رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی گیلان خبر داد:

در انتخابات شورای شهر رشت ۶ نفر از منتخبان جابه‌جا شدند

نماینده مردم رشت در مجلس درباره احتمال ابطال انتخابات شورای شهر رشت تأکید کرد: انتخابات شورای شهر رشت به هیچ عنوان ابطال نمی‌شود و در کار ما تنها شمارش آرا مورد بحث است و در جمع‌بندی نهایی به این نتیجه رسیدیم که چند نفر از انتها جابه‌جا می‌شوند.

به گزارش دیارمیرزا جبار کوچکی‌نژاد گفت عصر امروز کار شمارش انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای گیلان پایان یافته است، اظهار کرد: نتیجه انتخابات شوراهای گیلان به تهران ارسال شدوی افزود: انتخابات گیلان در ۵۲ شهر و بیش از دو هزار روستا برگزار شد و ۶ هزار نفر برای این شوراها انتخاب شدند. kochaki nejad

*حضور ۷۰ درصد مردم گیلان در انتخابات شوراها

نماینده مردم رشت در مجلس با تصریح بر اینکه ۷۰ درصد مردم گیلان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرده بودند، گفت: در فرصت زمانی هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات را مورد بررسی قرار دادند.

وی درباره شمارش دوباره آرای صندوق‌ها توسط هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان، اذعان کرد: بازشماری صندوق‌ها در برخی مناطق روستایی صومعه‌سرا، آستانه‌اشرفیه، تالش، ماسال و تعدادی از شهرهای کوچک صورت گرفت.

*صندوق آرای شهرهای گیلان بازشماری شد/۱۰ درصد صندوق آرای رشت بازشماری شد

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در مراکز شهرهای گیلان بازگشایی صندوق‌های رأی صورت گرفته است، تصریح کرد: دو صندوق در لوندویل آستارا، دو صندوق در بندر کیاشهر، پنج صندوق در بندر انزلی، پنج صندوق در املش و رانکوه مورد بازگشایی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پنج صندوق در رودبار، دو صندوق در لوشان، پنج صندوق در لاهیجان، پنج صندوق در صومعه‌سرا و پنج صندوق در تالش مورد بازشماری قرار گرفتند.

این مسئول، با تصریح بر اینکه از ۲۳۰ صندوق انتخابات شورای شهر رشت تعداد ۱۰ درصد آن مورد بازشماری قرار گرفت، افزود: در تمام شهرهای مذکور تغییراتی در ردیف‌های نامزدها صورت نگرفت.

وی گفت: تنها شهر اطاقور لنگرود گزارشی به هیئت عالی نظارت انتخابات مرکز دادیم مبنی بر اینکه در این شهر به جای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کننده در انتخابات، یک‌هزار و ۷۰۰ نفر شرکت کرده بودند.

کوچکی‌نژاد انتخابات تمام شهرهای مذکور که شاکی داشتند را مورد تأیید قرار داد و یادآور شد: در انتخابات شورای شهر رشت با توجه به اینکه یک بار پنج صندوق را هیئت نظارت شهرستان و ۱۰ صندوق را هیئت عالی نظارت بررسی کرده بودند مقداری ناهماهنگی از طرف برخی دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته بود.

وی بازشماری صندوق‌ها را با حضور نمایندگان هیئت عالی و اجرایی استان عنوان کرد و متذکر شد: در انتخابات شورای شهر رشت به یک تعداد موارد برخورد کردیم که موجب جابه‌جایی در ترتیب آرا توسط فرمانداری شده بود.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی گیلان ادامه داد: این هیئت فرم ۲۹ شمارش صندوق به صندوق که هیئت اجرایی و نماینده فرماندار آنها را تأیید کرده بودند وارد سیستم رایانه کردیم و پرینت گرفتیم.

*در انتخابات شورای شهر رشت ۶ نفر منتخبان جابه‌جا شدند/در صورت نیاز از طرف مرکز، صندوق‌ها بار دیگر بازشماری می‌شوند

وی افزود: در مجموع بازشماری آرای این صندوق‌ها در انتخابات شورای شهر رشت تعداد ۶ نفر منتخبان جابه‌جا شدند یعنی تعدادی از اعضای اصلی با علی‌البدل‌ها جابه‌جا شدند و ردیف کاندیداها تغییر پیدا کرد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه نتیجه این بازشماری به تهران ارسال شده است، اذعان کرد: برخی آرای نامزدهای منتخب تا ۱۵۰ رأی بالا و پایین شده بود و اگر هیئت عالی نظارت بر انتخابات مرکز درخواست هیئت عالی نظارت استان را نپذیرد ۲۰ درصد صندوق‌ها دوباره بازشماری می‌شوند.

وی تصریح کرد: اکنون کار انتخابات شورای شهر رشت به پایان رسیده و منتظر اعلام مرکز هستیم که تا ۶ مرداد امسال پاسخ را می‌دهند.

*انتخابات شورای شهر رشت ابطال نمی‌شود

نماینده مردم رشت در مجلس درباره احتمال ابطال انتخابات شورای شهر رشت تأکید کرد: انتخابات شورای شهر رشت به هیچ عنوان ابطال نمی‌شود و در کار ما تنها شمارش آرا مورد بحث است و در جمع‌بندی نهایی به این نتیجه رسیدیم که چند نفر از انتها جابه‌جا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اشکالات انتخابات شورای شهر رشت به گونه‌ای نبوده که بخواهیم آن را ابطال کنیم و اگر تهران این نتیجه را بپذیرد دیگر موضوع انتخابات شورای شهر رشت به پایان می‌رسد در غیر این صورت بار دیگر صندوق‌ها بازشماری می‌شوند./فارس

Share