در مراسم روز جهانی قدس

دستیار ویژه مقام معظم رهبری در رشت سخنرانی می‌کند

به گزارش دیار میرزا رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از سخنرانی سردار سید یحیی رحیم صفوی در مراسم روز جهانی قدس در مصلای امام خمینی (ره) رشت خبر داد.

به گزارش دیارمیرزا،حجت‌الاسلام مجتبی اشجری در جلسه ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس در گیلان با تاکید بر نمایش وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در موضوع قدس و فلسطین اظهار کرد: حمایت و همراهی ملت ایران با آرمان قدس و مردم مظلوم فلسطین از اهداف راهپیمایی روز قدس در سال جاری است.images

وی به صدور پیام امام خمینی (ره) مبنی بر حمایت از مردم فلسطین در ۱۷ مرداد سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: نخستین راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان سال ۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی با حضور چهار میلیون نفر در تهران برگزار شد و مقام معظم رهبری در آن مراسم سخنرانی کردند.

اشجری با بیان اینکه ۳۴ سال از نخستین راهپیمایی روز جهانی قدس می‌گذرد، تصریح کرد: برجسته‌سازی رویکرد و راهبرد امام خمینی (ره) در طراحی و ابتکار روز جهانی قدس بسیار حائز اهمیت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بر اعلام انزجار ایرانیان مسلمان و انقلابی علیه رژیم جعلی صهیونیستی تاکید کرد و افزود: امسال محکومیت حمایت سلطه‌گران و قدرت‌های شیطانی از رژیم اشغالگر قدس از اهداف راهپیمایی روز جهانی قدس است.

وی تقبیح سکوت بعضی از کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی را از جمله اهداف راهپیمایی روز جهانی قدس در سال جاری خواند و بیان کرد: نمایان‌سازی پیوند بیداری اسلامی و آرمان آزادی قدس شریف و تبیین اهداف پنهان و آشکار اقدام‌های تروریستی جبهه متحد غربی – عربی علیه دولت و ملت سوریه از دیگر اهداف راهپیمایی روز جهانی قدس است.

اشجری تبیین دیدگاه‌های ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری در تحقق آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف را از راهبردهای کلان روز جهانی قدس در سال ۹۲ اعلام کرد و یادآور شد: معطوف‌سازی افکار عمومی جهانیان به نقشه جدید آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان غربی – عربی در منطقه برای تضعیف مقاومت اسلامی و منحرف کردن توجه آنها از مسئله فلسطین باید مد نظر باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برنامه‌های روز جهانی قدس در رشت، اذعان کرد: سردار سید یحیی رحیم صفوی دستیار ویژه مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس در مصلای امام خمینی (ره) این شهر سخنرانی می‌کند.

وی خواستار هماهنگی با هیئت‌های مذهبی، مبلغان، ذاکران و مداحان استان به منظور تشویق حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و بهره‌برداری تبلیغی از فضای معنوی شب‌های احیا شد و خاطرنشان کرد: تشویق نویسندگان برای نگارش مقاله با موضوع روز جهانی قدس از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اشجری از فعال شدن سایت تبیان با موضوع فلسطین و بیداری اسلامی خبر داد و گفت: محفل انس با قرآن به یاد شهدای فلسطینی در بقاع متبرکه برگزیده گیلان برگزار می‌شود.

Share