دریادار بی‌غم در مراسم استقبال از نخستین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی به آستراخان‌

تداوم ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش در ‌دریای خزر‌‌

به گزارش دیارمیرزا جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به‌زودی با تجهیزاتی که به نیروی دریایی شمال اضافه می‌شود این حرکت را در راستای تحکیم روابط بیشتر با کشورهای منطقه خزر ادامه می‌دهیم.

به گزارش دیارمیرزا امیر دریادار غلامرضا خادم بی‌غم پیش از ظهر امروز در مراسم استقبال از نخستین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی به آستراخان روسیه بازدید این ناوگروه را پیرو فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر حضور در آب‌های آزاد دانست و اظهار کرد: این امر گامی دیگر برای اجرایی کردن تدابیر معظم‌له است.13920402000445_PhotoA

وی حضور ناوگان مذکور را موجب ناامنی برای نیروهای فرا منطقه‌ای که به دنبال منافع نامشروع خود هستند، ذکر کرد و گفت: برای برقراری امنیت نیازی به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای نداریم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد: حضور ناو‌گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر علاوه بر رساندن پیام صلح و دوستی در آب‌های شمال کشور، نشانه توانمندی و اقتدار این نیرو است.

به گفته وی، این ناوگروه در بازدید از بنادر مختلف منطقه خزر، اقتدار نظامی ارتش ایران را به نمایش گذاشتند و پیام صلح و دوستی را انتقال دادند.

خادم‌بی‌غم، تمایل به توسعه روابط حسنه برای برقراری امنیت کشور با همفکری و همکاری کشورهای منطقه را از اهداف سفر ناوگروه مذکور به آستراخان روسیه عنوان کرد.

وی توسعه روابط و برقراری امنیت در منطقه را از دیگر اهداف سفر برشمرد و تصریح کرد: اعزام ۲۵ ناوگروه نیروی دریایی به خلیج عدن و عبور از اقیانوس هند و خط استوا نیروی دریایی را مقتدر کرده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد: حضور نیروی دریایی ایران در اقیانوس آرام، شمال اقیانوس هند، تنگه باب‌المندب از پرترددترین خطوط دریایی جهان و مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی که تجارت جهانی را تهدید کرده و…  این نیرو را در منطقه به نیرویی اثرگذار تبدیل کرده است.

وی درباره حمله ناوشکن وینسنس به هواپیمای ایرانی، خاطرنشان کرد: ۲۵ سال پیش در آب‌های جنوب ۲۹۱ نفر از مردم ایران با حمله ناجوانمردانه ناوشکن وینسنس به هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی کشته شدند در حالی که اعلام می‌کند به اشتباه هواپیما را مورد اصابت قرار داده که نشان‌دهنده ضعف استکبار جهانی است.

خادم‌بی‌غم با اشاره به تداوم ماموریت‌های دریایی نیروی دریایی ارتش ایران با کشورهای منطقه خزر، متذکر شد: به‌زودی با تجهیزاتی که به نیروی دریایی شمال اضافه می‌شود این حرکت را در راستای تحکیم روابط بیشتر با کشورهای منطقه خزر ادامه می‌دهیم./فارس

Share