بساط دستفروشان جاده امامزاده هاشم (ع) رشت جمع می‌شود

به گزارش دیارمیرزا  حجت شعبانپور عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک گیلان تجاوز به حریم جاده‌ها را از مشکلات دانست و اظهار کرد: قرار بود در برنامه پنجم توسعه سالانه ۱۰ درصد کاهش کشته جاده‌ای داشته باشیم. وی به رتبه سی‌ودوم گیلان در تلفات جاده‌ای کشور اشاره کرد و افزود: سالانه ۶۰ درصد به […]

به گزارش دیارمیرزا  حجت شعبانپور عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک گیلان تجاوز به حریم جاده‌ها را از مشکلات دانست و اظهار کرد: قرار بود در برنامه پنجم توسعه سالانه ۱۰ درصد کاهش کشته جاده‌ای داشته باشیم.

وی به رتبه سی‌ودوم گیلان در تلفات جاده‌ای کشور اشاره کرد و افزود: سالانه ۶۰ درصد به دلیل گردشگرپذیری استان به تردد جاده‌های گیلان اضافه می‌شود.

شعبانپور با اشاره به آمار تلفات جاده‌ای گیلان، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۳۱ نفر در سه ماه نخست سال ۹۰ در استان کشته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان آمار تلفات جاده‌های برون‌شهری استان در سه ماهخبرگزاری فارس: بساط دستفروشان جاده امامزاده هاشم (ع) رشت جمع می‌شود نخست سال ۹۱ را ۱۷۵ نفر اعلام کرد و گفت: سه ماه نخست امسال تعداد ۱۳۶ نفر در جاده‌های برون‌شهری استان کشته شدند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش کشته داریم.

وی بر پاسخگویی مسئولان در تلفات جاده‌ای گیلان تاکید کرد و یادآور شد: فرمانداران باید در جلوگیری از بساط دستفروشان در کنار جاده‌ها تلاش کنند.

شعبانپور با اشاره به درگیری کارکنان راه و شهرسازی گیلان با دستفروشان جاده امامزاده هاشم (ع) رشت، بیان کرد: بساط دستفروشان جاده امامزاده هاشم (ع) رشت و آستانه‌اشرفیه جمع می‌شود و قوه قضائیه باید در این زمینه به مسئولان کمک کند.

*دستفروشی موجب ترافیک در جاده امامزاده هاشم (ع) رشت می‌شود

سرپرست پلیس راه گیلان نیز در جلسه مذکور به گسترش بساط دستفروشان در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: لباس فروشی نیز به بساط دستفروشان اضافه شده است.

مهیار رستگار با بیان اینکه دستفروشان در جاده امامزاده هاشم (ع) رشت تا کنار آسفالت می‌آیند، تصریح کرد: بساط دستفروشان در بعضی از روزها موجب ایجاد کیلومترها ترافیک در مسیر مذکور می‌شود.

وی، محور انزلی و کمربندی خمام را از جمله نقاطی عنوان کرد که دستفروشی در حال افزایش است.

*تابلوهای ایمنی جاده‌های روستایی گیلان سرقت می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار گیلان نیز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان از سرقت تابلوهای ایمنی جاده‌های روستایی خبر داد و بیان کرد: تابلوها جنبه ایمنی در جاده‌ها را دارند و باید در حفظ آنها تلاش شود.

محمد آقاجانزاده بر برخورد با سرقت‌کنندگان تابلوهای ایمنی جاده‌ها تاکید کرد و یادآور شد: فرمانداران باید با مسئولان راه و شهرسازی همکاری لازم را داشته باشند.

وی جاده‌ها را اموال دولتی دانست و افزود: جاده امامزاده هاشم (ع) رشت باید از دستفروشان رفع تصرف شود.

آقاجانزاده خواستار ورود دادستان‌ها در شهرستان‌ها برای حفظ حریم جاده‌های گیلان شد و اظهار کرد: دادگستری در حفظ بیت‌المال در حوزه رودخانه‌ها عملکرد خوبی داشته است/فارس

Share