برپایی نمایشگاه خوشنویسی در رشت

نمایشگاه آثار خوشنویسی اساتید برتر کشور در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیائ (ص) رشت برگزار می شود. به گزارش دیارمیرزا  رئیس اداره ارشاد رشت با اعلام این خبر گفت : خوشنویسی شاخص ترین و مطرح ترین هنر در پهنه سرزمین های اسلامی است و آن را می توان به مثابه زبان هنری مشترک […]

نمایشگاه آثار خوشنویسی اساتید برتر کشور در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیائ (ص) رشت برگزار می شود.

به گزارش دیارمیرزا  رئیس اداره ارشاد رشت با اعلام این خبر گفت : خوشنویسی شاخص ترین و مطرح ترین هنر در پهنه سرزمین های اسلامی است و آن را می توان به مثابه زبان هنری مشترک برای تمامی مسلمانان دانست. چرا که در بنیاد ، آن را هنر تجسم « کلام وحی » می دانند.1322373756_pster-bandare-emam-3

رضا ثقتی با اشاره به اینکه خط زیبا نه تنها در نسخه پردازی قران ، بلکه در بیشتر هنرها کاربرد دارد گفت : اکنون بر این تلاشیم تاخوشنویسی که تنها برا یاستمرارهنرایرانی سینه سپرکرده وبه حرکت خودادامه می‌دهد حمایت شود وپشتوانه داشته باشد تاجوانان سرزمین ماکه به‌ واقع دراین حوزه مخصوصا درگرایش خط نستعلیق وشکسته عاشقانه کارمی‌کنندحمایت شوند.

رئیس ارشاد رشت در ادامه افزود : با این هدف و با رویکرد افزایش تعاملات فرهنگی و هنری با سایر استانها و همچنین آشنایی بیشتر افراد با این هنر و به یمن فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با همکاری انجمن خوشنوسیان ایران – شعبه رشت اقدام به برگزاری نمایشگاه خوشنویسی از آثار اساتید برتر کشور نموده است.

ثقتی متذکر شد : در این نمایشگاه ۵۰ اثر از ۳۰ هنرمند خوشنویس برتر کشور از جمله اساتید غلامحسین امیر خانی ، سلحشور ، علی شیرازی ، امیر احمد فلسفی ، علی اشرف صندوق آبادی و … با موضوع آیه های قرآن و اشعار شاعران مطرح کشور ، به نمایش در خواهد آمد.

رئیس ارشاد رشت در پایان یادآور شد : نمایشگاه خوشنویسی اساتید برتر کشور از پانزدهم تیر ماه به مدت یک هفته در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت دایر می باشد.

 

Share