جانعلی پور: خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است
به گزارش دیارمیرزا اسماعیل جانعلی پور ظهر دوشنبه در جمع فعالان فرهنگی استان افزود: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و همچنین سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و […]
به گزارش دیارمیرزا اسماعیل جانعلی پور ظهر دوشنبه در جمع فعالان فرهنگی استان افزود: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و همچنین سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتابخوانی دارد.
وی تصریح کرد: اگر والدین و افراد بزرگتر خانواده به مطالعه علاقمند باشند، فرزندان نیز که همواره از اثرات طبیعی روابط عمیق عاطفی حاکم در خانواده های ایرانی برخوردار هستند با کتاب، بیشتر و بهتر آشنا شده و به مطالعه و کتابخوانی، عادت می کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین به نقش مدارس و نظام آموزشی اشاره کرد و گفت: اگر دانش آموز در مدرسه با کتاب آشنا و لذت مطالعه، خودآموزی و افزایش معلومات عمومی را درک کند و به مطالعه خو بگیرد، در تمام دوران زندگی، از کتاب دست نمیکشد.
وی افزود: دانش آموزان باید علاوه بر سیستم آموزشی به صورت فوق برنامه با به کارگیری شیوههای نوین آموزشی روند خلاقیت و نوآوری امر مطالعه را فرا گیرند.
جانعلی پور در ادامه با تاکید بر اینکه نظام متکی بر پرسشگری و خلاقیت خود به خود زمینه ساز و بسترساز مطالعه میشود، یادآورشد: روش های تدریس، شیوه نگرش و رفتار توجه آمیز معلمان به کتاب و کتابخوانی، در ایجاد آمادگی ذهنی و انگیزه مطالعه در دانش آموزان موثر است./مهر
دیدگاه