکی از گزینه ها  دیگر استانداری گیلان که نباید از آن غافل بود ابقای کیهان هاشم نیاست.  وبه نظر می رسد با توجه به اینکه  هاشم نیا در طول دوران خدمت خود سعی کرد از افراط و تفریط پرهیز کند از شانس بیشتری نسبت به دیگر گزینه ها برخورد دار باشد .

دیارمیرزا پیش بینی می کند  کلید استانداری گیلان حداقل تا دوسال اول دولت دکتر روحانی در دست هاشم نیا باشد و شاهد تغییرات عمده در استانداری گیلان نباشیم البته تغییر چند تن از معاونین استاندار فعلی در دولت روحانی قابل پیش بینی هست

باید صبرکرد و دید دکتر روحانی کلید استانداری گیلان را به چه کسی تحویل می دهد ؟

Share