جعفرزاده:عمر سیاسی احمدی‌نژاد زودتر از دوره ریاست‌جمهوری او به پایان رسید

به گزارش دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه عمر سیاسی احمدی‌نژاد به اتمام رسید، گفت: اطرافیان نزدیک ایشان هم دلخوشی ندارند غلامعلی جعفر‌زاده ایمن‌آبادی،در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به چه دلیل عمر سیاسی احمدی‌نژاد زودتر از عمر اجرایی ایشان به پایان رسید، تصریح کرد: احمدی‌نژاد در این اندازه […]

jafarzadehبه گزارش دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه عمر سیاسی احمدی‌نژاد به اتمام رسید، گفت: اطرافیان نزدیک ایشان هم دلخوشی ندارند

غلامعلی جعفر‌زاده ایمن‌آبادی،در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به چه دلیل عمر سیاسی احمدی‌نژاد زودتر از عمر اجرایی ایشان به پایان رسید، تصریح کرد: احمدی‌نژاد در این اندازه ریاست‌جمهوری نبود اگر چه نیت بدی نداشت اما کت ریاست جمهوری را نباید به تن هر کسی بپو‌شاند بلکه هر کس باید در جای خود باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بزرگ‌ترین جایگاه احمدی‌نژاد شهرداری تهران بود و ایشان از ابتدا در اندازه جایگاه ریاست‌جمهوری نبود و بر این اساس ضعف رئیس‌جمهور تاثیرگذار بر مشکلات کشور است چون فشارها بر رئیس‌جمهور زیاد است و باید تیمی حدود ۲۰ وزیر و ۳۱ استاندار را هدایت کند، تحمل فشارها و موج‌ها را داشته باشد اما آقای احمدی‌نژاد به این پختگی نرسیده بود.

احمدی‌نژاد در آینده سیاسی کشور جایی ندارد

وی درباره آینده سیاسی کشور احمدی‌نژاد در کشور پس از پایان ریاست جمهوری، گفت: به نظرم احمدی‌‌نژاد دیگر تمام شد و حتی اطرافیان نزدیک ایشان هم دلخوشی ندارند به گونه‌ای که آقای مشایی گله می‌کند که احمدی‌نژاد با تعریف‌های بیش از حد از من، وضعیت مرا بد کرد.

جعفر‌زاده تاکید کرد: این حرف امروز و دیروز نیست آقای احمدی نژاد نتوانست بر خود و سیستم و مجموعه خود مدیریت کند و اگر ایشان با الفبای سیاسی آشنا بود این اتفاق نمی‌افتاد، مثلا نباید دست یک نفر را می گرفت و برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور می برد.

جعفر‌زاده تاکید کرد: تجربه‌ای احمدی‌نژاد در کشور باعث شد که مردم در انتخابات بسیار وسواسی عمل کنند تا انتخاب اصلح داشته باشند و دوست نداشتند فردی مانند احمدی‌نژاد دوباره روی کار آمد که هر‌جا کم می‌آورد وارد دعوا می‌شود چرا که مردم آرامش می‌خواستند و اینکه شعار اعتدال رای آورد از خیلی وقت پیش قابل برآورد بود.

نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: من یک ماه قبل از انتخابات در نشستی در جامعه مهندسین گفتم هر کس از تنش و دعوا پرهیز کند و آدم معتد‌لی باشد رای می‌آورد زیرا افکار عمومی حوصله دعوا ندارند و احساس می‌کنند بخش اعظم مشکلات ناشی از تنش‌ها است.

 وی با تاکید بر تلاش‌های احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری، گفت: این کاش ایشان زحمات و تلاش‌های خود را با عقلانیت همراه می‌کرد چرا که باید میان راهبری و کاربری کشور تفاوت باشد چنان‌که وقتی رهبر معظم انقلاب  جمله‌ای می‌گویند کشور را جلو می‌برد و باید دانست که نقش راهبری چنین است.

جعفر‌زاده ادامه داد: اینکه رئیس جمهور ساعت‌ها جلسه بگذارد اما نتیجه‌ای نداشته باشد یا اینکه مثلا نون و پنیر بخورد، این بازی کردن با شعور مردم است زیرا معتقدم رئیس‌جمهور باید امکانات برایش فراهم شود تا وقتی برای ۸۰ میلیون تصمیم می‌گیرد در عسر و حرج نباشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره اولویت‌های سیاست‌های دولت روحانی، تصریح کرد: نمی‌گویم رئیس جمهور آینده عزت ملی را بفروشد و نمی‌گویم از اقتدار کشور بکاهیم اما نباید در عرصه مناسبات بین‌المللی تنش بی‌خود ایجاد کرد بلکه باید توازن ایجاد کند زیرا در دوره احمدی‌نژاد خیلی مباحث به زبان آمد که می‌توانست خفته شود و مشکلی ایجاد نشود و نباید دعوی بی‌خود ایجاد کرد.

وی افزود: در عرصه سیاست خارجی هر کشوری که بخواهد به ایران توهین و تحقیر کند باید به شدت با آن برخورد کرد اما ضرور‌تی ندارد بی‌جا به برخی از کشورها حمله کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عرصه سیاست داخلی نیز آقای روحانی باید جز معدود رئیس‌جمهورهایی باشد که شعارهای خود را محقق کند و حرفی را که زده عمل کند و توجیه نکند چراکه توجیه، میخی است که به هر دیواری کوبیده می‌شود.

وی گفت: همچنین روحانی باید از همه گروه‌ها و طیف‌ها و همه کسانی که می‌توانند در تحقق اهداف کشور به ایشان کمک کنند، استفاده کند حال می‌خواهد اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب، چرا که ملاک به کارگیری افراد  باید توانمندی افراد باشد و معتقدم که هر فرد توانمند در کشور که دو دوره وزیر بوده یا تجربه اجرایی داشته است، با پول ملت کار را یاد گرفته است و خیانت به ملت است که به او مسئولیت نداده و خانه‌نشین شود.

۶۰ درصد وعده تشکیل دولت فراجناحی روحانی محقق شود؛ عالی است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان ایجاد دولت فرا‌جناحی که آقای روحانی وعده داده‌اند، میسر است یا خیر، تاکید کرد: تحقق ۱۰۰ درصدی این وعده خیلی سخت است اما هر چقدر بیشتر دکتر روحانی بتواند دولت فرا‌جناحی تشکیل دهد به نفع کشور است و اگر ۶۰ درصد هم بتواند این هدف را محقق کند عالی است.

نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: البته افراد باید حرفه‌ای عمل کنند و افکار سیاسی خود را در تصمیمات کاری دخیل نکنند زیرا یکی از مشکلات دولت احمدی‌نژاد این بود که نتوانست از افراد مخالف خود که توانمند و متخصص در امور اجرایی بودند، بهره برد.

وزنه دولت یازدهم به سمت اصلاح‌طلبان سنگینی می‌کند

جعفر‌زاده درباره طیف غالب در دولت روحانی، تاکید کرد: معتقدم که اصو‌لگرایان و اصلاح‌طلبان تندرو نمی‌توانند با روحانی کار کنند چراکه ایشان آدم آرامی است و کسانی که معتدل‌تر و منطقی‌تر در هر دو جناح هستند، شانس بیشتری برای حضور در دولت یازدهم دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: بر این اساس در دولت آینده از دو جناح استفاده می‌شود که البته الان حضور اصلاح‌طلبان را پررنگ‌تر می‌بینیم و وزنه بر سمت اصلاح‌طلبان سنگینی می‌کند به ویژه اینکه اصولگرایان الان ساکت هستند در حالی که اصولگرایان هم باید به سمت آقای روحانی بروند و از آنجایی که میزان رای ملت است، رقابت‌ها را تمام کرده و تعامل و همکاری پیشه کنند تا مشکلات ملت و کشور را چاره‌جویی نمایند

Share