جانعلی پور:نهاد کتابخانه های عمومی تنها متولی ایجاد کتابخانه در کشور می باشد

به گزارش دیارمیرزا ، جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان به میزبانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تالش و با حضور اعضای شورای اداری استان و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تالش در کتابخانه مرکزی تالش برگزار شد. محمد میر معصومی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تالش در ابتدای این […]

به گزارش دیارمیرزا ، جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان به میزبانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تالش و با حضور اعضای شورای اداری استان و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تالش در کتابخانه مرکزی تالش برگزار شد.

محمد میر معصومی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تالش در ابتدای این نشست برگزاری مشترک جلسات شورای اداری کتابخانه های عمومی استان و انجمن کتابخانه های عمومی تالش را فرصت مغتنمی جهت بحث و بررسی درمورد کتابخانه های عمومی این شهرستان عنوان کرد. وی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت حال حاضر کتابخانه های عمومی شهرستان تالش یکی از مهمترین دغدغه های اقشار مختلف مردم را کمبود فضای مطالعه در تالش دانست.

کریم شعبانی فرماندار  و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تالش در این جلسه ضمن استقبال از این ابتکار از محمد میرمعصومی برای پذیرش میزبانی این جلسه قدردانی کرد و گفت : حضور مسئولین و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان در شهرستان تالش را زمینه ساز برداشتن گامهای بلندی در جهت بهبود هرچه بیشتر وضعیت کتاببخانه های عمومی این شهرستان می دانیم.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تالش با اشاره به کمبود فضای مطالعه در شهرستان تالش، توسعه کتابخانه های موجود و نیز احداث کتابخانه های جدید را از مهمترین اولویتها در این حوزه عنوان و بر لزوم اقدام عملی و جدی تاکید کرد. وی همچنین آمادگی خود را برای  توسعه کتابخانه مرکزی شهرستان تالش  و طرح در جلسه کمیته برنامه ریزی اعتبارات شهرستان تالش  اعلام کرد و افزود: همه توان خود را برای ساماندهی کتابخانه های عمومی شهرستان تالش بکار گرفته ایم.

در ادامه اسماعیل جانعلی پور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، از این انتخابات به عنوان مهمترین مصادیق آزادی بیان در ایران یاد کرد و اظهار داشت: ملت ایران بار دیگر با استعانت از رهنمودهای مقام معظم رهبری حماسه ای به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی به یادگار گذاشتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه ایجاد روحیه نشاط در کتابخانه های استان را یکی از تاثیر گزارترین عوامل در جذب اقشار مختلف مردم به کتابخانه ها عنوان کرد و افزود: ایجاد این روحیه در کتابخانه ها بدون ایفای نقش توسط کتابدران میسر نخواهد شد. وی جایگاه کتابدران را در افکار عمومی جامعه همطراز با اساتید دانشگاه ها دانست و گفت:  در نظر سنجی های صورت گرفته توسط شورای فرهنگ عمومی کشور کتابداران بعد  اساتید دانشگاه و معلمین در جایگاه دوم اعتماد مخاطبین و مردم قرار دارند.

اسماعیل جانعلی پور در ادامه بر لزوم ایجاد کتابخانه در روستاهای استان تاکید کرد و اظهار داشت: کمبود سرانه فضای مطالعه در روستاهای استان را می توان با همکاری دهیاریها و اختصاص اماکن بلا استفاده جهت تبدیل به کتابخانه حل نمود و جذب مشارکت دهیاریها در ایجاد کتابخانه بسیار موثر است.

وی نهاد کتابخانه های عمومی را تنها متولی ایجاد کتابخانه در کشور عنوان کرد و افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز با رایزنیهای صورت گرفته با ادارات کل استان اماده ایجاد کتابخانه های مشارکتی در ادارات و سازمانها است. در این حوزه هیچ نوع محدودیتی برای تجهیز منابع کتابخانه های مشارکتی ندارد .

در ادامه این جلسه کارشناسان ستادی و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان در حوزه های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

Share