تا پایان شهریور امسال مرکز داده گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش دیارمیرزا ،علی حکیم جوادی عصر امروز در مراسم امضای توافقنامه سه‌جانبه تولید کارت هوشمند ملی بین سازمان‌های ثبت احوال، فناوری اطلاعات و استانداری گیلان با اشاره به طرح جامع راهبردی فناوری اطلاعات کشور اظهار کرد: سه گام پنج ساله برای طرح مذکور پیش‌بینی شده است. وی اجرای طرح جامع راهبردی فناوری اطلاعات را […]

به گزارش دیارمیرزا ،علی حکیم جوادی عصر امروز در مراسم امضای توافقنامه سه‌جانبه تولید کارت هوشمند ملی بین سازمان‌های ثبت احوال، فناوری اطلاعات و استانداری گیلان با اشاره به طرح جامع راهبردی فناوری اطلاعات کشور اظهار کرد: سه گام پنج ساله برای طرح مذکور پیش‌بینی شده است.خبرگزاری فارس: مرکز داده گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

وی اجرای طرح جامع راهبردی فناوری اطلاعات را سبب یکپارچگی در کشور عنوان کرد و افزود: افراد در پنج ساله سوم اجرای طرح جامع راهبردی فناوری اطلاعات در هر زمان و مکان قابل دسترسی هستند.

حکیم جوادی با بیان اینکه ۲۳ برنامه راهبردی و ۱۴۰ پروژه برای اجرای طرح جامع راهبردی فناوری اطلاعات در کشور تنظیم شده است، تصریح کرد: سند راهبردی فناوری اطلاعات استان‌ها تدوین شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات از راه‌اندازی مرکز داده گیلان تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: تمام گام‌ها مبتنی بر اجرای سند جامع راهبردی فناوری اطلاعات در گیلان برداشته شده است.

وی به اجرای سند جامع فناوری اطلاعات توسط بخش خصوصی در گیلان اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی پیشگام فناوری اطلاعات در گیلان است.

حکیم جواد اجرای طرح جامع فناوری اطلاعات را نیازمند منابع انسانی دانست و اذعان کرد: استان گیلان پیشگام تحول جدیدی در کشور شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعریف جدیدی از دولت‌ها در دنیا ارائه شده است، یادآور شد: دولت‌ها در آینده نقش واسطه دارند و بخش خصوصی تصدی‌گری را به عهده دارد.

وی نقش دولت‌ها در جامعه را حاکمیتی خواند و اظهار کرد: دولت‌ها باید نیاز مردم را مدیریت کنند.

حکیم جوادی با اشاره به تعریف استانداردهای لازم در صدور کارت هوشمند ملی، خاطرنشان کرد: اجرای صدور کارت هوشمند ملی پایلوتی برای اثبات حاکمیت دولت‌ها است.

این مسئول از آمادگی سازمان فناوری اطلاعات برای تکمیل زیرساخت‌ها در گیلان خبر داد و افزود: تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ اداره و سازمان در گیلان فعالیت می‌کنند و با بخش‌های مختلف به ۱۳ هزار واحد می‌رسند و با اجرای دولت الکترونیک به‌هم متصل می‌شوند./فارس

Share