۳ عضو شورای شهر همچنان در بازداشت هستند

برگزاری دادگاه علنی رسیدگی به تخلفات اعضای شورای شهر رشت

به گزارش دیار میرزا رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه کیفرخواست اعضای شواری شهر به دادگاه ارسال شده است، تصریح کرد: بعد از تفهیم اتهام، دادگاه به صورت علنی برگزار و رأی به سمع و نظر مردم می رسد.

به گزارش دیارمیرزا محمدجواد حشمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری اعضای شورای این شهر در سال گذشته اظهار کرد: اعضای شورای رشت به دلیل اختلاس و ارتشاء دستگیر شدند.

و ادامه داد: تعدادی از اعضای شورا از بازداشت آزاد شدند و سه نفر هنوز در بازداشت هستند.

حشمتی از برگزاری دادگاه اعضای شورای رشت به‌زودی خبر داد و افزود: وظایف شورای شهر و روستا در قانون مشخص شده و این وظایف باید به صورت شفاف عمل شود.

رئیس کل دادگستری گیلان بر نظارت قانون در عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد و گفت: دادگستری در این دوره بر فعالیت شوراها ورود می‌کند تا در بحث پیشگیری از وقوع جرم برنامه‌ریزی و کمک داشته باشند.

وی با بیان اینکه بازرسی گیلان در بخش‌های دیگر نظارت می‌کند تا فعالیت‌ها در مسیر قانونی شود، تصریح کرد: اعضای شوراها موجب سلب اعتماد مردم نشوند.

به گفته حشمتی، هشت نفر از اعضای شورا، دو شهردار سابق و هفت نفر از کارمندان شهرداری رشت بازداشت شده بودند.13901202000450_PhotoA

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به ارسال احضاریه برای افراد مختلف درباره پرونده اختلاس شهرداری رشت، بیان کرد: اعضای شورای رشت بیش از هفت میلیارد تومان اختلاس و ارتشاء کردند و به جرم آنها رسیدگی قاطع و قانونی شده است.

*متهمان پرونده اختلاس شهرداری رشت با وثیقه آزاد شدند

وی مدت بازداشت بعضی از متهمان پرونده شهرداری رشت را بیش از پنج ماه اعلام کرد و یادآور شد: بعضی از متهمان پرونده مذکور مدت یک ماه در بازداشت بودند و پس از تکمیل تحقیقات با وثیقه آزاد شدند.

حشمتی در ادامه به خرید و فروش آرا در انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و افزود: عده‌ای به دلیل خرید و فروش آرا در گیلان دستگیر شدند و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه تایید صلاحیت اعضای شورا به عهده این دستگاه نیست، اظهار کرد: صلاحیت اعضای شوراها توسط هیئت‌های نظارت بررسی می‌شود./فارس

رئیس کل دادگستری گیلان خاطر نشان کرد: در جریان دستگیری اعضای شورای شهر رشت در سال گذشته، هشت نفر از اعضای شورا، دو شهردار سابق و هفت نفر از کارمندان شهرداری رشت بازداشت شده بودند.

 

Share