بندر جدید کاسپین در شمال ایران ساخته می‌شود

به گزارش دیارمیرزا رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با اعلام جذب ۵۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۱، پروژه های مهم و اولویت دار استان گیلان برای سرمایه گذاری را معرفی کرد و گفت: بندر کاسپین در منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی ساخته می شود. به گزارش مهر، مولایی […]

به گزارش دیارمیرزا رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با اعلام جذب ۵۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۱، پروژه های مهم و اولویت دار استان گیلان برای سرمایه گذاری را معرفی کرد

و گفت: بندر کاسپین در منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی ساخته می شود. به گزارش مهر، مولایی پور رئیس سازمان…

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با اعلام جذب ۵۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۱، پروژه های مهم و اولویت دار استان گیلان برای سرمایه گذاری را معرفی کرد و گفت: بندر کاسپین در منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی ساخته می شود.

به گزارش مهر، مولایی پور رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گیلان کل ورودی سرمایه گذاری خارجی به استان گیلان در سال ۹۱ را ۵۲ میلیون دلار اعلام کرد. وی با اشاره به اقدامات ستاد سرمایه گذاری استان گفت: در سال گذشته ما نشست های گوناگونی با مدیران اقتصادی استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی برگزار کردیم و تفاهم نامه هایی نیز به امضاء رسید.

وی سرمایه گذاری شرکت مادر تخصصی فارسیستان، سرمایه گذاری در امور ریلی، سرمایه گذار خارجی جهت  احداث انبار سرپوشیده کالا در منطقه آزاد انزلی، ساخت هتل ۵ ستاره در شهر رشت، شرکت هلدینگ توسعه ترابر ایرانیان و نشست با سرمایه گذار خارجی در طرح تولید سرمایه گذاری ماشین های سنگین را از جمله پروژه های سرمایه گذاری خارجی در استان عنوان کرد.

مولایی پور خاطر نشان کرد: سرمایه گذارای در بخش های گردشگری، پرورش ماهیان خاویاری، امضای تفاهم نامه های اولیه همکاری و سرمایه گذاری مشترک در خصوص احداث کارخانه تولید ترانس و تجهیزات انتقال نیرو و مدیریت پسماند و احداث نیروگاه های زیست توده و بررسی پروژه های سرمایه گذاری و رفع مشکلات آنها، افتتاح اتاق مجازی مرکز خدمات سرمایه گذاری برای نخستین بار در کشور؛ برخی اقدامات صورت گرفته این استان در سال گذشته است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گیلان مهمترین طرح سرمایه گذاری استان را احداث بندر کاسپین دانست و گفت: بندر انزلی به دلیل نزدیکی به سایر بنادر خزر و دسترسی آسان به بنادر اروپایی از موقعیت ممتازی برخوردار است.

به گفته وی، بندر در حال ساخت کاسپین به عنوان یک بندر نسل سوم در آینده ای نزدیک با ۲۲ پست اسکله با ظرفیتی بالغ بر ۱۱ میلیون تن که در فاز اول (ظرف ۵ سال) توانایی تخلیه و بارگیری کالا تا مرز ۳ میلیون تن را خواهد داشت و می تواند ضمن پاسخگویی به نیازهای بازرگانی، موجب ایجاد مراکز لجستیک شامل انبارداری، توزیع کالا و گسترش صنایع دریایی شود.

مولایی پور افزود: طرح احداث بندر کاسپین در منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی با ظرفیت ۱۱ میلیون تن در سال با مساحت ۲ میلیون متر مربع است که کل میزان سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال است. حدود ۹۵ درصد آن مربوط به سرمایه گذاری ثابت و ۵ درصد مربوط به سرمایه در گردش خواهد بود.

Share