نماینده ولی فقیه در گیلان:

حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) گیلان مهر امسال افتتاح می‌شود

به گزارش دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی بعد از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و طلاب گیلان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: گیلان از گذشته مهد علمای بزرگی بوده است.وی به وجود علمای بزرگ از قرن سوم هجری قمری در گیلان اشاره کرد و افزود: سلار دیلمی در قرن چهارم و پنجم مرجع تشیع بود.

در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه چیز را می‌توان از متون اسلام استخراج کرد

به گزارش دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی بعد از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و طلاب گیلان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: گیلان از گذشته مهد علمای بزرگی بوده است.

وی به وجود علمای بزرگ از قرن سوم هجری قمری در گیلان اشاره کرد و افزود: سلار دیلمی در قرن چهارم و پنجم مرجع تشیع بود.

امام جمعه رشت با اشاره به ولایت‌مداری مردم گیلان، تصریح کرد: آیت‌الله بهجت (ره) از افتخارهای گیلان است.22695

*فعالیت ۳ هزار روحانی در گیلان

قربانی با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه استان در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: گیلان دارای بیش از سه‌هزار روحانی فعال در مساجد و مراکز علمی و فرهنگی است.

وی از افتتاح حوزه بزرگ امیرالمومنین (ع) رشت با پذیرش ۵۰۰ طلبه در فاز نخست در مهر‌ماه امسال خبر داد و اضافه کرد: حوزه امیرالمومنین (ع) پس از بهره‌برداری کامل ظرفیت پذیرش یک‌هزار و ۸۰۰ طلبه را دارد و گیلان به قطب علمی و فرهنگی کشور تبدیل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به بمباران ضد فرهنگی دشمن علیه نظام اسلامی، یادآور شد: بیش از دو هزار فرستنده علیه اسلام، دین و رهبری فعال هستند و علیه قرآن، نهج‌البلاغه و … سم‌پاشی می‌کنند.

وی وهابیت را مایه ننگ دنیای اسلام عنوان کرد و گفت: وهابی‌ها، سلفی‌ها و تکفیری‌ها مروج اسلام آمریکایی هستند و تلاش می‌کنند به اسلام ضربه وارد کنند.

*خون حسن شحاته زلزله نابودی اخوان‌المسلمین شد

قربانی با محکوم کردن کشتار تعدادی از شیعیان و حسن شحاته روحانی شیعه در مصر، اظهار کرد: خون حسن شحاته زلزله نابودی اخوان‌المسلمین شده است.

وی با اشاره به ترویج اسلام‌ستیزی توسط آمریکا، تصریح کرد: مسلمانان باید خود را به سلاح ایمان، قرآن و احادیث مسلح کنند.

*رئیس جمهور منتخب در راستای منویات رهبری حرکت می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به انتخابات ۲۴ خردادماه سال جاری و انتخاب حسن روحانی اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور منتخب در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند.

قربانی با بیان اینکه حسن روحانی فردی دانشمند و انقلابی است، گفت: می‌توانیم از رئیس جمهور درخواست داشته باشیم اما او را نقد تضعیف‌کننده نمی‌کنیم./فارس

Share