تولید ۳۲۷ تن عسل در رضوانشهر

به گزارش دیارمیرزا مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر از تولید ۳۲۷  تن عسل در این شهرستان خبر داد. جلال ملاجعفری بعد از ظهر امروز در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به وضعیت تولید عسل در رضوانشهر اظهار کرد: در رضوانشهر ۲۵۹ نفر زنبوردار فعال با تعداد ۱۳ هزار و ۸۳ کلنی مقدار ۳۲۷ تن […]

به گزارش دیارمیرزا مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر از تولید ۳۲۷  تن عسل در این شهرستان خبر داد.

جلال ملاجعفری بعد از ظهر امروز در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به وضعیت تولید عسل در رضوانشهر اظهار کرد: در رضوانشهر ۲۵۹ نفر زنبوردار فعال با تعداد ۱۳ هزار و ۸۳ کلنی مقدار ۳۲۷ تن عسل را تولید می‌کنند.

وی میانگین برداشت عسل در سال گذشته از هر کندو را ۲۵ کیلوگرم ذکر کرد و افزود: امسال با توجه به مناسب بودن شرایط جوی و نیز اقدام‌های حمایتی به عمل آمده، تولید عسل حدود ۳۰ کیلوگرم در رضوانشهر افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ ۴ هزار میلیون ریال به زنبورداران را از جمله اقدام‌های حمایتی عنوان کرد.

وی افزود: با فراهم کردن تسهیلات بیمه‌ای برای زنبورداران بدون پوشش بیمه تامین اجتماعی تعداد ۸۰۰ کلنی زنبور عسل با همکاری شرکت‌های خدمات بیمه‌ محصولات کشاورزی زیرپوشش بیمه قرار گرفتند.

ملاجعفری، با بیان اینکه تقاضای ۱۰۰ نفر از زنبورداران بدون پوشش بیمه در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای اسکان و استقرار مکان‌یابی زنبورداران بومی و سه هزار و ۸۰۰ کلنی از زنبورداران مهاجر از جمله اقدام‌های دیگر حمایتی است.

وی یادآور شد: سال گذشته با همکاری اتحادیه زنبورداران استان برای بیش از ۴۵ زنبوردار دفترچه زنبورداری صادر شد.

این مسئول، توزیع نهاده‌های شکر با قیمت مصوب به میزان ۳۰ تن در بین زنبورداران را از دیگر اقدام‌های حمایتی برشمرد.

Share