مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان:

تکلیف مسئولین در قبال کتاب، کتابخوانی و کتابدار، روشن است

به گزارش دیارمیرزا همزمان با ۲۹ تیرماه سالروز دیدار کتابداران با رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشست مشترک مدیران ستادی، شهرستانها و جمعی از اعضای فعال کتابخانه ها با مدیر کل کتابخانه های عمومی برگزار شد.

به گزارش دیارمیرزا ، اسماعیل جانعلی پور با یادآوری روز دیدار کتابداران با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این روز خاطره ای دلنشین و ماندگار برای جامعه کتابدارای رقم زده است.

وی باتشریح بخشهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: بی شک رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگترین حامی ترویج فرهنگ مطالعه مفید هستندو دلگرمی دغدغه مندان عرصه کتاب و کتابخوانی به رهبری عزیز است.122

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، کتابداری را یک شغل انسانی برجسته دانستند که این بیشتر از هرزمان دیگری مسئولیت این قشر فرهیخته در نقش آفرینی بعنوان مشاوران امین برای اندیشه های جویای تعالی را سنگین تر نموده است.

جانعلی پور با تاکید براهمیت و جایگاه شغل کتابداری افزود: کتابداری شغلی با ظرافت و حساسیت است که توجه جدی مسئولین را می طلبد.

وی در پایان گفت: ۱۸۰ کتابدار در ۷۲ باب کتابخانه سراسر استان بعنوان مشاوران امین مشغول به خدمت اند که چشم انتظار توجه بیشتر مسئولین محترم هستند.

گفتنی است: استان گیلان دارای ۷۲ باب کتابخانه است که بیش از ۶۰ هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت فعال دارند.

Share