حاشیه‌های فارس از یک مراسم تقدیر

بوسه حدادعادل بر دستان مادر/ تنها رقیبی که به تجلیل آمد

به گزارش دیارمیرزا مراسم تقدیر از غلامعلی حداد عادل با عنوان «نکوداشت مرد تقوی و تدبیر» صبح امروز شنبه در حوزه هنری تهران با حضور شخصیت‌های سیاسی،‌فرهنگی و رسانه‌ای برگزار شد. * در این مراسم سعید جلیلی از نامزدهای ریاست‌جمهوری یازدهم، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، آیت‌الله قرهی رئیس حوزه علمیه حضرت امام […]

به گزارش دیارمیرزا مراسم تقدیر از غلامعلی حداد عادل با عنوان «نکوداشت مرد تقوی و تدبیر» صبح امروز شنبه در حوزه هنری تهران با حضور شخصیت‌های سیاسی،‌فرهنگی و رسانه‌ای برگزار شد.

* در این مراسم سعید جلیلی از نامزدهای ریاست‌جمهوری یازدهم، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، آیت‌الله قرهی رئیس حوزه علمیه حضرت امام مهدی(عج)، علیرضا زاکانی، الیاس نادران، مهرداد بذرپاش، حمیدرضا رسایی، علی‌اصغر زارعی، حسین طلا، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، کمال‌الدین پیرمؤذن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، مهدی چمران، پرویز سروری، مرتضی طلایی و مجتبی شاکری اعضای شورای شهر تهران، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، رضا طلایی‌نیک‌ کارشناس مسائل سیاسی، علیرضا قزوه از شاعران انقلاب اسلامی، سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، مهدی فضائلی مدیرمسئول انتشارات سروش، حضور یافتند.

* دقایقی تا ساعت ۱۱ زمان باقی بود که مراسم به صورت رسمی با قرائت قرآن از سوی کریم منصوری آغاز شد.

* حضور والده،‌همسر و فرزندان حداد عادل در زمان ورود به سالن همایش مورد توجه عکاسان قرار گرفت.

* سعید جلیلی تنها نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بود که برای تقدیر از حداد به سالن حوزه هنری آمد،‌ وی پس از ورود به همایش کنار حداد عادل رقیب انتخاباتی خود نشست تا صدای شاتر عکاسان برای دقایقی فضا را پر کند.

* پس از سخنرانی وزیر ارشاد،‌ آیت‌الله قرهی، خاموشی و صفار هرندی درباره ویژگی‌های اخلاقی‌ حداد عادل نوبت به  صابر خراسانی شاعر آیینی کشورمان رسید تا برای دقایقی فضای سالن را در مدح و ثنای اهل‌بیت تغییر دهد.

* محی‌الدین یحیی نوه پسری حداد عادل در حین همایش کنار پدربزرگ خود آمده و بر روز زانوی او نشست و دقایقی از برنامه را در آغوش مهمان اصلی دنبال کرد.

*‌ فاطمه مصدقی مادر حداد عادل از سخنرانان این مراسم بود که پس از اتمام سخنرانی وی، غلامعلی حداد عادل به احترامش از جا برخاست و دست مادر خود را بوسید.

* در ادامه این مراسم سیده فاطمه موسوی به نمایندگی از اهالی رسانه بیانیه‌ای را در تقدیر از حداد قرائت کرد و گفت: این روزها که مردم از شعار دادن‌ها و خودنمایی و خودبینی‌ها خسته شده‌اند، حداد عادل با عزمی بسان حدید به برقراری عدل می‌اندیشید و ما امروز گرد هم آمده‌ایم تا قدردان این همت استوار و این زبان گویای عدالت باشیم.

در پایان سخنرانی‌ها،‌ برخی از سیاسیون و اهالی رسانه با حضور بر روی سن هدیه‌ای را به «مرد تقوی و تدبیر» اهدا کرده و طرح یادبود حداد عادل را نیز امضا کردند.

* حداد عادل سخنران پایانی این مراسم بود و گفت: حقیقت این است که بنده تا همین اواخر از برگزاری چنین مراسمی خبر نداشتم و مایل هم نبودم که مجلس به این صورت برگزار شود. چرا که معتقدم اینگونه تعاریف و صحبت‌‌ها راه را برای شیطان به سوی انسان باز می‌کند. صادقانه باید بگویم که مخالفت جدی هم برای برگزاری این مراسم انجام ندادم و علت این بود که بعد از انتخابات احتمال می‌دادم چنین تجمعی برای انقلاب و کشور بی‌فایده نباشد.  اعتقادم بر این است که مجلس نکوداشت مجلسی برای شخص بنده نیست و یک مراسم نکوداشت برای یک نگاه، روش، بینش و اعتقادات است و مهمترین دلیلی که باعث شد با برگزاری چنین مراسمی مخالفت نکنم همین بود.

Share