بغداد، آخرین ایستگاه سفرهای خارجی احمدی‌نژاد

به گزارش دیارمیرزا : محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ جمهور ایران، روز پنجشنبه برای سفری دوروزه وارد بغداد شد. احمدی‌نژاد در آخرین ماموریت خارجی مورد استقبال کفیل ریاست جمهوری عراق قرار گرفت.   محمود احمدی‌نژاد عصر پنجشنبه ۲۷ تیر (۱۸ ژوئیه) برای دیداری دوروزه وارد بغداد شد و از سوی خضیر الخزاعی، معاون رئیس جمهوری عراق، مورد استقبال […]

به گزارش دیارمیرزا : محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ جمهور ایران، روز پنجشنبه برای سفری دوروزه وارد بغداد شد. احمدی‌نژاد در آخرین ماموریت خارجی مورد استقبال کفیل ریاست جمهوری عراق قرار گرفت.

0,,16961497_303,00

 

محمود احمدی‌نژاد عصر پنجشنبه ۲۷ تیر (۱۸ ژوئیه) برای دیداری دوروزه وارد بغداد شد و از سوی خضیر الخزاعی، معاون رئیس جمهوری عراق، مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

جلال طالبانی، رئیس جمهور کرد عراق، به علت بیماری در استقبال از احمدی‌نژاد حضور نداشت.

این آخرین سفر خارجی محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری او به شمار می‌رود. در این سفر پنج وزیر و عده‌ای از مقامات بلندپایه رئیس جمهور ایران را همراهی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آقای احمدی‌نژاد در این سفر با نوری المالکی، نخست وزیر و اسامه نجیفی، رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. او همچنین قرار است در ضیافت شامی که اعضای ائتلاف شیعیان تدارک دیده‌اند، حضور یابد.

احمدی‌نژاد در آستانه سفر به عراق، در فرودگاه مهرآباد تهران، سفر خود را “برگی تازه در گسترش روابط دو کشور” دانست.

او گفت: «روابط دو کشور در یک حوزه فرهنگی ممتاز قرار دارد. علایق، روابط، دیدگاه‌ها، اعتقاد و باورهای ما به طور کامل در هم تنیده شده است و دشمنان و منافع مشترک داریم.»

این دومین بار است که محمود احمدی‌نژاد در مقام رئیس دولت ایران به عراق سفر می‌کند. او نخستین بار در اسفند ۱۳۸۶ از عراق دیدن کرد.

در شرایطی که نفوذ گسترده جمهوری اسلامی در عراق و به ویژه بر دولت شیعی این کشور به رهبری نوری مالکی زبانزد همگان است، به تازگی بسیاری از ناظران و آگاهان سیاسی از کاهش این نفوذ خبر داده‌اند.

Share