خصوصی:صومعه‌سرا عقب‌ماندگی ۲۰ ساله دارد

به گزارش دیارمیرزا حمید رضا خصوصی‌ثانی عصر امروز در جمع دهیاران این شهرستان به مناسبت سالروز تشکیل دهیاری در کشور، اظهار کرد: دهیاران نوک پیکان انعکاس دردها و رنج‌های روستاییان به دولت و واسطه خدمات‌رسانی به آنها هستند. وی با بیان اینکه دهیاران برای شناخت وظایف و ارائه خدمات به روستاییان باید جامعه‌شناس و آگاه به […]

به گزارش دیارمیرزا حمید رضا خصوصی‌ثانی عصر امروز در جمع دهیاران این شهرستان به مناسبت سالروز تشکیل دهیاری در کشور، اظهار کرد: دهیاران نوک پیکان انعکاس دردها و رنج‌های روستاییان به دولت و واسطه خدمات‌رسانی به آنها هستند.

وی با بیان اینکه دهیاران برای شناخت وظایف و ارائه خدمات به روستاییان باید جامعه‌شناس و آگاه به مسایل باشند، تصریح کرد: هدف خدمت به مردم در شناخت وظایف هر مسئول و تلاش برای تحقق نتایج مثبت آن نهفته است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس، دهیاران را مظهر روابط عمومی در روستاها دانست و یادآور شد: دهیاران به سبب گستره دامنه خدماتی همواره مظلوم‌ترین قشر دولت محسوب می‌شوند.

وی افزود: دهیاران مشعل‌های فروزان پیوسته در خدمت دولت در روستاها هستند.

به گفته خصوصی‌ثانی، هیچ متولی و مسئولی در بدنه دولت به اندازه دهیاران راسخ و جدی در پیگیری کاهش مشکلات مردم نیستند.

وی با تصریح بر اینکه صومعه‌سرا دارای ظرفیت‌های بالای گردشگری و شغلی است، خاطرنشان کرد: وجود جمعیت بیکار در صومعه‌سرا با این همه ظرفیت امر بی‌معنا و غیر قابل توجیه است.

نماینده مردم صومعه‌سرا، مالکیت ۷۰ درصدی تالاب خزر در این شهرستان، تولید و پرورش انبوه درخت صنوبر و صنعت ابریشم را از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌های این شهرستان در راستای کاهش معضل بیکاری برشمرد.

وی با بیان اینکه احیای صنعت در حال انقراض ابریشم صومعه‌سرا یک موج بزرگی در کاهش جمعیت بیکار این شهرستان ایجاد می‌کند، متذکر شد: با احیای صنعت ابریشم صومعه‌سرا بالغ بر دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت می‌شوند.

خصوصی‌ثانی اضافه کرد: دهیاران زبان مدافع و متبلور مردم روستا هستند و دفاع از حقوق روستاییان حق مردم بر گردن دهیاران است.

وی از ایجاد یک منطقه اقتصادی در صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: کارهای مقدماتی راه‌اندازی این منطقه اقتصادی در صومعه‌سرا با هم‌اندیشی و همکاری مهندسان، مسئولان استانی و وزرای مربوطه انجام شده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس به برخی تغییر و تحولات مدیریتی در بدنه اجرایی این شهرستان اشاره کرد و گفت: از روزهای نخست کاری خود در صومعه‌سرا به تمام مدیران ابلاغ شده که مدیران لایق، کاردان و دلسوز مردم از مسئولیت برکنار نمی شوند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۳۲ سال است که بوی تعفن اختلاف در بین مسئولان صومعه‌سرا حال مردم را به‌هم زده است.

خصوصی‌ثانی خطاب از دهیاران خواست تا مرجع رجوع مردم باشند و از اختلاف و حواشی پرهیز کنند.

وی، برطرف شدن عقب ماندگی‌های ۲۰ ساله صومعه‌سرا را هدف اصلی تغییر و تحولات مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: وحدت ریشه الهی و عامل موفقیت مسئولان است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دهیاران نیز مانند مدیران و روسای اداره‌ها باید در سایه ولایت و وحدت گام بردارند، یادآور شد: با وحدت و همکاری موفقیت‌ها شکل می‌گیرد.

وی، خاطرنشان کرد: دهیاران برای درآمدزایی در مراکز روستایی از هم‌اندیشی، فکر و تخصص جوان امروز استفاده کنند.

Share