تامینی:قیمت دارو مشمول حمایت‌های بیمه‌ای شود/تأثیرکاهش ارز در کاهش نرخ دارو

به گزارش دیارمیرزا حسن تامینی، با اشاره به بروز مشکلات توزیع دارو در کشور به ویژه در گیلان اظهار کرد: آزادسازی قیمت دارو از جمله خواسته‌های مهم است. *قیمت دارو مشمول حمایت‌های بیمه‌ای شود وی افزود: در صورت آزادسازی قیمت دارو و قرار گرفتن حمایت‌های بیمه‌ای از آن بسیاری از مشکلات آن برطرف می‌شود. نماینده مردم رشت در […]

tamini

به گزارش دیارمیرزا حسن تامینی، با اشاره به بروز مشکلات توزیع دارو در کشور به ویژه در گیلان اظهار کرد: آزادسازی قیمت دارو از جمله خواسته‌های مهم است.

*قیمت دارو مشمول حمایت‌های بیمه‌ای شود

وی افزود: در صورت آزادسازی قیمت دارو و قرار گرفتن حمایت‌های بیمه‌ای از آن بسیاری از مشکلات آن برطرف می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، قیمت دارو را متأثر از عواملی دانست که موجب افزایش آن شده است و گفت: این پیشنهاد بارها در مجلس به مسئولان هشدار داده شده اما تاکنون ترتیب اثر داده نشده و هنوز شاهد افزایش قیمت و کمبود برخی از داروها در بازار هستیم.

وی به پرداخت ارز دارو اشاره کرد و یادآور شد: در این مورد نیز بارها به مسئولان بهداشت هشدار داده شده است اما هنوز با مشکل مواجه هستیم.

*ضرورت حمایت از دارو سازان کشور

تامینی با بیان اینکه برای جبران کمبود دارو در کشور دارو سازان داخلی باید مورد حمایت قرار گیرند، ادامه داد: به دلیل ضعف در حمایت از تولید کنندگان دارو، دارو سازان داخلی انگیزه‌ای برای تولید ندارند.

وی خاطرنشان کرد: برای ثبات در بازار دارو و حمایت از دارو سازان داخلی و پایان دادن به اوضاع نابسامان حوزه سلامت، نیازمند مدیریت بسیار قوی در رأس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تحریم‌ها را در بر آشفتگی بازار دارو موثر دانست و گفت: تحریم دارو امری غیر انسانی است که کشورهای غربی ایران را مورد تحریم دارویی قرار دادند.

*کاهش قیمت ارز در کاهش قیمت دارو تأثیرگذار است

وی با تصریح بر اینکه در بحث تولید دارو کشور ما از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است، اذعان کرد: اکنون کاهش قیمت ارز می‌تواند بر قیمت دارو نیز تأثیر بگذارد و فرصتی است تا با وجود بی‌ثباتی در بازار دارو، شاهد کاهش قیمت آن باشیم.

تامینی، شرایط کنونی کشور درحوزه صنعت داروسازی در مقایسه با دیگر کشورها را خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: اکنون در بسیاری از کشورها قیمت دارو آزاد است یعنی اینگونه نیست که چند قلم دارو مشمول یارانه شود و به تعدادی دیگر یارانه تعلق نگیرد.

 

*اعتراض به داروهای دپو شده در گمرک

وی درباره داروهای دپو شده در گمرک اذعان کرد: نبود ثبات در بازار ارز موجب شده تا بسیاری از داروهای دپو شده در گمرک در معرض فاسد شدن قرار گیرند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما اعتراض خود را در زمینه دپوی دارو در گمرک اعلام کردیم تا هرچه سریع‌تر این داروها ترخیص شوند.

Share