توسط مخترع نوجوان گیلانی دستگاه جلوگیری از آلزایمر ساخته شد

به گزارش دیارمیرزا مخترع نوجوان گیلانی از ساخت دستگاه ۹ خانه‌ای الکترونیکی تقویت هوش و جلوگیری از آلزایمر برای نخستین بار در جهان خبر داد. جلال لگوری مالفمجانی با اشاره به ساخت دستگاه تقویت هوش به عنوان یک وسیله کمک آموزشی، اظهار کرد: دستگاه مذکور برای پرورش ذهن، تفکر و خلاقیت کودکان و یادآوری و جلوگیری […]

به گزارش دیارمیرزا مخترع نوجوان گیلانی از ساخت دستگاه ۹ خانه‌ای الکترونیکی تقویت هوش و جلوگیری از آلزایمر برای نخستین بار در جهان خبر داد.

جلال لگوری مالفمجانی با اشاره به ساخت دستگاه تقویت هوش به عنوان یک وسیله کمک آموزشی، اظهار کرد: دستگاه مذکور برای پرورش ذهن، تفکر و خلاقیت کودکان و یادآوری و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های کند ذهنی مانند آلزایمر طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این دستگاه لمسی است و با انگشت دست کار می‌کند، افزود: ابتدا اطلاعات دستگاه و سپس رنگ مهره و رمز روی ال‌سی‌دی نمایش داده می‌شود.

این مخترع نوجوان لاهیجانی درباره نحوه کارکرد دستگاه مذکور خاطرنشان کرد: دستگاه مذکور با برق متناوب و جریان مستقیم و باطری کار می‌کند.

وی با تشریح قسمت‌های مختلف دستگاه، اذعان کرد: دستگاه شامل اتمگا ۱۲۸، ال‌سی‌دی ۲۰ در ۴، تاچ مقاومتی، کیبرد رایانه، پایه پروگرام، کلید دوحالته، رگلاتور و خازن، آدابتور و شش باطری ۱٫۵ ولت تشکیل شده است.

لگوری مالفمجانی، با بیان اینکه برای استفاده بهتر از دستگاه می‌توان به جای استفاده از صفحه ال‌سی‌دی کوچک آن را به تلویزیون نیز وصل کرد، ادامه داد: بنده از کودکی به بازی‌های پرتحرک و پر جنب و جوش علاقه‌ای نداشتم و بیشتر به طرف بازی‌های هوش و شطرنج می‌رفتم.

وی تصریح کرد: تاکنون در جشنواره‌های زیادی مانند جشنواره علم تا عمل، فکر برتر، مسابقات بین‌المللی رباتیک خلیج فارس، تعقیب خط پیشرفته دانشجویی و … شرکت کرده‌ام و مقام‌های خوبی نیز به دست آورده‌ام.

مخترع نوجوان گیلانی، با اشاره به اینکه بین رنگ‌ها «قرمز» را می‌پسندم، اذعان کرد: مایل هستم با تفکر و پژوهش اختراع‌های زیادی انجام دهم تا به مردم به ویژه بیماران خدمت کنم.

پروین زارع‌دوست مادر این مخترع نوجوان نیز به خبرنگار فارس گفت: جلال دوست دارد با کشف روش‌های جدید درمان به آنها خدمت کند.

وی افزود: زندگی‌ام را وقف فرزندم کرده‌ام و هر آنچه را که نیاز داشته باشد در راه پشتیبانی از او انجام می‌دهم.

زارع‌دوست، با بیان اینکه اختراع بعدی فرزندش کمک بزرگی به علم پزشکی می‌کند، گفت: تمام والدین باید با شناخت از استعدادهای فرزندانشان آنها را در رسیدن به اهداف خود یاری دهند.

وی خاطرنشان کرد: فرزندم به زبان انگلیسی مسلط است و در مواجه شدن با هر مشکلی به فکر پیدا کردن راه حلی برای آن می‌افتد و در مرحله نخست دست‌هایش را به آسمان می‌برد و برای حل مشکل و پیدا کردن راه حل از خداوند کمک می‌گیرد.

به گزارش فارس، دستگاه هوشمند تقویت حافظه مذکور به شماره ۷۵۹۳۳ به ثبت رسید.

این دستگاه با روش بازی حدس زدن اعداد بعدی و به خاطر سپردن اعداد قبلی است که در این جریان روند بازی ادامه می‌یابد.

بازی معمولا دو نفره و با دستگاه انجام می‌شود و هر یک از بازیکنان که نتوانند اعداد بعدی نمایش داده شده روی دستگاه را حدس بزنند از بازی خارج می‌شوند.

Share