رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت خبر داد :

برگزاری «همایش علمی موسیقی» در رشت

به گزارش دیار میرزا رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت از برگزاری همایش علمی شناخت موسیقی اصیل ایران و موسیقی کلاسیک غرب در مجتمع خاتم الانبیاء (ص) این شهر خبر داد.

به گزارش دیار میرزا رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت از برگزاری همایش علمیposter 1 شناخت موسیقی اصیل ایران و موسیقی کلاسیک غرب در مجتمع خاتم الانبیاء (ص) این شهر خبر داد.
رضا ثقتی در این باره گفت : این همایش پنجمین کنسرت پژوهشی مرکز موسیقی شیدا می باشد که این بار به بررسی و شناخت موسیقی اصیل ایران و موسیقی کلاسیک غرب می پردازد.
وی با اشاره به اینکه این برنامه با هدف ارتقاع سطح علمی و آگاهی هر چه بیشتر اساتید فن موسیقی و عموم مردم اجرا می شود افزود : در این برنامه رسول اکبری از موسیقیدانان استان گیلان با اجرای ده قطعه از آثار پیانو و نی به تفسیر و پژوهش در این زمینه خواهد پرداخت.
ثقتی در این باره افزود : رسول اکبری فارغ التحصیل رشته نوازندگی پیانو از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فراگیری پیانو را در رشت نزد آقای افشین شهید زاده آغاز نمود و پس از مدتی مراحل پیشرفته نوازندگی را در محضر آقای فرمان بهبود در تهران ادامه داد.  وی الکزاندر تکنیک را از خانم دکتر آذین موحد ، هارمونی را از ایرج صهبایی و دکتر شاهین فرهت و کنترپوآن را از علیرضا مشایخی و تکنیک آهنگسازی را از دکتر کیاوش صاحب نسق آموخته است. وی همچنین دوره کامل نی نوازی را نزد اقای فرهاد بینایی به پایان رسانده و ردیف آوازی استاد دوامی را از اقای منصور برهانی و ردیف سازی موسیقی اصیل ایرانی را نزد آقای علی بیانی آموخته است.
وی گفت : اکبری به سبک کاملاً خاصی آهنگسازی می کند و اتود شماره ۱ در چهارگاه ، اتود شماره ۲ در راست پنجگاه ، هجران برای پیانو سلو و قطعات ارغوان ، وداع یاران ، پایکوبان و چهارگاه دو را برای پیانو و آواز ساخته است و پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه نیز بطور مستمر از محضر استادان فرمان بهبود و علی بیانی بهره برده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در پایان یادآور شد این همایش در روز پنجشنبه سیزدهم تیرماه  ساعت ۳۰/۶ عصر در تماشاخانه دکتر رحمدل مجتمع خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می شود و ورود به آن برای کلیه علاقمندان موسیقی ازاد و رایگان می باشد.

Share